Katte adfærd
Fra : Helle

Dato : 29-06-05 21:40

Meget ofte kan vi opleve, at katten ligger stille og roligt på gulvet, men
når den ser mig, triller den over ryggen og om på den anden side, inden den
inden ruller tilbage til udgangsstillingen.

Jeg er ikke i tvivl om det er noget positivt, men har nogen en mere præcis
vurdering ?

mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 22:14

"Helle" <Helle@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden ruller tilbage til udgangsstillingen.
>
> Jeg er ikke i tvivl om det er noget positivt, men har nogen en mere præcis

At blotte det mest sårbare og private område, bugen, er en af de største
tillidserklæringer vores katte giver os

- Og så har det også ofte et andet budskab: Nus mig!

Tina

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 30-06-05 06:10

> At blotte det mest sårbare og private område, bugen, er en af de største
> tillidserklæringer vores katte giver os
>
> - Og så har det også ofte et andet budskab: Nus mig!

Åhh, så skal jeg altså være beæret når Lukas viser sin lækre mave frem
Det er dog sjældent man må nusse ham ret meget, før man får et spjæt
med bagbenene eller et dask med forpoten. Måske herren er kilden Man
skal i hvert fald passe lidt på fingrene.

Forøvrigt er det også en af hans strategier når han er smuttet ud på
gangen og man vil hente ham, men han bare ikke gider blive båret hjem.
Det er altså lidt svært at samle ham op, når han ligger på ryggen og
fægter med benene

Mvh. Kasper

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 01-07-05 00:43

hej

Pjevs gør det også tit. Vi har spekuleret over om verden ser mere logisk i
den stilling. Men han gør det også tit for at lave ballade over for Gismo,
så han ikke kan komme forbi. Så har de en lille magtkamp over det.

mvh Cindie