browserdetection
Fra : Mickey

Dato : 02-06-01 21:49

er der nogen der ligger inde med et godt script til at detecte
browserversion ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-06-01 22:31

<http://www.php.net/manual/en/function.get-browser.php>

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-06-01 22:39

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> <http://www.php.net/manual/en/function.get-browser.php>

Der blev sagt "godt script" :)
Har hørt at bowscap.ini skulle sutte rimeligt meget...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Rolf Amfelt

Dato : 02-06-01 22:53

Har selv prøvet browsecap.ini både på apache med php og på en NT iss, begee
steder er problemet at Browsecap.ini ikke er opdateret og opdaterngerne
kommer for sent. Desuden for den tit en side til at gå ned nå den kører på
php'en !

Bare min erfaring !

mvh Rolf

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-06-01 23:19

Jonas Delfs skrev:

> Har hørt at bowscap.ini skulle sutte rimeligt meget...

Det er også rigtigt.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-06-01 23:26

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også rigtigt.

Hmm... synes du har en kommentar hver gang jeg laver et indlæg.
Det kan være det bare er mig... det kan også være at jeg slet ikke skal
opfatte de negativt. :)
Det var bare et indtryk jeg havde fået...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 02-06-01 23:42

In article <9fbp2q$l5g$1@sunsite.dk>, "Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk>
wrote:

> [...]
> de negativt. :)
> Det var bare et indtryk jeg havde fået...

Det skulle være et kedeligt usenet, om man ikke måtte kommentere
hverandres indlæg.

/A

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-06-01 23:57

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle være et kedeligt usenet, om man ikke måtte kommentere
> hverandres indlæg.

Jeg har da så sandeligt heller ikke noget imod at folk kommenterer mine
indlæg, men jeg synes jeg fik forklaret godt nok hvorfor jeg nævnte det.
Det skal endeligt ikke afskrække folk fra at kommentere! :)

Det kunne bare være at det fra hans side var bevidst (hvorfor man skulle
gøre det har jeg ingen idé om), men hvis det var, ville jeg gerne vide det
:)
Jeg ved det, intet grundlag :)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk -der glæder sig til en masse kommentarer
på sine indlæg :)

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-06-01 08:10

Jonas Delfs skrev:

> Det kunne bare være at det fra hans side var bevidst (hvorfor man
> skulle gøre det har jeg ingen idé om), men hvis det var, ville jeg
> [...]

Nej, det er tydeligt.

Okay, for nu at få det på plads: Du anklager mig altså for på
skammeligste vis at svare på dine indlæg?

Jeg tror, jeg vil lade dine semiparanoide kommentarer stå for sig
selv... : )

EOD

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-06-01 11:12

> [...]
> skammeligste vis at svare på dine indlæg?
>
> Jeg tror, jeg vil lade dine semiparanoide kommentarer stå for sig

Hehe... hvad mangel på søvn dog kan forårsage :))

> EOD

Jaja :)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-06-01 00:16

> Hmm... synes du har en kommentar hver gang jeg laver et indlæg.
> Det kan være det bare er mig... det kan også være at jeg slet ikke skal
> opfatte de negativt. :)
> Det var bare et indtryk jeg havde fået...

Beklager - det er nok bare mig der burde gå i seng :)
Sorry to disturb...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 02-06-01 22:49

> er der nogen der ligger inde med et godt script til at detecte
> browserversion ?

Aflæs $HTTP_USER_AGENT

Alternativt kan du bruge noget javascript-fnidder.

/A

Fra : Mickey

Dato : 02-06-01 22:59

> Aflæs $HTTP_USER_AGENT

den må jeg kigge på så, havde bare håbet nogen havde noget godt de ville
dele, skal nemig ha skilt Netscape 4 fra Netscape 6 og Netscape fra IE...

> Alternativt kan du bruge noget javascript-fnidder.

nej tak - skal være serverside

Fra : Anders Johannsen

Dato : 02-06-01 23:05

> den må jeg kigge på så, havde bare håbet nogen havde noget godt de ville
> dele, skal nemig ha skilt Netscape 4 fra Netscape 6 og Netscape fra
> IE...

Det er da relativt simpelt at aflæse det ud af ovenstående.

> nej tak - skal være serverside

Så er ovenstående eneste mulighed.

