Hvad er "fælden" i Fri Zone ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 20:07

Fri Zone fra Sonofon lyder jo næsten for godt til at være sandt -
gratis mobilsnak hjemmefra.
Debillos abonnement til 0kr/mnd, og Fri Zone til 48kr/mnd.
Eneste ulempe jeg kan få øje på er at det koster kassen at ringe *til*
telefonen, men det kan jo løses med at Fri Zone abonnenten ringer op,
så er samtalen gratis.

Er jeg blind eller er der ikke andre ulemper ?

Jeg sidder og overvejer om jeg skal vælge ovenstående løsning *istedet*
for at oprette fastnet telefon.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 29-06-05 20:43

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er jeg blind eller er der ikke andre ulemper ?
>
> Jeg sidder og overvejer om jeg skal vælge ovenstående løsning *istedet*

Ja jeg har følt mig fristet af tilbuddet.
Men jeg tror nu ikke det kan betale sig for mig. Det er det kun gratis til
fastnet-telefoner - og langt det meste af mit forbrug ligger til mobiler.
Desuden skal du være opmærksom på at du højst kan tale gratis i en time og
der er opkaldsafgift på 25øre.

Men ellers lyder det som et godt tilbud!
Prisen for alm. opkald er med Debillos 99øre og altså lidt dyere end de
billigste (Telmore 69øre fx) så der skal lidt beregninger til om alt over
71minutter/måned til fastnet opvejer dette.

/morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 21:27

Morten S Hansen was thinking very hard :
> Ja jeg har følt mig fristet af tilbuddet.
> Men jeg tror nu ikke det kan betale sig for mig. Det er det kun gratis til
> fastnet-telefoner - og langt det meste af mit forbrug ligger til mobiler.

Der er mit så ret godt blandet.

> Desuden skal du være opmærksom på at du højst kan tale gratis i en time og
> der er opkaldsafgift på 25øre.

Det har Telmore og Telia/Orange Go (som jeg har nu) også så der er
hverken sparet eller mistet.

> [...]
> billigste (Telmore 69øre fx) så der skal lidt beregninger til om alt over
> 71minutter/måned til fastnet opvejer dette.

Telmore er på 75 øre, men prisen er selvfølgelig stadig højere.

Men er prisen ikke 80øre/minut med Fri Zone (til mobil og uden for
zonen) selvom man har Debillos ?

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 01-07-05 06:31

> [...]
> billigste (Telmore 69øre fx) så der skal lidt beregninger til om alt over
> 71minutter/måned til fastnet opvejer dette.

Telmore 69 øre ikke forstået, på deres hjemmeside står der 75 øre...???

Henrik

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 01-07-05 10:28

Det var smuk og solrig dag da Henrik (Silkeborg) skrev
news:42c4d515$0$18645$14726298@news.sunsite.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Telmore 69 øre ikke forstået, på deres hjemmeside står der 75
> øre...???

Ja, og billigste er jo også så meget sagt. 20 % dyrere end billigste
selskab...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 01-07-05 10:34

> Ja, og billigste er jo også så meget sagt. 20 % dyrere end billigste
> selskab...
>

> --
> Rune D. Jørgensen

Det kan du ha ret i, jeg giver 63 øre pr. minut

Henrik

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-06-05 23:57

> Er jeg blind eller er der ikke andre ulemper ?

Der er ikke rigtigt nogen ulemper. Du kan få den på et
Debillos-abonnement,
som du også selv nævner. Betales der via PBS er der intet abonnement. Fra
din hjemmeadresse kan du så ringe gratis til fastnettelefoner. En samtale

højest vare en time, og der er opkaldsafgift på opkaldet. Højest 48 timers
samtale om måneden. Det er gratis resten af året, derefter 49 kroner om
måneden.

...Men du har selvfølgeligt ret i, at det betyder, at det er dyrere for
andre
at ringe til dig - hvis de ringer fra en fastnettelefon. Jeg kender så
godt
som ingen der ringer mig op fra fastnettelefoner - og når de gør det,
ringer
jeg bare tilbage til dem, hvis der skal snakkes mere end et par minutter.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-05 00:34

Jeppe Vestergaard wrote on 30-06-2005 :

> Du kan få den på et
> Debillos-abonnement,
> som du også selv nævner.

Det giver bare en højere minutpris til mobil og "uden for zonen" :/

Spørgsmålet er om det kan betale sig med et Kvantum 99 istedet for.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 30-06-05 07:43

> Spørgsmålet er om det kan betale sig med et Kvantum 99 istedet for.

Nja - så skal du bare lige huske på én ting. Det kræver, at du taler for
99
kroner om måneden - udover de gratis samtaler du har til fastnettelefoner.
Ellers betaler du jo for et minimumsforbrug du alligevel ikke opnår - så
kan
det diskuteres hvor gratis dine samtaler til fastnet så er .

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-05 12:35

Jeppe Vestergaard formulated the question :

> [...]
> kan
> det diskuteres hvor gratis dine samtaler til fastnet så er

Ja det er jo lige det, mit primære forbrug af mobilen er alt andet end
udgående samtaler, og så vidt jeg kan se så tæller SMSer ikke med i det
forbrug man betaler de 99kr for. Og så er det lige pludselig om det
bedre kan betale sig at give 99øre i minuttet i et Debillos abonnement.
Det skal der vist lige regnes lidt på...

Fra : Per, Odense

Dato : 30-06-05 15:27

I meddelelse: mn.f32f7d56646232e6.34878@news.hs235.dk
skrev Henrik Stidsen bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> det bedre kan betale sig at give 99øre i minuttet i et Debillos
> abonnement. Det skal der vist lige regnes lidt på...

Ellers er der M1. (www.M1.dk)
Uden binding, gratis abb. 68 øre/min, 20 øre/sms (eller er det 18?)
Jeg har tilmeldt en telefon til det og det virker OK. (Man "tanker" taletid
på nettet)
Jeg ved ikke om jeg skal anbefale, det ser ud til de godt vil sælge ekstra
og have folk til at tilmelde sig til betalingsservice, men det kan man jo
bare lade være med.

--
MVH Per, Odense
Majflue:

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-05 15:34

Per, Odense pretended :
> Ellers er der M1. (www.M1.dk)

De har bare ikke Fri Zone - og så kan jeg ligeså godt blive hvor jeg er
:)