Campingpas?
Fra : HKN

Dato : 27-06-05 21:18

Hej,

Vi har igennem de sidste mange år købt et carnet hvert år gennem DCU.
Spørgsmålet er - efter at have set flere tråde herinde - om det kan svare
sig? Jeg synes ikke rigtig at jeg har fået andet end kortet for pengene (der
er ikke nogen steder vi har fået en anden pris, end den man kan se på
pladsens skilte), og tænker på om vi ikke bare kan bruge vores rejsepas?

For / imod - erfaringer søges

Pft

Henrik

Fra : Søren

Dato : 28-06-05 07:56

> [...]
> pladsens skilte), og tænker på om vi ikke bare kan bruge vores rejsepas?

Ellers så køb dit CCI pas på dit lokale turistbureau, det gør jeg.
Jeg tvivler på du kan bruge dit rejsepas ret mange steder. Og jeg vil nødigt
aflevere mit rejsepas til opbevaring hos fremmede.

Fra : HKN

Dato : 28-06-05 08:14

> Ellers så køb dit CCI pas på dit lokale turistbureau, det gør jeg.
> Jeg tvivler på du kan bruge dit rejsepas ret mange steder. Og jeg vil
> nødigt aflevere mit rejsepas til opbevaring hos fremmede.

Ok - det vil jeg da undersøge. Jeg vidste ikke at man kunne købe det uden
om
DCU.

-Henrik

It has removed 94 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Jespersen

Dato : 28-06-05 11:37

Vi har i de sidste 10 år levet fint med at aflevere rejsepasset på
campingpladser i såvel Danmark, Frankrig og Spanien. Det har vi alligevel
med og har aldrig haft problemer med det.

Torben

Fra : K. H. Hansen

Dato : 29-06-05 07:07

Man skal faktisk have sit pas på sig, for at kunne dokumentere hvem man er,
så det er ikke lovligt, at kræve passet udleveret.

Jeg ville ikke ligge på en campingplads der forlanger personlige dokumenter
udleveret, vi har det internationale campingpas, der jo samtidig giver
campingpladserne en forsikringsgaranti, så de behøver slet ikke passet.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 29-06-05 19:16

Nu har vi kørt i Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet og ungarn.

Vi har aldrig brugt andet end vore campingpas, og de er blevet modtaget alle
steder.

Vi er aldrig nogensinde blevet afkrævet vore rejspas, hvilket også ville
medføre, at vi kørte igen.

Fra : K. H. Hansen

Dato : 30-06-05 10:02

Jeg har nu aldrig rigtig forstået den sparsommelighed, med hensyn til
campingpas, motorvejsafgifter i forskellige lande, man brænder hurtigt 15
til 20 tusind kroner af på en ferie, men et campingpas og motorvejsafgift og
for i øvrigt også betaling for toiletbesøg undervejs (husk lige, at de for
det meste er pinlig rene), så brokker man sig.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-06-05 21:02

"K. H. Hansen" <kkarlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> og for i øvrigt også betaling for toiletbesøg undervejs (husk lige, at de
> for det meste er pinlig rene), så brokker man sig.

Det var da et underligtargument. når man betaler motorvejsafgift, og
toiletpenge så får amn noget for pengene.

når man køber et campingpas så får man intet for pengene - eller i bedste
fald noget der er totalt overflødigt, og dermed er det penge ud af vinduet

Peter

Fra : K. H. Hansen

Dato : 02-07-05 08:57

Campingpasset er samtidig en forsikring, man får ej heller noget ud af en
fritidsulykkesforsikring, med mindre man kommer til skade.

Hvorfor tror du ellers campingpasset er lavet af campingorganisationerne,
forsikringer er jo baseret på kollektivt ansvar.

Det synes jeg ofte man glemmer.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 29-06-05 07:36

> [...]
> pladsens skilte), og tænker på om vi ikke bare kan bruge vores rejsepas?

Jeg har bortset fra sidste år aldrig ejet et campingpas.

Det er korrekt at mange udenlandske campingpladser beder om at få udleveret
ens pas, men som regel kan man få det igen senere på dagen eller senest
næste dag

jeg er aldrig i udlandet blevet bedt om et campingpas, men derimod oplevede
jeg sidste sommer 2 gange at man ikke accepterede mit campingpas fra DCU, og
alligevel ville have mit rigtige pas.

så derfor er jeg i år ikke medlem af DCU, og da vi bor i Viborg, er der ikke
langt til Tyskland når vi vil campere. så det eneste man har opnået ved at
kræve campingpas på danske pladser, er at vi ikke camperer i DK.

Er der iøvrigt nogen der ved hvad pengene går til, og hvem der scorer en evt
gevinst??

da

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 29-06-05 11:12

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> Er der iøvrigt nogen der ved hvad pengene går til, og hvem der scorer en
evt
> gevinst??

Nu koster et campingpas jo ikke en formue - 90,- kr. - såh....der er vel
grænser for, hvad man kan få for pengene. Du får et plastickort, og der er
mennesker som skal have løn for at udstede det, og registrere betaling
m.v.
For 90,- kr.

