MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan fjrnes et operativsystem ?
Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-06-05 13:01

Jeg har 2 operativsystemer på min bærbare - én MS Windows XP Home (DK) og
én
MS Windows XP Proff (UK).

Jeg vil gerne afinstallere den ene, og har læst mig til, at det skulle
kunne
lade sig gøre fra kontrolpanelet Tilføj og Fjern Programmer, men der
dukker
ingen af disse systemer op i oversigten.

Kan jeg komme ind og slette det ene system på en anden måde ?? Begge
ligger
på samme partition, men i forskellige mapper.

/Flemming U

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-06-05 13:27

Flemming Udbjørg skrev:

> [...]
> ligger
> på samme partition, men i forskellige mapper.

Hvilket af systemerne booter den på default? Hvis
det er den du gerne vil beholde, kan du blot slette
den anden mappe.

--
Neil Southwood

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-06-05 14:11

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Flemming Udbjørg skrev:
>

> Hvilket af systemerne booter den på default? Hvis
> det er den du gerne vil beholde, kan du blot slette
> den anden mappe.

Maskinen booter på det system, så jeg vil køre på - og jeg har slettet
mappen med den anden version. Men i boot-menuen står stadig, at jeg kan
vælge mellem de 2 løsninger!

/Flemming U

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-06-05 14:29

Flemming Udbjørg skrev:
> [...]
>>

> Maskinen booter på det system, så jeg vil køre på - og jeg har slettet
> mappen med den anden version. Men i boot-menuen står stadig, at jeg kan

Intet problem, hvis den bare booter. Der skal en
længere forklaring til, hvis der skal ændres på boot
loaderen.

--
Neil Southwood

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 29-06-05 19:21

"Flemming Udbjørg" skrev
> Maskinen booter på det system, så jeg vil køre på - og jeg har slettet
> mappen med den anden version. Men i boot-menuen står stadig, at jeg kan
> vælge mellem de 2 løsninger!

Så er du næsten færdig.
Gør noget i denne retning
(beskrivelsen her er for windows 2000, men XP er næsten det samme)
Åbn Control Panel
System
i System Properties dialogen,
find Advanced TAB
Find 'Startup and Recovery'
Fjern flueben ved
'Display list of operating system for 30 seconds.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-06-05 19:32

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Find 'Startup and Recovery'
> Fjern flueben ved
> 'Display list of operating system for 30 seconds.

Tak til Neil og Thorkild - nu triller det !

/Flemming U