A8V Deluxe vil ikke starte - forsat!
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 12:34

Hej igen.

Nu fik jeg så noget nyt hardware fra SHG, da jeg troede det andet jeg fik
var defekt.
Nu viser det sig at det er præcis samme problem med det nye bundkort, som
stadig er samme model.
Jeg tilslutter min ATX strømforsyning til bundkortet og det 4-polede stik.
Tilslutter en blæser eller to også for at kunne se når det tænder.
Men nej, der sker bare intet, når jeg forsøger at starte bundkortet ved at
kortslutte de to gule power-switch pinde på bundkortet [1].

Var det første defekt og er jeg uheldig nok en gang?

[1] Jeg har bundkortet fritliggende på bordet, da jeg intet kabinet har.
Derfor har jeg heller ikke alle de små ledninger til RESET, LED HDD osv, der
skal tilsluttes nede i hjørnet på bundkortet - skal disse være tilsluttet
før den gider at starte?

Mit gamle ECS K7S5A kunne sagtens starte bare ved at kortslutte de to
power-switch pinde.

Hjælp?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-06-05 12:48

"news.tele.dk" <jojo> crashed Echelon writing

> [...]
> tænder. Men nej, der sker bare intet, når jeg forsøger at starte
> bundkortet ved at kortslutte de to gule power-switch pinde på

Kortslut de 2 ben på din PSU som starter den (søg med google), starter din
PSU overhovedet op? Måske den død.

Kiggede på din sidste tråd og ved ikke hvad andre syntes jeg mindes dog at
15A på +12V er ret så lidt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 14:27

> Kortslut de 2 ben på din PSU som starter den (søg med google), starter din
> PSU overhovedet op? Måske den død.

Den starter og virker fint i et andet setup, også når jeg kortslutter en
sort med den grønne ledning i ATX stikket.
Jeg har prøvet med en anden strømforsyning og bundkort starter fint - så det
er i hvert fald min strømforsyning der er synderen.

> Kiggede på din sidste tråd og ved ikke hvad andre syntes jeg mindes dog at
> 15A på +12V er ret så lidt.

Enig, men burde den stadig ikke kunne starte et bundkort med intet sluttet
til?

Fra : Hans

Dato : 29-06-05 17:14

news.tele.dk wrote:
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, men burde den stadig ikke kunne starte et bundkort med intet
> sluttet til?

Belastningen har nok været for lille så PSU'en nægtede at starte op, noget
man sagtens kan opleve på dårligt konstruerede strømforsyninger.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 17:23

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Belastningen har nok været for lille så PSU'en nægtede at starte op, noget
> man sagtens kan opleve på dårligt konstruerede strømforsyninger.

Nej, den starter jo fint bare ved at kortslutte sort ledning med grøn i
stikket.
Under bedømmelse for den på edbpriser er der en der skriver at den ikke
virker med 64 bit processore - nok nærmere visse bundkort.
Øv øv den siger ellers ikke meget og fejler ellers intet :(

Fra : Hans

Dato : 29-06-05 17:40

news.tele.dk wrote:

> [...]
> ikke virker med 64 bit processore - nok nærmere visse bundkort.
> Øv øv den siger ellers ikke meget og fejler ellers intet :(

Der er stor forskel på ingen og for lidt belastning.

Køb en Chill Innovation 400W. Den siger ikke et kvidder og kan trække lidt
af hvert. Jeg bruger den selv sammen med mit A8V-Deluxe, med en Venice 3800+
og et Radeon X800XT, og flere Raptor diske.

Hans

Fra : Hans

Dato : 29-06-05 17:00

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> starter din PSU overhovedet op? Måske den død.
>
> Kiggede på din sidste tråd og ved ikke hvad andre syntes jeg mindes

Det er mere end rigeligt, men det er jo et spørgsmål om data'erne bliver
overholdt, altså forskellen mellem gode og dårlige strømforsyninger.

Hans