Papmache
Fra : Lill

Dato : 02-06-01 23:01

Kan nogen hjelpe mig med en enkel og børnevenlig opskrift på papmache

Fra : Tina Andersen

Dato : 03-06-01 10:12

Lill <lill.pedersen@mail.tele.dk> skrev i en
> Kan nogen hjelpe mig med en enkel og børnevenlig opskrift på papmache

Enkel??? Børnevenlig??

Papmache er gamle aviser/papir, der har ligget i blød i tapetklister. Bliver
brugt i samtlige børnehaver landet over, til bla. at lave masker (oppustede
balloner dækkes med et godt lag avisstrimler opblødet i tapetklister,
tørrer, og skæres igennem af en voksen. Der laves huller til øjne/næse, der
kan laves "horn" med æggebakker, der er delt op, osv.)
Kun fantasien sætter grænser, når det gælder om at modellere med papmache.

Hvad skal du bruge
· Balje
· Vand
· Tapetklister
· Gamle aviser

Sådan gør du
1. Bland tapetklister i baljen. Følg brugsanvisningen på emballagen og brug
koldt vand
2. Riv aviser i lange strimler
3. Ælt stimlerne sammen med tapetklisteret
4. Lad det trække i cirka en halv time. Evt. længere