MS Windows
briani 27239
Stop for automatisk vindue når jeg sætter ~
Fra : Flemming Paalsson

Dato : 26-06-05 09:38

Godformiddag alle,

Hver gang at jeg sætter en CD i mit drev så åbner Windows et vindue op der
viser indholdet på CD'en... Men dette er drønirriterende, da jeg jo ikke
ønsker at browse rundt på skiven, men blot ønsker at afspille denne..
Hvordan får jeg denne automatiske pop-up funktion fjernet ?

På forhånd tak - og rigtig god søndag...

VH

Flemming

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 26-06-05 10:40

"Flemming Paalsson" <paalssonfjerndette@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:42be68a6$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> denne..
> Hvordan får jeg denne automatiske pop-up funktion fjernet ?

Åbn stifinder og højreklik på CD-drevet og vælg egenskaber. Under et
af fanebladene ("AutoPlay" i en engelsk WinXP) kan du vælge hvad der
skal ske ved forskellige typer CD-indhold.

Du kan også klare det med PowerToys fra MS:
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839af
b2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

/klaus

Fra : Flemming Paalsson

Dato : 26-06-05 13:58

Hej igen... Takker for dit svar Klaus... Jeg har Win2000 og der er der
desværre ikke denne funktion Hmm. Men er der ikke et andet sted hvor jeg
kan gøre dette i Win2000 ?

VH

Flemming

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-05 17:11

Flemming Paalsson skrev:

> Jeg har Win2000 og der er der desværre ikke denne funktion
> Hmm. Men er der ikke et andet sted hvor jeg kan gøre dette i
> Win2000 ?

Start > Kør: gpedit.msc
Administrative Templates under User Configuration > System >
Højreklik på værdien 'Turn off Autoplay' og vælg Properties.
Stil værdien til 'Enabled'.
Log af og på computeren eller genstart den, for at gøre ændringerne
gældende.

Du kan også gøre det i registeringsdatabasen.
Start > Kør: regedit
Find nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
Stil værdien 'Autorun' til 0.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Paalsson

Dato : 26-06-05 17:52

Alle tiders.. Takker mange gange for hjælpen !

VH og god søndag...

Flemming