Nokia 6230i simlock problem
Fra : Rasmus Abildgren

Dato : 26-06-05 22:17

Hej NG

Jeg har lige købt en Nokia 6230i fra debitel, som jeg gerne vil have lov
at benytte mit oprindelige simkort i. Da det ikke er debitel skal den
selvf. låses op.

Jeg har prøvet koder fra forskellige sider og programmer, men der er
intet der virker. Alle sider skiver udtrykkeligt at man ikke skal have
simkortet sidende i når koden (fx #pw+393686330420722+7# ) indtastes
Det sjove er at alle også skriver at telefonen bliver blokere efter 5
forsøg, men nu har jeg minimum intastet forskelige koder 20 gang. Jeg
har derfor på fornemmelsen at telefon ikke registrer at jeg indtaster
noget.

Prøver jeg derimod med debitel simkortet i telefonen får jeg (2 gange er
forsøg) en fejlmelding.

Er der andre der har oplevet tilsvarende problem og har en løsning herpå?

Mange hilsner

Rasmus

Fra : A

Dato : 27-06-05 05:17

Det er muligvis den forkerte kode du bruger. Sad forleden med det samme
problem, dog på en 6230.

- Brugte kode nr. 5, og den virkede hos mig.....

/A

Fra : Steen

Dato : 27-06-05 10:06

> Jeg har lige købt en Nokia 6230i fra debitel, som jeg gerne vil have lov
> at benytte mit oprindelige simkort i. Da det ikke er debitel skal den
> selvf. låses op.

Jeg havde samme problem, men da jeg valgte at købe en kode hos simlock.dk,
virkede det i første forsøg.

/Steen

Fra : A

Dato : 27-06-05 17:02

Koderne kan altså findes gratis på nettet !!!

- Så der er vel ingen grund til at betale for noget, man kan få
gratis...eller hvad ?

/A

Fra : Jacob [5260]

Dato : 27-06-05 18:46

"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> - Så der er vel ingen grund til at betale for noget, man kan få
> gratis...eller hvad ?

Det kommer an på hvor travlt man har.

Du havde bøvl med dine koder.
Først skal du finde de rigtige steder på nettet, det tager måske et
kvarter. Så skal man sætte sig ind i proceduren, yderligere et kvarter.
Så forsøger man - der går endnu et kvarter. Man kan ikke få det til at
virke, der går hurtigt et kvarter med ærgelser og at rive sig i håret.
Nu er der gået en time allerede.

Nu ringer man rundt til sine tekniske venner, dem er der ikke så mange
af, så det tager kun et kvarter. Intet virker, men man forsøger lige
igen, det kunne jo være, man bikser med det et kvarter. Nej det virker,
man tænker over hvad man nu skal finde på, for man gider ikke betale for
det, man prøver lige en post i nyhedsgruppen, det går der hurtigt et
kvarter med.
Man bruger lige et kvarter på selvmelidenhed og 18,95 på ½ kanelstang -
tænkeren skal jo have lidt benzin.
Så har vi rundet 2 timer.

Her gør vi så timelønnen op, men historien kunne fortsætte. Nogle bruger
længere tid, andre kortere.
Det korte og det lange er, at du har brugt x antal timer og 18,95 kr på
noget som ikke virker (hvad din fritid er hver ved jeg ikke, men jeg
regner omkring 100 kr i timen).

Hvis man havde punget 50 kr, så havde man sparet en sjat penge og en god
portion ærgelser.

Dette er tænkt som et eksempel.

--
mvh Jacob

Ved direkte svar erstat invalid med dk.

Fra : Steen

Dato : 28-06-05 14:14

"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Koderne kan altså findes gratis på nettet !!!
>
> - Så der er vel ingen grund til at betale for noget, man kan få
> gratis...eller hvad ?

Jeg havde først prøvet de koder og den vejledning som jeg kunne finde på
tekit.dk, men det virkede ikke, så efter 4 forsøg valgte jeg derfor at
betale for en kode hos simlock.

/Steen

Fra : Rasmus Abildgren

Dato : 27-06-05 21:09

> [...]
> forsøg, men nu har jeg minimum intastet forskelige koder 20 gang. Jeg
> har derfor på fornemmelsen at telefon ikke registrer at jeg indtaster

Nå jeg har selv fået det løst. En venlig person hos www.fluii.dk skrev,
at man hvis det telefonen ikke akseptere koden uden simkort, skal sætte
det fremmede simkort i telefonen og nå den så spørger efter
begrænsningskode, skal koden indtastes.

Så er det givet videre

-Rasmus

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 22-07-05 13:48

> [...]
> fremmede simkort i telefonen og nå den så spørger efter begrænsningskode,

Yeps....

Jeg har flere gange oplevet at Tekit laver forkerte koder, så prøv kun deres
koder én gang !

Hvis i vil have de korrekte koder, så bestil en på min side www.fluii.dk,
det er som udgangspunkt gratis...

Jeg kan så uddybe overstående, at ved bl.a. 6230i skal man sætte et andet
simkort i telefonen, hvorefter den vil bede om begrændsnigskoden - indtast
unlock-koden her.

Hilsen Esben - www.Fluii.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-07-05 09:32

Rasmus Abildgren <"rabi01[FJERN]"@kom.aau.dk> wrote in

> Hej NG
>
> Jeg har lige købt en Nokia 6230i fra debitel, som jeg gerne vil have
> lov at benytte mit oprindelige simkort i. Da det ikke er debitel skal
> den selvf. låses op.

Sådan en har jeg også lige købt - og har samme problem.

> Jeg har prøvet koder fra forskellige sider og programmer, men der er
> intet der virker. Alle sider skiver udtrykkeligt at man ikke skal have
> simkortet sidende i når koden (fx #pw+393686330420722+7# ) indtastes

Hvor har du fået den kode fra? Jeg har prøvet programmet SmartDCT4 Calc
v1.1.7 fra www.unlockme.co.uk, men jeg kan hverken få kode 1, 5 eller 7
til at virke - som de ellers anbefaler.

Jeg har også måttet erkende, at det "falske" SIM-kort skal i telefonen
før det er muligt at indtaste begrænsningskoden i telefonen.'

Pft,

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk