NForce3 Ultra 250GB VS. VIA K8T800Pro (939~
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 18:46

Hej.

Jeg vil gerne have et 939 bundkort med en AMD 64 3000+ processor.
Hvad skal jeg vælge af bundkort?
Bundkortet skal have AGP slot.
Hvilket af ovenstående chipsæt er bedst?
Kan det virkelig betale sig at ofrer lidt mere til NForce4 Ultra? -
Budgettet er stramt nok i forvejen ;)

Det er henholdsvis denne
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=general&lang=DK&varenr=310804
og denne
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=general&lang=DK&varenr=310806

Andet forslag til bundkort i nogenlunde sammeprisstørrelse?
Hvad ram skal man bruge på disse bundkort med 64 AMD'en? Pc3500?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-06-05 23:58

news.tele.dk skrev

<klip>
> Andet forslag til bundkort i nogenlunde sammeprisstørrelse?

727 hos shg, jeg har kun gode erfaringer med det kort, og det er nforce4
ultra.
Nok siger du stramt budget, men håber du kan skrabe 28 kroner frem, ellers
må du ned og veksle flasker :)
Eneste "minus" er ingen raid eller firewire.

> Hvad ram skal man bruge på disse bundkort med 64 AMD'en? Pc3500?

PC3200 kan gøre det, gerne 2 ens blokke (f.eks 2*512) til dualchannel.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Jakob M

Dato : 28-06-05 08:35

> 727 hos shg, jeg har kun gode erfaringer med det kort, og det er nforce4
> ultra.

Har du prøvet at overclocke med det bundkort ?. Hvis ja, hvor høj FSB kunne
du nå ?.

Mvh
Jakob

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-06-05 08:53

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> news.tele.dk skrev
>
> <klip>

Det er med PCI-E ikke AGP.

mvh Frank

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-06-05 15:53

Frank K. Jensen skrev

> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er med PCI-E ikke AGP.

Ups, overså lige at det var et krav.. så duer det bundkort vist ikke.