Javascript, findes der en on_resize?
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 26-06-05 15:02

Hej

jeg er ved at lave en javascript function er kan fortælle brugeren, hvilken
brede browservinduet har.

for at den oplyste brede altid passer er jeg nødt til enten at køre
functionen hele tiden, vha. setTimeout/setinterval eller køre funktionen
hver gang browservinduet ændrer størrelse, men...

findes der et funktionskald ala on_window_resize?

eller er jeg nødt til at bruge setTimeout/setinterval

/Kasper

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-06-05 20:27

Kasper Lindberg wrote:
> Hej
>
> jeg er ved at lave en javascript function er kan fortælle brugeren, hvilken
> brede browservinduet har.

Behøves ikke. Det er allerede en del af webdeveloper-plugin'et til
Firefox

http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_window_ref71.html

--
Benny Nissen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 26-06-05 21:53

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Behøves ikke. Det er allerede en del af webdeveloper-plugin'et til Firefox

webdeveloper-plugin .... Firefox ...
jeg tror jeg har det installeret, men hvordan jeg bruger det aner jeg ikke.
(har for ganske nyligt opdateret FF til v.1.0.2, hvor jeg vistnok sagde OK
til at installere det)

> http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_window_ref71.html

takker, det var lige hvad jeg søgte

/Kasper

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 27-06-05 09:24

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_window_ref71.html

Nederst på siden står der at det ikke er den del af specifikationen. Så vil
det virke i alle browsere?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 27-06-05 09:44

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42bfb780$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Nederst på siden står der at det ikke er den del af specifikationen. Så
> vil
> det virke i alle browsere?

Det lagde jeg også mærke til.
Jeg testede derfor funktionen med IE 6, FF, NN 7.2 og Opera 7.5
Det virkede i alle fire.

Jeg vil dog gerne vide hvis der er ældre browsere der ikke forstår
"window.onresize"

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 27-06-05 10:38

On Mon, 27 Jun 2005 10:44:23 +0200, Kasper Lindberg <NoSp@m.invalid> wrote:

> Jeg vil dog gerne vide hvis der er ældre browsere der ikke forstår
> "window.onresize"

Netscape Communicator 4.77 forstår det fint, så man må næsten formode, at
alle nyere browsere (nyere end NS4.77) forstår det. - Dog med undtagelse
af visse pda og smartphone browsere.

--
Ryan Kristensen