Problemer med focus
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-06-05 17:54

Hej alle sammen

Jeg har et problem med min focus, jeg kan kun få den til at virke
hvis jeg bruger name="form" i min form, men så brokker
validatoren over name="form" og siger at name ikke skal være i
min form, hvordan kan jeg få min focus til at virke og siden skal
valideres?

Her er min focus kode:
<script type="text/javascript">
if (top.length != self.length)
{
var isskin;
isskin = parent.document.getElementById("foldermenu");
if(isskin) top.location.href = self.location.href;
}
document.form.mail.focus();
</script>

Håber at I kan hjælpe mig :)

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 30-06-05 08:37

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> validatoren over name="form" og siger at name ikke skal være i
> min form, hvordan kan jeg få min focus til at virke og siden skal

[snip kode]

> Håber at I kan hjælpe mig :)

Brug _altid_ forms og elements collectionerne til at tilgå dine form
elementer.

document.form.mail.focus();

bliver således til

document.forms["form"].elements["mail"].focus();

Ændre så din name attribut på formen til et id.

<form name="form"...

bliver således til

<form id="form"

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-06-05 10:16

Martin Hintzmann Andersen wrote in
> [...]
>
> bliver således til
>
> document.forms["form"].elements["mail"].focus();
>
> Ændre så din name attribut på formen til et id.

Hej Martin

Det virker, JUHUU

Jeg har prøvet at få det til at virke, men nu virker det, mange tak
for :)