SB Live Player 5.1
Fra : Rune Mortensen

Dato : 02-06-01 23:20

Nogen der ved om der er problemer med overstående og fx GeForce 2 kort???
Jeg har nemlig det problem at lyden forsvinder engang imellem. Ved ikke
hvorfor.

Min Maksine er:

T-Bird 1.33Ghz
Asus a7v133-c Kt133a
Asus GeForce 2 pro 64Mb
SB Live Player 5.1
512 Mb Pc133 Ram
Asus DVD

/Rune

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-06-01 12:04

"Rune Mortensen" <rklm@dkik.dk> wrote in message
> Nogen der ved om der er problemer med overstående og fx GeForce 2 kort???
> Jeg har nemlig det problem at lyden forsvinder engang imellem. Ved ikke
> [...]

Har du flashet til bios 1005? Den skulle løse problemerne med Soundblaster
Live! lydkort.

---
Mvh. Anders

Fra : Rune Mortensen

Dato : 03-06-01 14:22

Nej jeg har ikke flashet min Bios, nok mest af den grund at jeg er skod
bange for at min maskine går kold mens jeg gør det og mit Board så går
kold....

og så også fordi at jeg rent praktisk ikke aner hvordan man gør!!!

Men hvor står er risikoen for at fejle og hvordan rent praktisk gør man det?

/Rune

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-06-01 16:08

> [...]
>
> og så også fordi at jeg rent praktisk ikke aner hvordan man gør!!!
>
> Men hvor står er risikoen for at fejle og hvordan rent praktisk gør man

Du skal gå ind på www.asus.com.tw og hente programmet Aflash
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_tools.html og den nyeste
bios 1005 http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html. Lav
herefter en ren bootdisk ved at skrive "format a:/s" (uden citationstegn!) i
dos-promten. Følg instruktonerne på skærmen. Herefter kopierer du Aflash og
biosimagefilen over på bootdisken. For at flashe bios skal du boote op på
disken og skrive "aflash". Vælg herefter update bios og skriv "a:\1005.avu"
eller muligvis "a:\1005.awd", det afhænger af imagefiltypen (aflæs i Windows
eller skriv dir i dosprompten, når du læser fra a-drevet). Der er
selvfølgelig altid en risiko forbundet med at flashe bios så vælg at lave en
kopi af den eksisterende bios på bootdisken, inden du flasher. Så kan du
altid flashe tilbage, hvis den nye ikke virker.

---
Mvh. Anders

Fra : Frazk

Dato : 03-06-01 17:14

> Har du flashet til bios 1005? Den skulle løse problemerne med Soundblaster
> Live! lydkort.

Hvor er det lige at du finder version 1005 bios ? ., på Asus' Hjemmeside er
nyeste rev nemlig 1004 !!!

Frazk !!

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-06-01 21:58

"Frazk" <frazk@surfmail.dk> wrote in message
Soundblaster

> Hvor er det lige at du finder version 1005 bios ? ., på Asus' Hjemmeside
er
> nyeste rev nemlig 1004 !!!

Nej, version 1005 kom i fredags:

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 03-06-01 22:40

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133A/A7V
133/

mvh
thomas

Fra : Frazk

Dato : 03-06-01 17:19

Det lader til at asus har dobbelt registerering af deres bios opdateringer
Den Rigtige: http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html
Den FORKERTE: http://www.asus.com/products/motherboard/bios_socka.html

Sorry .,

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 03-06-01 22:16

Det er vel ikke at den deler irq med andre enheder. Det kan live kortet ikke
ret godt finde ud af.

Mvh
Thomas

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-06-01 11:38

"Thomas Strøm Larsen" <tholar@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Det er vel ikke at den deler irq med andre enheder. Det kan live kortet
ikke
> ret godt finde ud af.

Helt rigtigt! Især er det MEGET vigtigt, at SB16 Emulation har sin egen IRQ,
idet den som navnet antyder, emulerer det gamle SB16 ISA som ikke kan dele
IRQ. For en sikkerheds skyld kan man gp ind i enhedshåndteringen og afkrydse
boksen "allow LPT interrupt sharing" under SB16.

---
Anders