Firefox har 26,64%
Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-06-05 22:31

Måske ikke den mest seriøse statistik men mit site har aligevel flere
tusinde hit (målt på enkelt filer) og et stykke over halvandet tusinde hit
på rigtige sider.

Der er så også nogle enkelte som har rigtigt mange besøg, så derfor er det
som sagt måske ikke den bedste statistik.

Selv selv på http://milli.dk/stats/usage_200506.html#TOPAGENTS som
opdateres hver time.

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser

Fra : Henrik Gemal

Dato : 30-06-05 12:28

Ivar Madsen wrote:
> [...]
>
> Der er så også nogle enkelte som har rigtigt mange besøg, så derfor er det
> som sagt måske ikke den bedste statistik.

Jeg har også lidt useriøst statistik på mit site: ...:)
http://gemal.dk/mozilla/geckostats.html
May 2005 = 71% of all hits made by Gecko based browser

Kunne være spændende at se statistik på FDIM sites...

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-05 12:42

Henrik Gemal skrev:

> Kunne være spændende at se statistik på FDIM sites...

<http://fdim.dk/?vis=page&ID=73> - Firefox's andel er 2.36% (til 1.0x,
dertil kommer ca. 0.3% til tidligere udgaver)

Tallet er noget mindre end de 5.88% fra den tyske undersøgelse refereret
for nylig:
<http://gemal.dk/blog/2005/06/27/only_588_mozilla_firefox_users_in_denmark/?from=rss>
<http://www.adtech.de/NewsPresse/news_detail.php?lang_id=de&node=4¤t=193>

Den sædvanlige anke mod FDIM-statistikken (DIX'en) er at msn.dk indgår
som langt det største site af de 20 der ligger til grund for
statistikken. MSN.dk er default startside i Internet Explorer og bruges
desuden af MSN Messenger-programmet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-05 12:52

Den 30-06-05 13.42 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> [...]
> dertil kommer ca. 0.3% til tidligere udgaver)
>
> Tallet er noget mindre end de 5.88% fra den tyske undersøgelse refereret

Til gengæld er den også ved at være et halvt år gammelt. Jeg er spændt
på, hvor meget det har ændret sig, når den næste statistik kommer (også
selvom MSN tæller med).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 30-06-05 13:52

Kim Ludvigsen wrote:

> Til gengæld er den også ved at være et halvt år gammelt. Jeg er spændt
> på, hvor meget det har ændret sig, når den næste statistik kommer (også
> selvom MSN tæller med).

MSN er efter hvad jeg kan se ikke længere med i deres statistik. Se
forsiden under "mest besøgte".
http://fdim.dk/default.asp

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : B.Lauritzen

Dato : 30-06-05 14:03

http://fdim.dk/?vis=page&ID=74

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-05 14:12

Jo - se her: <http://fdim.dk/?vis=page&ID=74>

> Se forsiden under "mest besøgte".
> http://fdim.dk/default.asp

De er ikke med under "mest besøgte" fordi deres besøgstal er angivet som
N/A (ikke tilgængelige). Se <http://fdim.dk/?vis=page&ID=34>.

Jeg troede egentlig at det var et bevidst valg, men hvis nyheden
herunder er korrekt, skyldes det bare at MSN ikke har skiftet til det
nye system som FDIM er gået over til:
<http://fdim.dk/default.asp?vis=pagenews&id=61&nid=218>.

Kigger man hos MSN selv angiver de dels 2.3 millioner unikke brugere pr
måned <http://advertising.msn.dk/Home/?pageid=1> og dels "omkring en
million besøgende" hver dag <http://advertising.msn.dk/Home/?pageid=69>
(FDIM-tallene er pr. uge)

Hvis man går tilbage til uge 8 (2005), kan man se den sidste uge MSN var
med på listen med besøgstal:
<http://fdim.dk/?vis=page&ID=34&week=200508&orderby=UV&ordermethod=DESC>

Her ligger MSN som nr. 1 med 1.7 millioner unikke besøgende, mens DR som
nr. 2 kun har 1.0.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 30-06-05 14:33

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jo - se her: <http://fdim.dk/?vis=page&ID=74>

Jamen så blev jeg det klogere

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Henrik Gemal

Dato : 30-06-05 13:38

> [...]
> som langt det største site af de 20 der ligger til grund for
> statistikken. MSN.dk er default startside i Internet Explorer og bruges

Mange Firefox brugere (som måske pt for det meste er advancerede web
brugere) har jo slået reklamer og counters fra.
jeg fx bliver ikke talt med på adtechs counter pga adblock eller lign.

Så alt i alt er tallene fra access log's bedre end counters ala adtech
eller instadia