MS Windows
briani 27239
Ind i BIOS fra Dos?
Fra : tt hm

Dato : 29-06-05 11:37

Hey folkens.
Nogle der hved om man kan gå ind i BIOS fra Dos?
Og hvis ja, hvad skal man så skrive for at komme der ind?

Fra : ///M

Dato : 29-06-05 11:46

tt hm (slet 1E6UU) wrote:
> Hey folkens.
> Nogle der hved om man kan gå ind i BIOS fra Dos?
> Og hvis ja, hvad skal man så skrive for at komme der ind?

Hvis man kan, så har jeg aldrig hørt om det :)
I teorien burde man måske kunne, for der fandtes engang nogle virusser som
kunne skrive til BIOS (og ødelægge den), så hvorfor skulle man så ikke kunne
afvikle koden i en emulator eller direkte?!

Der findes også PC-fabrikanter (Compaq fx) som slet ikke har en "normal"
BIOS men har BIOS liggende på en partition på harddisken.

Man i alle tilfælde er BIOS noget man normalt starter under dennes start.

Er dit spørgsmål stillet, fordi du ikke kan komme derind?

///M

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-06-05 11:50

Hej!

///M wrote:

> Hvis man kan, så har jeg aldrig hørt om det :)

Well, det kunne jeg faktisk på min Commodore 286'er med MS-DOS 4.01. Der var en
tastekombination (ALT something) der gik direkte til BIOS fra prompten :)

Idag er det ikke muligt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader