A8V Deluxe vil ikke starte (hurtig svar sø~
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 14:21

Hej.
Har lige fået mit nye hardware her i dag.
A8V Deluxe Via chipsæt
AMD 64 3000+ Venice processor
GeIL 2 x 512 mb PC3200 ram.

Min PSU er en Micase WR 400 (400W)
Følgende specs står på siden af den:
+3,3V --- 28A
+5V --- 40A
+12V --- 15A
-12V --- 0,8A
-5V --- 0,3V
+5 SB --- 2A

Den er vist under et år gammel.
Når alt er siddet til bundkortet og tænder for PSU'en lyser en lille grøn
LED lampe på bundkortet, men jeg kommer ikke videre end her. Den vil ikke
starte, har sikret mig at Power switchen er rigtig connected.

Selv uden CPU, Ram osv, sker der intet, jeg vil mene at PSU da i det mindste
burde starte selv - kun det grønne lys på bundkortet.

Er bundkortet defekt? PSU er testet og virker med et andet setup.

Hurtig svar søges, da jeg meget gerne vil returnere det hurtigst muligt hvis
det er defekt.

Fra : Hans

Dato : 28-06-05 14:32

news.tele.dk wrote:
> [...]
>
> Er bundkortet defekt? PSU er testet og virker med et andet setup.
>
> Hurtig svar søges, da jeg meget gerne vil returnere det hurtigst

Starter CPU-blæseren op? Hvis du sætter strøm til en harddisk, spinner den
så op?

Har du sikret dig at bios på bundkortet supporterer Venice?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 14:56

> Starter CPU-blæseren op? Hvis du sætter strøm til en harddisk, spinner den
> så op?

Nej intet. Hverken blæser i PSU, CPU-fan, harddisk eller anden blæser for
den sags skyld starter op.

> Har du sikret dig at bios på bundkortet supporterer Venice?

Hvis den ikke gør det fra starten af, så ligger problemet der.
Hvordan får jeg den så opdateret?

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 15:01

"news.tele.dk" <jojo> skrev i en meddelelse

> Hvis den ikke gør det fra starten af, så ligger problemet der.
> Hvordan får jeg den så opdateret?

Inden jeg falder bagover for en mulig løsning;
Burde ATX strømforsyningen ikke tænde og derved tænde blæsere, harddiske osv
selvom der ingen CPU er på bundkortet?

Fra : Hans

Dato : 28-06-05 14:35

news.tele.dk wrote:

> Hurtig svar søges, da jeg meget gerne vil returnere det hurtigst
> muligt hvis det er defekt.

Har du tilsluttet PSU'en både til ATX-stikket og det 4-polede strømstik?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 14:57

> Har du tilsluttet PSU'en både til ATX-stikket og det 4-polede strømstik?

Jeps. Både ATX og det lille 4-polede strømstik.
Se venligst mit svar ang BIOS. Hvis denne _skal_ opdateres før den virker
med en Venice processor så ligger svaret måske der. Men burde der stadig
ikke komme strøm til blæsere - harddiske osv, og burde den så ikke bare
bippe under opstart eller ligende?

Fra : Hans

Dato : 28-06-05 15:10

news.tele.dk wrote:
> [...]
> der stadig ikke komme strøm til blæsere - harddiske osv, og burde den
> så ikke bare bippe under opstart eller ligende?

Hvis du tester bundkortet alene, uden cpu og ram, men med en blæser monteret
og en harddisk tilsluttet PSU'en for at belaste den, så skal blæser og
harddisk starte. For at være sikker på at det ikke er en sensor som driller
dig, så tilslut blæseren til stikket bagerst på bundkoret (det sidder lige
ved siden af det 4-polede stik.).

Test eventuelt med bundkortet liggende frit på et bord, da du så også tester
for eventuelle kortslutninger under bundkortet, hvis der skulle være et
forkert placeret afstandsstag i kabinettet.

Hvis det stadigvæk ikke starter op, så er det ganske givet defekt.

Du kan ikke rigtig gøre noget ved biosproblemet, andet end at forespørge hos
forhandleren, eller måske låne dig frem til en Winchester, hvilket nok ikke
er lige til at løse. Det skal være biosrev. 1013.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 15:20

> [...]
> driller
> dig, så tilslut blæseren til stikket bagerst på bundkoret (det sidder lige
Stadig intet. Bundkort fritliggende på bordet, ATX strømforsysning
tilsluttet, blæser tilsluttet (4-pin molex stik) og en systemfan tilsluttet
bundkortet.
Kun den grønne LED lampe lyser.

Tak for hjælpen.
Bundkortet er som frygtet defekt, det ryger retur til Delivery Express og så
køber jeg noget nyt hos SHG, eller anden større netbutik med mulighed for
telefonkontakt - det der email skriveri tager flere timer.

Tak