Galleri med .NET eller regulær asp
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-06-05 09:15

Hej

Jeg har tidligere postet denne, men fik ingen brugbare svar. Måske har
tiden ændret ved viden.

Jeg har tidligere kørt med php til et billede-gallery, og har dertil
brugt coppermine (http://coppermine.sourceforge.net/demo/) som har
kunnet det jeg har brug for - og en hel del mere til.

Jeg er nu skiftet til en Windows server, og skal derfor have fundet et
script skrevet i .NET eller alternativt resulær asp. Hvad findes der?

Jeg har googlet og søgt en del på hotscripts.com, men ikke fundet det
HELT rigtige.

Hvad bruger I andre?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 27-06-05 15:18

> Jeg har googlet og søgt en del på hotscripts.com, men ikke fundet det
> HELT rigtige.

Nu kender jeg ikke coppermine så hvilke funktioner er du ude efter?

> Hvad bruger I andre?

Jeg bruger et script som selv læser mappers filer.
Se www.ckweb.dk/cfoto

Hvis der ligger en tekstfil med samme navn som billedet vises dette som
ejerens tekst. Hvis der er tilføjet kommentarer fra besøgende gemmes
dette i en xml fil.

Selve scriptet er lavet med asp mens scriptet som laver mine thumbs er et
asp.net script jeg har andet steds fra.

Hvis du er interesseret i det kan jeg lægge kildekoden så det kan hentes.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-06-05 20:27

[...]

>Nu kender jeg ikke coppermine så hvilke funktioner er du ude efter?

nej, det er rigtigt.. jeg fik vist ikke beskrevet coppermine så godt..
men basalt set er jeg ude efter at kunne smide en stak billeder i en
mappe.. koden skal så generere thumbs on the fly, brugerne skal kunne
kommentere, og det kunne så være RIGTIGT lækkert, hvis man kunne
trække EXIF data ud af billeder..

dit kan vist alt undtagen sidstnævnte.. men du må meget gerne smide
det anyway..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 27-06-05 21:38

> [...]
> trække EXIF data ud af billeder..
>
> dit kan vist alt undtagen sidstnævnte.. men du må meget gerne smide

Hej Bo.

Du har ret i at den ikke kan udtrække EXIF data men jeg arbejder på at
få den til det så det kommer inden længe.

Jeg har lagt filen på min server...
Adressen er:
http://www.ckweb.dk/cfoto/billeder.zip

Desuden arbejder jeg på at lave et online admin site hvor man kan
oploade, slette og redigere billeder og kommentarer.

Fra : Christian Kragh

Dato : 28-06-05 11:58

> Desuden arbejder jeg på at lave et online admin site hvor man kan
> oploade, slette og redigere billeder og kommentarer.

Hej igen Bo.

Nu har jeg lagt en ny version på nettet.

Jeg har hentet den på
http://www.iloire.com/vbscript/online_photo_catalog_vbscript.asp og rettet
den til så den passer til min side.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-07-05 07:11

[...]

>Jeg har hentet den på
>http://www.iloire.com/vbscript/online_photo_catalog_vbscript.asp og rettet
>den til så den passer til min side.

det så også så tiltalende ud, at jeg har downloadet og installeret
det.. dog har jeg store problemer med at få det til at generere thumbs
til mig, på trods af at det LIGGER på en .NET server..

link: www.bodudek.dk/billeder

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Tomasz Otap

Dato : 04-07-05 09:56

Bo Kamp Dudek proclaimed as follows:
> [...]
> script skrevet i .NET eller alternativt resulær asp. Hvad findes der?
>
> Jeg har googlet og søgt en del på hotscripts.com, men ikke fundet det

Hej du

Jeg bruger selv nGallery (www.ngallery.org), der kører i ASP.NET og
understøtter MSSQL server. Ganske godt, omend jeg savner lidt muligheden
for flere administratorbrugere.

Aequitas sequitur funera

Fra : Christian Houmann

Dato : 03-08-05 22:48

Hej

Jeg kan anbefale 2 galleri-scripts, som jeg synes er rigtigt gode:
DU-Gallery fra http://www.duware.com
og I-gallery fra http://www.b-cp.com/igallery/
Begge produkter genererer selv thumbnails ved upload og begge har et godt
administrationsmodul, hvor du har mulighed for at oprette kategorier,
slette og rette oplysninger om billederne.
Access-database.

I-Gallery har et omfattende bruger-modul som du faktisk kan bruge til at
administrere bruger-adgang til hele dit site.

Begge er freeware, men I-gallery har en version til 10$, hvor der er
mulighed for at oprette undermapper (underkategorier) i mange niveauer.
–Det synes jeg rigeligt er pengene værd.

Med venlig hilsen

Christian Houmann