/A

Fra : Mickey

Dato : 02-06-01 23:18

> Det er da relativt simpelt at aflæse det ud af ovenstående.

ja, det er vel bare at bruge en eregi og så kigge efter nogle bestemte ting
ikke ?
- det er vist slet ikke så svært som jeg havde frygtet...

Fra : Christian Doeleman

Dato : 02-06-01 23:37

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev
> ja, det er vel bare at bruge en eregi og så kigge efter nogle bestemte
ting
> ikke ?
> - det er vist slet ikke så svært som jeg havde frygtet...

Der er en artikel på PHPBuilder <http://www.phpbuilder.com> om Browser
Detection and Appropriate CSS Generation
<http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000821.php3>, du kan bruge som
inspiration.

Med venlig hilsen

Christian

Fra : Mickey

Dato : 03-06-01 00:48

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da relativt simpelt at aflæse det ud af ovenstående.

syns nu ikke det er så nemt endda, de hedder jo allesammen mozilla et eller
andet!

hvis nogen kan oversætte det her til PHP ville jeg være glad:

<script type="text/javascript">
<!-- //
if (!document.getElementById) {
document.write("old browser...");
}
// -->
</script>

- det er nemlig det der skal kigges efter...

Fra : Anders Johannsen

Dato : 03-06-01 01:59

In article <9fbu08$4u2$1@egon.worldonline.dk>, "Mickey" <news002@susie.dk>
wrote:

> hvis nogen kan oversætte det her til PHP ville jeg være glad:
>
> [...javascript-fnidder...]
>
> - det er nemlig det der skal kigges efter...

Det kan ikke oversættes. Som sagt er $HTTP_USER_AGENT det _eneste_ hint
du får server-side, om hvilken browser brugeren anvender.

/A

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-06-01 10:39

On Sat, 2 Jun 2001 22:48:45 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>er der nogen der ligger inde med et godt script til at detecte
>browserversion ?

<?
unset ($BROWSER_AGENT);
unset ($BROWSER_VER);
unset ($BROWSER_PLATFORM);

function browser_get_agent () {
global $BROWSER_AGENT;
return $BROWSER_AGENT;
}

function browser_get_version() {
global $BROWSER_VER;
return $BROWSER_VER;
}

function browser_get_platform() {
global $BROWSER_PLATFORM;
return $BROWSER_PLATFORM;
}

function browser_is_mac() {
if (browser_get_platform()=='Mac') {
return true;
} else {
return false;
}
}

function browser_is_windows() {
if (browser_get_platform()=='Win') {
return true;
} else {
return false;
}
}

function browser_is_ie() {
if (browser_get_agent()=='IE') {
return true;
} else {
return false;
}
}

function browser_is_netscape() {
if (browser_get_agent()=='MOZILLA') {
return true;
} else {
return false;
}
}

/*
Determine browser and version
*/

if (ereg( 'MSIE ([0-9].[0-9]{1,2})',$HTTP_USER_AGENT,$log_version)) {
$BROWSER_VER=$log_version[1];
$BROWSER_AGENT='IE';
} elseif (ereg( 'Opera
([0-9].[0-9]{1,2})',$HTTP_USER_AGENT,$log_version)) {
$BROWSER_VER=$log_version[1];
$BROWSER_AGENT='OPERA';
} elseif (ereg(
'Mozilla/([0-9].[0-9]{1,2})',$HTTP_USER_AGENT,$log_version)) {
$BROWSER_VER=$log_version[1];
$BROWSER_AGENT='MOZILLA';
} else {
$BROWSER_VER=0;
$BROWSER_AGENT='OTHER';
}

/*
Determine platform
*/

if (strstr($HTTP_USER_AGENT,'Win')) {
$BROWSER_PLATFORM='Win';
} else if (strstr($HTTP_USER_AGENT,'Mac')) {
$BROWSER_PLATFORM='Mac';
} else if (strstr($HTTP_USER_AGENT,'Linux')) {
$BROWSER_PLATFORM='Linux';
} else if (strstr($HTTP_USER_AGENT,'Unix')) {
$BROWSER_PLATFORM='Unix';
} else {
$BROWSER_PLATFORM='Other';
}
?>

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Mickey

Dato : 03-06-01 12:51

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[SNIP PHP builder script]

- det er vist det en eller anden henviste til ;)