Opret database via asp
Fra : JonZ

Dato : 28-06-05 17:27

Som overskriften antyder vil jeg gerne kunne oprette en ny
database, via en hjemmeside via asp, jeg har bare minus ide om
hvordan man gør, håber der er 1 eller flere der kan hjælpe, jeg
kører mysql og har mit webhotel hos b-one.net

Hilsen JonZ

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tomasz Otap

Dato : 28-06-05 23:44

JonZ proclaimed as follows:
> [...]
> hvordan man gør, håber der er 1 eller flere der kan hjælpe, jeg
> kører mysql og har mit webhotel hos b-one.net

Hej du

Du skal have fat i mysql's CREATE DATABASE sætning - den kan du bruge i
en forespørgsel sendt fra ASP på samme måde som almindelige select eller
update sætninger:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/create-database.html

Du skal dog være opmærksom på, at man i de almindelige webhoteller
plejer at have en fast database tilknyttet sit konto, uden rettigheder
for at oprette flere eller slette den eksisterende. Kan det være, at du
mener "oprette en tabel i databasen"?

I det tilfælde finder du syntaks for din sætning her:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/create-table.html

Aequitas sequitur funera

Fra : JonZ

Dato : 29-06-05 08:56

Tomasz Otap wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kan det være, at du
> mener "oprette en tabel i databasen"?
>
> I det tilfælde finder du syntaks for din sætning her:
> http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/create-table.html

Hej Tomasz

Sorry My mistake, jeg mener selvfølgelig en tabel, jeg har som du skriver,
kun mulighed for en database, hvor jeg så kan oprette alle de tabeller jeg
vil. Jeg kigger på linket, tak for hjælpen so fare

Fra : Peter

Dato : 29-06-05 12:14

> Sorry My mistake, jeg mener selvfølgelig en tabel, jeg har som du skriver,
> kun mulighed for en database, hvor jeg så kan oprette alle de tabeller jeg
> vil. Jeg kigger på linket, tak for hjælpen so fare

Prøv at tjekke dette link: http://www.w3schools.com/sql/sql_create.asp

Mvh
Peter

Fra : JonZ

Dato : 30-06-05 18:09

> [...]

> Kan det være, at du
> mener "oprette en tabel i databasen"?
>
> I det tilfælde finder du syntaks for din sætning her:

Hej Tomasz

Nu er jeg så kommet frem til at følgende :

CREATE TABLE hej (daus TEXT NOT NULL );

burde kunne gøre det.
Men jeg får følgende fejl.

Syntax error, unexpected "identifier", expecting end of statement

Jeg har prøvet lidt forskeligt, men får så bare en anden fejl.

Nogle ideer?

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 01-07-05 10:02

"JonZ" <jonz@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> burde kunne gøre det.
> Men jeg får følgende fejl.
>
> Syntax error, unexpected "identifier", expecting end of statement

kan det være dit semicolon der gør det (;) ?

> Jeg har prøvet lidt forskeligt, men får så bare en anden fejl.
>
> Nogle ideer?

Hvis du fra phpmyadmin laver den tabel du vil have oprettet, kan du se den
tilsvarende SQL-ordre.
hvis du kopierer denne ind i din asp-side burde du få et brugbart resultat
f.eks.

CREATE TABLE `test` (
`felt1` INT( 3 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`felt2` VARCHAR( 20 ) NOT NULL ,
`felt3` TEXT NOT NULL
) COMMENT = 'her er kommentaren'

jeg går ud fra at du skal have varierende titler m.m. så det bliver noget i
stil med

<%
SQL="CREATE TABLE `" & strOverskrift & "` ("& _
"`id` INT( 3 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ," & _
"`" & strfeltnavn1 & "` VARCHAR( 20 ) NOT NULL ," & _
"`felt3` TEXT NOT NULL ) " &_
"COMMENT = 'her er kommentaren' "

conn.execute(SQL)
%>

det er ikke gennemtestet men jeg kunne forestille mig det var noget lign.

/Kasper