Sort skærm efter nyt MB A8V Deluxe
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 19:43

Har lige puttet nyt bundkort i(se emne) og en Athlon64 3000+ i min pc, men
nu går min skærm i sort en gang imellem.. kun 1 sekundts tid...men
alligevel, det er squ træls, en der ved hvad det kan være?

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : kenzo

Dato : 29-06-05 21:08

> Har lige puttet nyt bundkort i(se emne) og en Athlon64 3000+ i min pc, men
> nu går min skærm i sort en gang imellem.. kun 1 sekundts tid...men
> alligevel, det er squ træls, en der ved hvad det kan være?

Er du sikker på at grafikkort sidder ordentligt i soklen ?
Har du tjekket om du har sat stikket fra skærmen til grafikkort ordentlig i
?
Har tjekket om en af benene på stikket til skærmen ikke har løse ben ?
Er det bestemt interval det kommer eller er det bare tilfældig at det
kommer?

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 09:35

"kenzo"
> Er du sikker på at grafikkort sidder ordentligt i soklen ?
Ja

> Har du tjekket om du har sat stikket fra skærmen til >grafikkort ordentlig
i?
Jeps

> Har tjekket om en af benene på stikket til skærmen >ikke har løse ben ?
Ja
> Er det bestemt interval det kommer eller er det bare >tilfældig at det
kommer?
Det som om at den reagerer hver gang den skal til at "knokle" lige nåår jeg
kommer ind i xp efter en startup, lige når den starter et spil op..osv..

/Daniel

Fra : N´far

Dato : 30-06-05 12:18

<Daniel> skrev i en meddelelse
> Det som om at den reagerer hver gang den skal til at "knokle" lige nåår
> jeg
> kommer ind i xp efter en startup, lige når den starter et spil op..osv..

Skifter Pc ik bare opløsning/skærmens opdateringshastighed?

Fx. fra 1024x768 60hz til 1600x1200 75hz.

Det kan indstilles. Højreklik på skrivebordet, så har du grafikkort
settings.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 09:57

Tænkte på om ikke det kunne være min strømforsyning der er for "svag" den er
på 300w..

Jeg har Asus A8V Deluxe, Amd64 3000+, salman køler 120mm. 2*CD drev, 1 HD og
diskette drev. Ati Radeon 9800pro(som også skal have strøm).

Kan for lidt power være grund til sort blink..??

/Daniel

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 30-06-05 11:33

Daniel wrote:
> Tænkte på om ikke det kunne være min strømforsyning der er for "svag" den er
> på 300w..

Er det en Codegen 300XX? - den model er en kendt dødssejler.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 11:42

"Jens C. Hansen"
> Er det en Codegen 300XX? - den model er en kendt dødssejler

300X men ja... den har indtil nu trækket min P4...uden problemer.. men måske
man skulle opgradere lidt??

/DN

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 30-06-05 13:25

Daniel wrote:
> "Jens C. Hansen"

> 300X

Ja, rigtigt - jeg fik et X for meget med.

> men ja... den har indtil nu trækket min P4...uden problemer..

Den går jo død før eller senere, og det kan godt starte på den måde..
Hvis du kan låne en anden psu, kan du jo udskifte den og se om det får
problemet til at gå væk.