qmailadmin
Fra : Niels Bachmann

Dato : 02-06-01 23:14

Jeg er ved at installere qmailadmin (http://www.inter7.com/qmailadmin/)
en RedHat 6.2
med Apache.
Install danner filen qmailadmin i /cgi-bin, men jeg kan ikke åbne den, kun
downloade den ;o(.
I httpd.conf kan man sætte options for hvilke filere der skal kunne
eksekveres på serveren (.cgi og .pl)
men denne fil har ingen ekstension. Jeg har prøvet at omdøbe den til
qmailadmin.pl, og så starter web-interfacet osse op. Men generer fejl når
man prøver at logge ind.
Mit gær er at jeg skal have fat i httpd.conf og rette noget, men hvilket ??

anyone ?

MVH/ Niels Bachmann

--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Mickey

Dato : 03-06-01 00:56

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men denne fil har ingen ekstension. Jeg har prøvet at omdøbe den til
> qmailadmin.pl, og så starter web-interfacet osse op. Men generer fejl når

har du givet den en chmod 755 ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Niels Bachmann

Dato : 03-06-01 01:59

> har du givet den en chmod 755 ?

Ja !

Et andet problem er qmail .
Jeg har fulgt install. vejl. på http://www.lifewithqmail.org/lwq.html til
punkt og prikke.
Men når jeg vil køre /usr/local/sbin/qmail får jeg : bash: ./qmail: No such
file or directory
/usr/local/sbin/qmail er et symlink der peger på /etc/rc.d/init.d/qmail

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Claus Alboege

Dato : 03-06-01 20:22

Niels Bachmann <precious@precious.dk> writes:

> [...]
> file or directory
> /usr/local/sbin/qmail er et symlink der peger på /etc/rc.d/init.d/qmail

Indeholder /etc/rc.d/init.d/qmail scriptet fra pkt. 2.8.2.1 i LWQ?
Hvad er det praecise output fra: "/etc/rc.d/init.d/qmail start"
(cut-n-paste)?

--
Mvh Claus Albøge

"Don't summarize. Don't abbreviate. Don't interpret."
      -- D. J. Bernstein

Fra : Niels Bachmann

Dato : 03-06-01 20:58

[snip]
> Indeholder /etc/rc.d/init.d/qmail scriptet fra pkt. 2.8.2.1 i LWQ?

Ja

[snip]
> Hvad er det praecise output fra: "/etc/rc.d/init.d/qmail start"
> (cut-n-paste)?

# /usr/local/sbin/qmail
# bash: /usr/local/sbin/qmail: No such file or directory

Under boot :
qmail: execvp: No such file or directory
rc: Starting qmail failed

Med Venlig Hilsen
Niels Bachmann

Fra : Claus Alboege

Dato : 03-06-01 21:06

> # /usr/local/sbin/qmail
> # bash: /usr/local/sbin/qmail: No such file or directory

Har du downloadet scriptet paa en windoze kasse? I saafald kan du
proeve at koere dos2unix paa scriptet (for at konvertere dos newlines
til unix newlines)

Hvis det ikke er tilfaeldet, saa maa du proeve trin for trin at finde
ud af hvor scriptet fejler. Fx. ved at indsaette:
echo "saa godt saa langt"
forskellige steder i scriptet.

Fra : Niels Bachmann

Dato : 03-06-01 21:22

[snip]

> Har du downloadet scriptet paa en windoze kasse? I saafald kan du
> proeve at koere dos2unix paa scriptet (for at konvertere dos newlines
> til unix newlines)

Jeg har lige downloadet qmail-script-dt61.exe og nu kører det.

mange tak for hjælpen

Med Venlig Hilsen
Niels Bachmann
--