Du betaler jo nok mere til DCU - hvis ellers du var medlem - men det er jo
ikke for campingpas det hele

Og formålet er jo netop, at give campingpladserne en ensartet
identifikation
på den enkelte campist - så hvis der skulle være brug for at finde frem
til
ham/hende - f.eks. fordi man er kørt fra regningen - så kan man henvende
sig
hos den kortudstedende organisation. En enkelt løsning, der er stort set
standardiseret i hele Europa - og derfor ikke koster kassen.

At man så, især i de sydlige lande, har en udpræget skik med kun at ville
have rejsepas er så en ganske anden sag. Men de tyske campingpladser er
faktisk omfattet af de aftaler, som de tyske campingorganisationer har
indgået - så de bude bede om campingpas. Og det har de pladser, som vi har
besøgt gennem årene da også forlangt. Men der er - og vil altid være -
forskellige måer at gøre tingene på, når vi har med selvstændige
virksomheder (campingpladser) at gøre.

/Flemming U

Fra : Svein Høvik

Dato : 29-06-05 13:01

Flemming Udbjørg wrote:

> [...]
> besøgt gennem årene da også forlangt. Men der er - og vil altid være -
> forskellige måer at gøre tingene på, når vi har med selvstændige

Campingpass er utgått på dato - en dinosaur fra før kredittkortenes tid.

I dag er det mulig å sjekke inn med alminnelig kredittkort (VISA eller
MasterCard) de fleste steder i Europa. Kjører en fra regningen, vel, så
trekkes det bare fra kortet. Jeg har de siste 20 år vært på forskjellige
campingplasser i hele Europa (unntatt Danmark, hvor jeg bor hos
familie...) og har ALDRI blitt avkrevet et campingpass. De stedene som
forlanger reisepass vil normalt avlevere dette innen kort tid, dersom en
spør om det. Dette er nøyaktig samme system som på de fleste hoteller.

Svein

Fra : HKN

Dato : 29-06-05 15:57

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote in message

> [...]
> grænser for, hvad man kan få for pengene. Du får et plastickort, og der er
> mennesker som skal have løn for at udstede det, og registrere betaling

Hvor betaler du kr. 90,- for et CCI??

Jeg har lige forhørt mig hos det lokale turistbureau, og de vil have kr.
190,-!

-Henrik
(som i alt for mange år har troet at DCU var den eneste leverandør af CCI!
Gad vide hvor mange penge det har kostet?)

Fra : Ollie

Dato : 29-06-05 22:02

In article <42c2b6c9$0$734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, HKN
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> (som i alt for mange år har troet at DCU var den eneste leverandør af CCI!
> Gad vide hvor mange penge det har kostet?)

Det koster kr. 80,- hos FDM (plus porto)

Mvh

Ole

Fra : HKN

Dato : 30-06-05 07:30

> Det koster kr. 80,- hos FDM (plus porto)

Men er det ikke kun hvis man er medlem?

-Henrik

Fra : Thomas H.A.

Dato : 30-06-05 08:16

> [...]
> (som i alt for mange år har troet at DCU var den eneste leverandør af CCI!
> Gad vide hvor mange penge det har kostet?)

Hej Henrik,

hvis det er som på vores lokale Turistkontor kan du kun få udstedet et
campingpas mod samtidig at betale for medlemskab af turistforeningen i
et år, så da lyder 190 meget sansynligt.

Thomas

Fra : HKN

Dato : 30-06-05 12:18

> hvis det er som på vores lokale Turistkontor kan du kun få udstedet et
> campingpas mod samtidig at betale for medlemskab af turistforeningen i
> et år, så da lyder 190 meget sansynligt.

Enig - jeg støtter mit lokale turistkontor

-Henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-07-05 19:55

HKN wrote:

> [...]
> pengene (der er ikke nogen steder vi har fået en anden pris, end den
> man kan se på pladsens skilte), og tænker på om vi ikke bare kan

Det er endnu ikke på 10 års campingferier i Frankrig, Italien og Tyskland
sket, at jeg har haft brug for et campingpas. Og jeg har aldrig oplevet at
skulle aflevere mit rejsepas - men næsten altid at man har set det og
noteret pasnummeret.
Jeg tror nok jeg en enkelt gang fik overtalt burokraten på den municipale i
Beaune til at kaste et blik på mit campingpas - hvorefter han gloede dumt på
mig ob bad om at måtte se rejsepasset. Og i øvrigt gjorde opmærksom på at
man ikke kunne få rabat! Siden har jeg ikke haft campingpas med syd for DK.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-07-05 00:21

Vi har lige været på Lanternacamp i Kroatien og brugte cci passet fra dcu.
Det gav 10% i rabat. De accepterer også gæster uden campingpas, men så er
der ingen rabat.
Så det kan hurtigt tjene sig hjem, hvis man rammer en af de pladser, som
giver rabat, hvilket ofte er sket for os i udlandet, selv om vi ikke kører
specifikt efter disse pladser.

Kurt