Sommerfugle chiclider - hvilket køn
Fra : Magda Bulgas

Dato : 29-06-05 15:57

Hej

Jeg har 5 sommerfugle C - jeg har læst at hunnerne har en rød plet på bugen,
men det har ingen af mine sommerfugle. Er det så alle hanner?

Tak for svar.

Fra : Peptid

Dato : 29-06-05 18:28

"Magda Bulgas" <magda@bulkas.zh> skrev i en meddelelse
> [...]
> bugen,
> men det har ingen af mine sommerfugle. Er det så alle hanner?

Hanner er større end hunner. Den røde/rosa plet på bugen har hunnen i mere
udtalt grad når hun er parringsklar.
http://www.hojleddet.dk/fisk/mikrogeophagus_ramirezi.html
på denne side er bl.a. et billede af hunnen (m. rød bug) ved siden af
hannen.
Efter lidt øvelse kan man bare se det.
/Pep

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 22:42

"Peptid" <peptider2001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hanner er større end hunner. Den røde/rosa plet på bugen har hunnen i mere
> udtalt grad når hun er parringsklar.

D' fa'me smart.....

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 04-07-05 15:32

Hej Magda,

du kan læse her, hvad forskellen på han og hun er:

http://www.cichlids.dk/arter/vis/723/

mvh
Esben