erfaringer med broadcom's specificerede li~
Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-06-05 09:28

Hejsa

Er der nogen her i gruppen, som har praktiske erfaringer med Broadcom's
specificerede linjer, navnlig 4 og 6 mbit?

www.bolignet.broadcom.dk

Claus

--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-06-05 10:11

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> skrev 2005-06-27:
> Hejsa
>
> Er der nogen her i gruppen, som har praktiske erfaringer med Broadcom's
> specificerede linjer, navnlig 4 og 6 mbit?
>
> www.bolignet.broadcom.dk

Nej, men du skal være klar over at de ikke bliver tilbudt alle de
steder broadcom levere bolignet.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-06-05 10:31

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev

> Nej, men du skal være klar over at de ikke bliver tilbudt alle de
> steder broadcom levere bolignet.

Det ved, men hos mig burde der ikke være problemer.

Jeg har rigelig erfaring med deres linje til 49,- samt masser af erfaringer
fra mine kunder rundt omkring i nærheden, som også er tilsluttet
bolignettet.

Det er netop på den baggrund, jeg er lidt betænkelig, navnlig fordi man skal
betale et halvt år forud. Det er mange penge at lægge, hvis det ikke kører
tilfredsstillende. Især når man binder sig for et halvt år...

Claus

Fra : Markus Paldan

Dato : 29-06-05 22:29

> [...]
> betale et halvt år forud. Det er mange penge at lægge, hvis det ikke kører
> tilfredsstillende. Især når man binder sig for et halvt år...

Har ovenstående pakke (6mbit/6mbit) og det kører fortræffeligt i spænd med
fast ip pakken som også kan bestilles via deres hp.
Ligger på ca 800kb i overførsel begge veje sammentidig og det er stabilt.

Det skal så siges, at jeg talte med supporteren derude fra og han fortalte
at selvom man betalte 6mdr frem så afregnes det pr mdr (du får smidt dine
penge tilbage ved overgang til andet abbonement eller hvis du vælger at
stoppe)

Mvh Markus Paldan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-05 09:01

"Markus Paldan" <markusp@kabelnettet.dk> skrev

> Har ovenstående pakke (6mbit/6mbit) og det kører fortræffeligt i spænd med
> fast ip pakken som også kan bestilles via deres hp.
> Ligger på ca 800kb i overførsel begge veje sammentidig og det er stabilt.

Jeg har lige "tjekket" dig ud i min database, og vi er desværre ikke i samme
netværk.....

Stabiliteten afhænger nok meget af, hvilket netværk, man er tilsluttet, og
hvordan det er skruet sammen. F.eks. kunne jeg forestille mig, at der er
forskel på den måde, de håndterer båndbreddestyringen.

> [...]
> at selvom man betalte 6mdr frem så afregnes det pr mdr (du får smidt dine
> penge tilbage ved overgang til andet abbonement eller hvis du vælger at

Jeg fik en mail i går, og man behøver ikke at betale forud i så lang tid på
de store linjer. Så nu prøver vi det, og håber på, at det kører bedre end
den lille pakke, som i sandhed ikke er særlig spændende..

Claus

Fra : Markus Paldan

Dato : 01-07-05 03:25

> [...]

> de store linjer. Så nu prøver vi det, og håber på, at det kører bedre end
> den lille pakke, som i sandhed ikke er særlig spændende..

Har en makker som er opkoblet via bc i husum og det er vist også en
svingende affære mht stabilitet og hastighed, havde også selv lidt problemer
tidligere men en fast ip bestilling fik vist gjort kål på de problemer,
ihvertfald kørte minimums pakken meget bedre med fast ip.

Men det er en verden til forskel især fordi vi startede med kabelnettet.dk,
som til start lå på 10mbit begge veje for 49kr og endte med noget der
mindede om 1200baud for samme pris..

Mvh Markus Paldan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-07-05 10:56

> [...]

kabelnettet.dk,
> som til start lå på 10mbit begge veje for 49kr og endte med noget der

Det er præcis de samme erfaringer, jeg har, desværre. Der er også mange af
mine kunder som stadig klager..

Men det var da ret fedt, nogle gange kunne jeg om natten downloade med 34
mbit!
(det sværeste var at finde en serve som ikke havde begrænsninger)

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-07-05 17:31

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan det er skruet sammen. F.eks. kunne jeg forestille mig, at der er
> forskel på den måde, de håndterer båndbreddestyringen.

Hehe hvad sker der lige her... Er det mon her der fejler.. Når jeg tracert
til markus kører forbindelsen i ring, og aldrig bliver routet frem...

Men hvad mener du med at i ikke er i samme adresserum? Ser da ud til at du
er koblet op via CC ADSL

Tracing route to 0x52b42036.static.bcbnet.dk [82.180.32.54]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.53
4 <1 ms <1 ms <1 ms 213.242.108.149
5 1 ms 1 ms 1 ms geth0-0-030.gtx01.broadcom.dk
[212.99.255.214]
6 1 ms 1 ms 1 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
7 2 ms 1 ms 2 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
8 1 ms 1 ms 1 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
9 3 ms 2 ms 2 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
10 3 ms 3 ms 3 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
11 4 ms 4 ms 3 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
12 4 ms 3 ms 3 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
13 5 ms 4 ms 5 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
14 5 ms 5 ms 5 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
15 6 ms 6 ms 6 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
16 6 ms 5 ms 5 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
17 7 ms 6 ms 7 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
18 7 ms 7 ms 6 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
19 8 ms 8 ms 8 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
20 10 ms 9 ms 10 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
21 9 ms 9 ms 8 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
22 10 ms 9 ms 9 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
23 10 ms 10 ms 9 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
24 10 ms 10 ms 10 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
25 11 ms 10 ms 10 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
26 12 ms 10 ms 11 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
27 12 ms 15 ms 12 ms pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
28 12 ms 12 ms 12 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
29 13 ms 13 ms * pppoe3-ves.broadcom.dk [212.99.255.42]
30 13 ms 13 ms 12 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]

Trace complete.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-07-05 07:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> skrev

> Men hvad mener du med at i ikke er i samme adresserum? Ser da ud til at du
> er koblet op via CC ADSL

I følge krak bor markus i kbh 2200 og jeg bor i 2700 Brønshøj, så vi er er
altså en del af to forskellige netværk. Det enkelte netværk kan jo have
endog stor betydning for stabiliteten og den båndbredde, man skal deles om.

Det er rigtigt, at jeg bruger CC, jeg kan ikke bruge den pakke, de sælger
billigt, da jeg har behov for en 110% stabil forbindelse i arbejdsøjemed.

Claus