Wireless adapter til LPT, Seriel eller RJ-~
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 05:11

Som ovenstående siger. Problemet er at jeg skal have en ældgammel bærbar på
internettet via et trådløst netværk.

Den kan godt bruge et alm. 16-bit PC card såfremt det er 5V og dem er der
ikke mange tilbage af på markedet medmindre man vil betale en lille formue
for det. De fleste kort der er tilbage på markedet er enten 3.3V eller
kræver en CPU hastighed over 200Mhz og omkring 64MB ram. Og så kommer driver
problemet, der er nemlig ikke mange af dem der understøtter W95 OSR2.

Så gik tanken hen på om der eksisterer et alternativ. F.eks. en wireless
adapter til enten LPT eller Seriel port eller en adapter man kan tilslutte
til det eksistende 10/100 netkort.

Man kan få en Linksys WGA11B eller en WET11 bridge, men spørgsmålet er så om
man kan tilslutte den til et almindeligt netkort på en bærbar og dermed være
på trådløst netværk. Andet problem er så at det skal have strøm fra en
(følger med) power supply, så man er ikke rigtig mobil.
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=311
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=392

Er der nogen der kender en anden lignende løsning som får strøm fra det alm.
netkort (PC Card) eller kører på batterier? Det skal gerne være en lille let
enhed som hverken fylder eller vejer ret meget. Og prisen må selvfølgelig
heller ikke være ret meget:)

Der er nok nogen der kommer til at more sig over det her spørgsmål, men så
tænk lige over at det at få en 486 DX2 50 MHz med W92 OSR2 på trådløst
netværk er ikke så let som man skulle tro.

Med venlig hilsen

Jan Johansson

Fra : MadHatter

Dato : 29-06-05 09:48

On Wed, 29 Jun 2005 06:10:44 +0200, "Thunder"
<thunderSNABELAget2net.dk> wrote:

>Der er nok nogen der kommer til at more sig over det her spørgsmål, men så
>tænk lige over at det at få en 486 DX2 50 MHz med W92 OSR2 på trådløst
>netværk er ikke så let som man skulle tro.

Med eller uden netværk er i grunden ligegyldigt - Det er stærkt
begrænset hvad den maskine kan bruges til...

Må jeg foreslå du køber en ny bærbar...

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 14:32

Faktisk ikke, den kører fint på nettet via kabel og bruger man den kun til
browsing, emails, tekstbehandling og regneark så klarer den det fint.

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : BJ

Dato : 29-06-05 14:39

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse

Zyxel laver en Ethernet til Ethernet.

Har selv en og den virker fint:

http://www.makeashorterlink.dk/7e6fc2e3

--