Mailform virker ikke?
Fra : Preben Larsen

Dato : 29-06-05 21:04

Hej!
Er der nogen der kan give mig en ide om, hvorfor denne mailform
ikke virker!

www.arielleforlaget.frac.dk

Ligger i menuen Kontakt!

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-05 21:22

Preben Larsen skrev:

> Er der nogen der kan give mig en ide om, hvorfor denne mailform
> ikke virker!

Prøv at validere siden og ret de fejl der påpeges. Det er en god
begyndelse. Jeg har ikke læst koden.

http://validator.w3.org/

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 21:30

Preben Larsen explained on 29-06-2005 :
> Er der nogen der kan give mig en ide om, hvorfor denne mailform
> ikke virker!

> www.arielleforlaget.frac.dk

Hvad er problemet og hvordan ser koden ud ?

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-06-05 22:52

> Hvad er problemet og hvordan ser koden ud ?

Hej Henrik!

Her er koden til sender.php

<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
if (!empty($_POST['name']) && !empty($_POST['subject']) &&
!empty($_POST['email']) && !empty($_POST['message'])) {
$headers="From: ".$_POST['name']."<".$_POST['email'].">";
if (@$_POST['customer_copy']) {
$headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
}
if(@mail("prelar@stofanet.dk", strip_tags($_POST['subject']),

stripslashes(strip_tags($_POST['message'])), $headers)) {
echo "<p>Tak for Deres henvendelse. Jeg vender tilbage så
hurtigt som muligt.</p>";
}
else {
echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv
igen!</p>";
}
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
}
?>

Her et html delen:

<form class="mailform" method="post" action="sender.php">

<fieldset>
<legend>Husk at udfylde alle felter</legend>

<label for="t1">Navn:</label>
<input id="t1" type="text" size="50" name="name" /><br />

<label for="t2">Email:</label>
<input id="t2" type="text" size="50" name="email" /><br />

<label for="t3">Emne:</label>
<input id="t3" type="text" size="50" name="subject" /><br />

<label for="t4">Tekst:</label>
<textarea id="t4" name="message" rows="10" cols="50"></textarea><br
/>

<label for="t5">Ønskes kopi?</label>
<input type="checkbox" id="t5" name="customer_copy"
checked="checked" />

<label for="t6"> </label><input id="t6" type="submit" name="submit"
value=" Send mail " />
&nbsp; &nbsp; <input type="reset" value=" Slet alt " />
</fieldset>
</form>

Efter send vises: E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv
igen!

Nu validerer siden - men det har nu ikke hjulpet meget på problemet!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-05 23:18

Preben Larsen skrev:

> Her er koden til sender.php

Hvor er din mail()-kommando?

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-06-05 23:31

> Hvor er din mail()-kommando?

Hvis du med dit spørgsmål mener, at der mangler noget, må du
gerne foreslå de ændringer, som er nødvendig!

Jeg har taget koderne herfra og de virker udmærket på andre
websider!?

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 23:34

It happens that Bertel Lund Hansen formulated :

> Hvor er din mail()-kommando?

Linie 9:
if(@mail("prelar@stofanet.dk", strip_tags($_POST['subject']),

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 23:34

Prøv at fjerne @'et foran mail() og se om der kommer en fejl ud.

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-06-05 23:46

> Prøv at fjerne @'et foran mail() og se om der kommer en fejl ud.

if(@mail("prelar@stofanet.dk", strip_tags($_POST['subject']),

er ændret til

if(mail("prelar@stofanet.dk", strip_tags($_POST['subject']),

- men med samme fejl!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-05 00:31

Preben Larsen submitted this idea :

> if(@mail("prelar@stofanet.dk", strip_tags($_POST['subject']),

> er ændret til

> if(mail("prelar@stofanet.dk", strip_tags($_POST['subject']),

> - men med samme fejl!

Kommer der ikke nogen fejlbesked på sitet ?

Fra : chodziuk

Dato : 30-06-05 07:36

Har du konfigureret PHP på din server til at sende mails???
Hvis ikke at der er sat en mailserver op på sitet, vil du netop få den slags
fejl, da mail() vil returnerer en fejl værdi...

Med venlig hilsen
René

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-06-05 08:16

> Har du konfigureret PHP på din server til at sende mails???
> Hvis ikke at der er sat en mailserver op på sitet, vil du netop få den slags
> fejl, da mail() vil returnerer en fejl værdi...

Hej René

Ifølge oplysninger fra frac.dk er der php til rådighed. På mine andre websites,
som ligger på frac.dk, de har netop den samme mailform - og de virker udmærket.
Jeg har sikret mig at, sender.php ligger i rodbiblioteket på serveren.
Efter at der er klikket på "Send mail" kommer en side med teksten: E-mailen blev
ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!

Det ser ud til at denne værdi vælges i scriptet:

}
else {
echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
}
Kan det tænkes, at andre scripts på siden går ind og laver problemer, det
forekommer mig at jeg har haft de problemer tidligere. Jeg har et stort
styleswitcher-script kørende??

Mvh
Preben

Fra : chodziuk

Dato : 30-06-05 09:18

Hej igen

Jeg prøver lige at oprette mig som bruger på frac.dk, så har jeg en bedre
forudsætning for at teste i samme miljø som dig...

Skriver tilbage senere, når jeg (forhåbentlig) erblevet klogere

Mvh René

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-06-05 09:47

> [...]
> forudsætning for at teste i samme miljø som dig...
>
> Skriver tilbage senere, når jeg (forhåbentlig) erblevet klogere

Tusind tak for din ulejlighed!

Fra : chodziuk

Dato : 30-06-05 11:12

Hejsa Preben

Jeg beklger at skulle sige, at jeg heller ikke kan få afsendt en meget
simpel mail.
Så det tyder på at det er hos frac.dk at der ligger en fejl, eller
begrænsning...

Fra : chodziuk

Dato : 30-06-05 19:13

Hejsa Preben...

Har lige opdaget "fejlen"

Prøv at kigge her, så finder du forklaringen, det script du har udviklet
virker sandsynligvis udenmærket.

http://forum.frac.dk/viewtopic.php?t=249

Med venlig hilsen
René Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-05 22:26

chodziuk wrote:

> Prøv at kigge her, så finder du forklaringen, det script du har
> udviklet virker sandsynligvis udenmærket.
>
> http://forum.frac.dk/viewtopic.php?t=249

Det forklarer en del. Jeg har selv haft det script kørende uden problemer på
frac.dk. Men da min private hjemmeside nu ligger på eget domæne, opdager jeg
desværre ikke den slags fortrædeligheder.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Preben Larsen

Dato : 02-07-05 12:37

> Har lige opdaget "fejlen"
>
> Prøv at kigge her, så finder du forklaringen, det script du har udviklet
> [...]

Hej Rene!

Det er jo en køn historie. Min anti-spammailbox vidner også om et omfattende
misbrug og ressourcespild!
Jeg er ikke blevet oplyst om Frac's beslutning om at lukke mailserveren ned.
Men i hvert fald skal du have mange tak for din ulejlighed med problemet.
Jeg synes i øvrigt, at der altid er mange friske folk inde på de forskellige
forum'er, der altid er parat til at give "første hjælp" til alle os
nybegyndere!
Tak for det!