Dialog Expert ?
Fra : N. Foldager

Dato : 26-06-05 23:08

I bogen "Delphi programmering - en indføring" 1. udgave af Jørn
Sloth, nævnes i et eksempel, at man efter at have valgt
File | New Form
skal klikke på "Experts fanebladet".

Figur 8.2 viser et "Experts Browse Gallery", hvor et ikon benævnt
"Dialog Expert" er markeret.

Men jeg kan ikke finde det browse gallery eller det Experts faneblad.

Det skulle være en slags wizard til at lette fremstilling af forms;
bl.a. sådanne med flere fanblade (tabbed notebook).

Der er en expert under Database | Form Expert, men det er altså ikke
den, jeg mangler.

Bogen omhandler Delphi 2.0, og det er Delphi 2.0, jeg benytter; - så
vidt jeg valgte med fuld installation.

Kan nogen hjælpe med, hvor jeg finder denne Dialog Expert?

-----

Jeg er i øvrigt ikke imponeret af bogen. Jørgen Sloth er så optaget af
at vise, "hvad man bare kan", at man hurtigt kommer til at kunne lave
en hel masse, som ikke kan noget.

Jeg modtager heldigvis Per Amdal Steffensens "Delphi programmering"
brugt om et par dage.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 26-06-05 23:17

Nå, undskyld.

Først nu, selvfølgelig, fandt jeg følgende hjælp:

The Gallery in previous versions of Delphi has been replaced by an
Object Repository.

Unlike the Gallery, the Object Repository is not a static directory
that holds Forms and Projects you can copy into your projects.
Instead, it is a referential file that points to the locations of the
Forms and Projects in the Object Repository.

Venlig hilsen

Niels Foldager