Er det lørdag eller søndag..
Fra : Mion

Dato : 30-06-05 08:00

Vi er næsten klar, til en dejlig tur til det sydlige Italien. Dog er jeg
kommet i tvivl, -er det lørdag, eller søndag, hvor der ikke kører lastbiler
på de Tyske motorveje.
Jeg håber på hjælp så vi kan få en god begyndelse på turen , uden lastbiler,
den første dag.

Venligst Mion

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 30-06-05 09:01

> [...]
> lastbiler på de Tyske motorveje.
> Jeg håber på hjælp så vi kan få en god begyndelse på turen , uden

Søndag! Samtlige 24 timer. Så undgå lige vejene før og efter søndag.
God tur
FOCs

Fra : Allan Hansen

Dato : 30-06-05 11:33

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

> Søndag! Samtlige 24 timer. Så undgå lige vejene før og efter søndag.
> God tur
> FOCs

Hej Freddy

Det er ikke helt rigtigt, Kørselsforbudet gælder i Tyskland fra søndag kl
0.00 - 22.00.

I Østrig gælder det fra lørdag kl 14.00 til søndag kl 24.00.

I Frankrig hele søndag. Farlig gods biler fra lørdag kl 12.00 - søndag kl
24.00.

I alle 3 lande er dog undtaget biler der kører med ferske fødevarer og
lastbiler med specialtilladelse.

Mvh AJH

Fra : Allan Hansen

Dato : 30-06-05 18:59

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 24.00.
>
> I alle 3 lande er dog undtaget biler der kører med ferske fødevarer og

Jeg glemte lige at fra den 1 juli til den 31 august er kørselsforbudet på
visse strækninger også gældende lørdag kl 7.00 - 20.00 i Tyskland.

Her er en del af strækningerne, der kan være flere da mine oplysninger er et
par år gamle.

A7. Tarp - Hamborg/Schnelsen
A7. Horster Dreicek(hamborg syd) - Dreicek Allgäu( Füssen)

A1. delvist fra Hamborg - Dortmund

A9. Potsdam - München - Til Østrig.

A5. hele strækningen.

A3. Dortmund - Nürnberg

A4. Giesen - Dresden

A2. Oberhausen - Berliner ring (inkluderet)

A8. Karlsruhe - München

A61. Bonn - Nürnberg

samt.

B105. Lübeck - Stralsund

B96. Berlin - Stralsund

Der er nok flere men i grove træk.

God Ferie

Mvh AJH.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-07-05 19:49

Mion wrote:
> [...]
> lastbiler på de Tyske motorveje.
> Jeg håber på hjælp så vi kan få en god begyndelse på turen , uden

Det er ganske uden betydning - vejene i Tyskland er en ren katastrofe i
denne weekend - lastbiler eller ej. Husk vand, automatgear er at foretrække
(det er trættende at jokke på kobling og bremser hver gang man har kørt 10
m. frem ) og en engels tålmodighed samt et par kraftige sovetabletter
til eventuelle unger på bagsædet, så de er ude af drift i et døgns tid.
I øvrigt er der aller tiders pragtfulde vejarbejde ved München (A9) - i går
var køen mod syd vel omkring 20 km (er just kommet hjem fra Italien for et
par timer siden). Jeg kunne godt finde på at nuppe A7'eren til Füssen - men
måske er det ikke nogen løsning.

vh
Jan