Lidt CSS positionerings hjælp.
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 20:34

Hejsa Alle

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe lidt med, jeg sidder
og skal lave en side, hvor hele designet er et sort baggrundsbillede, og dvs
det er centreret og helt i toppen.

Nå men der skal jo noget tekst og hejs på, og det kan jo laves i frames, som
automatisk er centreret hvor teksten jo så automatisk følger med lige meget
hvad størrelse man laver browseren til.

Men vil jo hellere lave det i css, men hvordan skal jeg gribe det an, så
teksten og andet følger med browseren, uden at falde ud af trit med
baggrundsbilledet ?
Nogle ideer, og kode eksampler ville være guld

På forhånd tak..

Mvh
Morten

Fra : Kristian Antonsen

Dato : 28-06-05 02:52

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men hvis du blot vil have baggrunden
til at stå stille så prøv at indsætte "fixed" i din CSS-linie.

Eks. "background: url(billede.jpg) fixed;"

Relevant: http://www.w3.org/TR/CSS2/colors.html#background-properties

Fra : Kristian Antonsen

Dato : 28-06-05 02:59

Du kan lave et falsk iframe ved at benytte dig af CSS-funktionen:
"overflow".

Eks. "<div style="height:400px;width:400px;overflow:auto">

Relevant: http://www.w3.org/TR/CSS2/visufx.html#overflow

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 07:04

> Du kan lave et falsk iframe ved at benytte dig af CSS-funktionen:
> "overflow".
>
> Eks. "<div style="height:400px;width:400px;overflow:auto">
>
> Relevant: http://www.w3.org/TR/CSS2/visufx.html#overflow

Ja, men kan jeg så definere at teksten skal stå der og der inden for iframen
?

Mvh
Morten

Fra : Kristian Antonsen

Dato : 28-06-05 17:27

> Ja, men kan jeg så definere at teksten skal stå der og der inden for
iframen
> ?

Naturligvis, du skal jo skrive det inden i DIV'en.

Eks:
Her er noget tekst i et falsk iframe.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 18:20

> Naturligvis, du skal jo skrive det inden i DIV'en.
>
> Eks:
> Her er noget tekst i et falsk iframe.

Jo men hvad hvis jeg skal ha billeder forskellige steder og tekst
forskellige steder inden for iframen ?

Lyder som om at det er nemmere med frames eller ?

Mvh
Morten

Fra : Kristian Antonsen

Dato : 29-06-05 17:19

> Jo men hvad hvis jeg skal ha billeder forskellige steder og tekst
> forskellige steder inden for iframen ?
Den fungerer stortset ligesom et almindeligt iframe, så du opstiller det
bare
inden i DIV'en, som du alligevel ville have gjort det.

> Lyder som om at det er nemmere med frames eller ?
Frames er for det meste en dårlig løsning.