kan ikke se mine asp filer
Fra : christian maretti

Dato : 30-06-05 10:12

når jeg laver en fil med asp f,eks index.asp kan jeg ikke opne
den.

og jeg har downloadet en datebasse her fra html.dk men når jeg
klikker på den skal står der jeg skal opne den i et program
vilket program?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-06-05 10:22

christian maretti wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> og jeg har downloadet en datebasse her fra html.dk men når jeg
> klikker på den skal står der jeg skal opne den i et program

Hej Christian

Hvis det er en mdb fil, så skal den åbnes i Access som er et
Microsoft produkt.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-05 10:43

christian maretti skrev:

> når jeg laver en fil med asp f,eks index.asp kan jeg ikke opne
> den.

Hvordan kan du ikke åbne den? Hvad gør du og hvilket resultat får du?

Læs gerne siden her <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

> og jeg har downloadet en datebasse her fra html.dk men når jeg
> klikker på den skal står der jeg skal opne den i et program
> vilket program?

Det er formentlig en access-database du har downloadet - sådan en skal
åbnes i Access. Du kan formentlig godt lave websider med Access uden
selv at have programmet, men det er noget mere besværligt, fordi du så
kun kan arbejde med databasen via asp. Access er en del af Office-pakken
fra Microsoft.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-06-05 20:43

> [...]
> selv at have programmet, men det er noget mere besværligt, fordi du så
> kun kan arbejde med databasen via asp. Access er en del af Office-pakken

Man kan faktisk godt via ASP adressere og udfylde en tom Access database
uden at have Office installeret, men det kan ikke anbefales. Der er faktisk
et IDG hæfte på markedet der udnytter det faktum, men der er ingen grund til
at købe det, det er så ringe at man får tåneglene op i hælene. Det virker så
vidt jeg ved også kun på ISS.

Hvis nogen ved mere om det vil jeg gerne høre mere om det, da jeg er ikke
specielt vild med Office på servere.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Christian Epstein

Dato : 01-07-05 08:21

Johnny Winther Ronnenberg wrote:
> [...]
> vidt jeg ved også kun på ISS.
>
> Hvis nogen ved mere om det vil jeg gerne høre mere om det, da jeg er ikke

Man kan sagtens arbejde med Access tabeler i ASP, men det er en del mere
besværligt og tager langt længere tid i forhold til at gøre det i
access. Du behøver jo heller ikke installere Access på serveren, men
bare på den computer du udvikler på.

MVH
Christian E