Skildpadde rensning af vand
Fra : MuLLe

Dato : 26-06-05 15:24

Hej NG.

Jeg har fået et skildpadde igen, en sumpskildpadde.
Førhen rensede jeg vandet ofte, men det gider jeg ikke mere.
Så nu er den i et 120liter akvarium, og den nyder det.
Men hvordan skal jeg rense vandet bedst muligt? den sviner jo meget sådan
en.
Hvis jeg bruger en spandpumpe, hvad skal jeg så bruge som filter?

På forhånd tak MuLLe

Fra : Per W.

Dato : 27-06-05 08:12

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> en.
> Hvis jeg bruger en spandpumpe, hvad skal jeg så bruge som filter?

Kjøp ett stort spannfilter og ett innvendig filter, det innvendige renses 1
gang i måneden, spannfilteret kan du rense hver 3 måned. Skulle egentlig
også vært artig å prøvd ett sandfilter med mulighet for "backwash".

/Per W.

Fra : MuLLe

Dato : 27-06-05 19:05

"Per W." wrote

> [...]
> gang i måneden, spannfilteret kan du rense hver 3 måned. Skulle egentlig
> også vært artig å prøvd ett sandfilter med mulighet for "backwash".

1000 tak for svaret, det vil jeg så gøre.

MvH MuLLe