MS Windows
briani 27239
0 KB fil
Fra : Jesper

Dato : 27-06-05 14:35

Hej
Jeg har på min pc både windows 2000 pro og windows xp installeret. Idag
bestemte jeg mig for at slette windows 2000 fordi windows xp kører
perfekt nu og win2k er udfaset her hos mig.

Jeg ville slette win2k-partitionen og formatere den påny når min backup
var færdig. Jeg havde således lidt data på win2k-partitionen, som jeg
ville lægge over på mit n-drev, som jeg ofte bruger fra winxp. Jeg havde
godt lagt mærke til at der var nogle mp3-filer på n-drevet som ikke
ville afspille i win2k p.g.a. noget bøvl med noget ejerskab. Det tænkte
jeg dog ikke videre over og jeg fik kopieret det data over på n-drevet
og booter så op i winxp.

Nu opdager jeg så at en mpeg-fil, som jeg har optaget med mit
tv-software, pludselig er på 0 KB, hvor den ellers skulle være på cirka
1.3 GB. Blandt det kopierede data er der også en masse 0 KB filer.
Dog har jeg løst det problem ved at kopiere dataene engang til.

Der er altså gået koks i den fil. Hvordan redder jeg den?

mvh Jesper

Fra : Jesper

Dato : 28-06-05 10:31

Jesper wrote:
> [...]
> Dog har jeg løst det problem ved at kopiere dataene engang til.
>
> Der er altså gået koks i den fil. Hvordan redder jeg den?

Er der virkelig ikke nogen som kan hjælpe med det. Jeg skal vel have fat
i et godt filerecovery-program. Hvad kan foreslåes?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-05 18:37

Den 28-06-05 11.31 skrev Jesper følgende:

> Er der virkelig ikke nogen som kan hjælpe med det. Jeg skal vel have fat
> i et godt filerecovery-program. Hvad kan foreslåes?

Det er svært at komme med en løsning, fordi vi ikke ved, hvad der er
gået galt. Jeg tvivler på, at et filrecovery-program kan redde filen -
det virker mere som om, den slet ikke er blevet kopieret over.

Har du plads nok på drevet? Hvis du er løbet tør for plads, resulterer
det netop i, at de "kopierede" filer er på 0 KB.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Jesper

Dato : 29-06-05 10:29

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er svært at komme med en løsning, fordi vi ikke ved, hvad der er
> gået galt. Jeg tvivler på, at et filrecovery-program kan redde filen -
> det virker mere som om, den slet ikke er blevet kopieret over.

Jeg tror at jeg var lidt uklar i min beskrivelse. Her prøver jeg at uddybe.

Jeg fik kopieret nogle filer over til n-drevet, som alle blev til 0
KB-filer. Dem har jeg efterfølgende slettet, fordi de er ubrugelige og
at kilde-filerne stadig befinder sig i live på kilde-disken.

Problembarnet, den omtalte fil, som jeg nu eftersøger genoprettelse på,
blev aldrig kopieret over på n-drevet fordi den allerede var der i
forvejen. Filen var intakt før den korrupte kopiering fandt sted, men
blev af en aller anden uforklarlig grund skadet da den korrupte
kopiering fandt sted.

Kopieringen af filerne til roden på n-drevet har med andre ord på
mærkelig vis ødelagt en allerede eksisterende fil på n-drevet, som
befandt sig i en mappe kaldet tvcapture.

> Har du plads nok på drevet? Hvis du er løbet tør for plads, resulterer
> det netop i, at de "kopierede" filer er på 0 KB.

Ja, der var plads nok på drevet før jeg kopierede løs. Jeg kan ikke
forklare hvorfor at den kopierer filer over på 0 KB, hvis det er
tilfældet at den ikke har rettigheder til at skrive på disken. Dybt
mystisk hvad ...... den har haft gang i.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-05 11:10

Den 29-06-05 11.29 skrev Jesper følgende:

> Kopieringen af filerne til roden på n-drevet har med andre ord på
> mærkelig vis ødelagt en allerede eksisterende fil på n-drevet, som
> befandt sig i en mappe kaldet tvcapture.

Jeg er ikke den store ekspert på teknikken bag Windows, filrettigheder
eller filsystemer. Det eneste jeg umiddelbart kan forestille mig er, at
du har en fejl på disken, selvom det ikke burde ændre filstørrelsen. Har
du prøvet at tjekke disken med chkdisk (eller hvad der nu er relevant
til dit filsystem)?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Peter

Dato : 29-06-05 18:25

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> du har en fejl på disken, selvom det ikke burde ændre filstørrelsen. Har
> du prøvet at tjekke disken med chkdisk (eller hvad der nu er relevant

Windows XP kørte en chkdsk og ændrede på filsystemet da jeg bootede den
op efter min backup.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-05 18:41

Den 29-06-05 19.24 skrev Peter følgende:

> Windows XP kørte en chkdsk og ændrede på filsystemet da jeg bootede den
> op efter min backup.

Så har filen ganske givet været beskadiget, fx på grund af en skrivefejl
på harddisken eller en fysisk fejl på disken. Hvis du er heldig, kan du
redde hele eller dele af filen. Chkdsk har muligvis placeret "resterne"
af filen i en mappe, der hedder noget i stil med found.00x i roden på
dit drev. Filnavnene i mappen er ændret, så tjek, om der er en med en
størrelse, der svarer til den mistede fil. Tjek også eventuelle mindre
filer, da de kan indeholde dele af filen.

Den nemmeste måde at tjekke filerne på er nok at omdøbe dem til mpg
eller hvilket format din fil var i, og så åbne den i en videoafspiller -
Windows Media Player er vist ikke så god til bekadigede filer, så brug
evt. en anden afspiller.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Jesper

Dato : 29-06-05 20:22

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> eller hvilket format din fil var i, og så åbne den i en videoafspiller -
> Windows Media Player er vist ikke så god til bekadigede filer, så brug

Desværre findes der ikke rester af den fil i noget found dir. Jeg fandt
et found-dir på mit g-drev, men det var vedrørende noget andet. Jeg
fatter ikke at windows bare kan komme afsted med at ødelægge filer uden
at spørge først

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-05 20:33

Den 29-06-05 21.22 skrev Jesper følgende:

> [...]
> et found-dir på mit g-drev, men det var vedrørende noget andet. Jeg
> fatter ikke at windows bare kan komme afsted med at ødelægge filer uden

Du havde vel bare sagt nej. Men spøg til side; det er ikke nødvendigvis
Windows' skyld, jeg tror, det er mere sandsynligt, at din harddisk har
fejl, eller at filen måske er blevet skadet hvis Windows har været gået ned.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Jesper

Dato : 30-06-05 16:15

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Windows' skyld, jeg tror, det er mere sandsynligt, at din harddisk har
> fejl, eller at filen måske er blevet skadet hvis Windows har været gået

Hvordan er det lige man bruger chkdsk til at lave en udførlig test for fejl?

Fra : Rado

Dato : 30-06-05 16:44

On Thu, 30 Jun 2005 17:15:09 +0200, Jesper <x@xxx.com> wrote:

>Hvordan er det lige man bruger chkdsk til at lave en udførlig test for fejl?

Kig i Windows Help fil, der finder du alle parametrene.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein