Netværk over strømnettet??
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 19:04

Hejsa, har set at man kan føre et netværk ad strømvejen via nogle adaptere,
men kan ikke huske hvor man kan købe disse, hvis nogle havde et link ville
jeg værdsætte dette.

på forhånd tak
/Pernille

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 26-06-05 19:25

Pernille wrote:
> Hejsa, har set at man kan føre et netværk ad strømvejen via nogle adaptere,
> men kan ikke huske hvor man kan købe disse, hvis nogle havde et link ville
> jeg værdsætte dette.

POE power over ethernet

Link fundet på google http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=41436

Fra : Anders Lund

Dato : 26-06-05 19:30

Lasse B. Jensen wrote:

> POE power over ethernet

Hvilket er det modsatte (hvis jeg har forstået spørgeren korrekt) ... at
man kan sende strøm igennem netværkskabler. Ikke nogen stærk strøm, men
nok til at drive fx et Access Point. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 26-06-05 21:32

Anders Lund wrote:

> Hvilket er det modsatte (hvis jeg har forstået spørgeren korrekt) ... at
> man kan sende strøm igennem netværkskabler. Ikke nogen stærk strøm, men
> nok til at drive fx et Access Point. :)

jeg tager mine ord i mig og konstaterer at jeg læste indlægget forkert :(

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-06-05 19:34

<Pernille> wrote:

>Hejsa, har set at man kan føre et netværk ad strømvejen via nogle adaptere,
>men kan ikke huske hvor man kan købe disse, hvis nogle havde et link ville
>jeg værdsætte dette.

Det er ALLNET der produceret den slags - Jeg ser dem jævnligt hos Merlin
og www.midtdata.dk.

Men efter min mening er systemet både for dyrt og for langsomt - Jeg
tror du vil få meget mere glæde af et trådløst accesspoint / router og
et passende antal trådløse netkort.

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-06-05 08:42

<Pernille> wrote in news:42beee05$0$63612$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hejsa, har set at man kan føre et netværk ad strømvejen via nogle
> adaptere, men kan ikke huske hvor man kan købe disse, hvis nogle havde
> et link ville jeg værdsætte dette.

Du skal søge efter "HomePlug" f.eks.

http://datatid.jubii.dk/features.aspx?jcs=13ea273bbc2c4baf9839896f34e48335

eller

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-hp/

Mvh. NKJensen

--
Fjern begge DYT
Remove both DYT's

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 22:28

Takker for hjælpen.. begge slags ;)

Jeg kunne ik helt huske den rette beskrivelse af det..(kunne nok have valgt
en bedre)...

Men ja, det var at føre et netværk over elnettet.. og ikke omvendt..tak til
jer 2 alligevel :D

Skal have ført 2 pcér mere på netværket, og ville gerne bruge et alternativ
til trådløst, hvis muligt..

/Pernille

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-05 22:55

<Daniel> wrote:
>Skal have ført 2 pcér mere på netværket, og ville gerne bruge et alternativ
>til trådløst, hvis muligt..

Du kan finde en beskrivelse / anmeldelse af ALLNET's HomePlug produkter
i Alt om Data januar 2004 - Mon ikke du kan finde bladet på det lokale
bibliotek.

Allnet's hjemmeside er iøvrigt her:

http://www.allnetdanmark.com/Nyprodukter.htm

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 14:53

"Michael Rasmussen
> Du kan finde en beskrivelse / anmeldelse af ALLNET's HomePlug produkter
> i Alt om Data januar 2004 - Mon ikke du kan finde bladet på det lokale
> [...]

takker

/Pernille

Fra : Pita

Dato : 28-06-05 20:24

<Daniel> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> jer 2 alligevel :D
>
> Skal have ført 2 pcér mere på netværket, og ville gerne bruge et

Daniel og Pernille?

I så fald skal det da være godt krypteret, ellers kan alle på samme
transformer, vel lytte med.

--
Pita

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 09:38

"Pita"
> Daniel og Pernille?
Vores pcér står ved siden af hinanden, så svarer lidt fra hver. Men
kvitterer for neden med afsenders navn ;)

> I så fald skal det da være godt krypteret, ellers kan alle >på samme
> transformer, vel lytte med.
Er det ikke noget med at signalet stopper ved relæ eller anden "device" som
sender strøm til/fra huset?

/Pernille

Fra : Pita

Dato : 30-06-05 17:57

> [...]
> kvitterer for neden med afsenders navn ;)

> Er det ikke noget med at signalet stopper ved relæ eller anden "device"

Så er det da noget, man selv skal installere.

Ellers er man forbundet med alle naboerne.

--
Pita

Fra : JuNi

Dato : 30-06-05 22:31

Har selv lavet en del test med Devolo produkterne, virker ganske udemærket.
Dog er overførselshastigheden meget afhængig af om modulerne hænger på samme
fase i huset. Med hensyn til naboerne kan man læse mere på Devolo's
hjemmeside der også beskriver hvorledes el-måleren blokerer for signal
overførelse til naboen. Og det kan her bekræftiges at det er tilfældet, bor
sel i rækkehus hvor målerne til de enkelte huse enda er samlet i et fælles
rum i kælderen.
Husk dog Devolo kommer netop nu med nye moduler vor overførelseshastigheden
er oppe på 85 i mod de tidligere 14.
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 23:17

<Pernille> skrev i en meddelelse
> [...]
> adaptere,
> men kan ikke huske hvor man kan købe disse, hvis nogle havde et link ville

Jeg kører med 3 pc'er på HomePlug, som er købt her til rimelig pris.
http://www.energinordbutikken.dk/product.asp?product=178
Jeg synes bare det fungere perfekt, og så skulle man bare sætte dem i
stikkontakten, hvorefter de virkede med det samme.

//Knud