samsung x480 og datakabel
Fra : Hans B.

Dato : 26-06-05 08:05

Hej

Jeg har købt en X480 og et datakabel, har downloaded software fra samsungs
hjemmeside og har installeret det hele unde Win 2K. Men jeg kan simpelhen
ikke få forbindelse med telefonen. Softwaren melder offline.
Datakabelet er en serieelt kabel og originalt

Er der nogen der har forslag?

mvh

Hans

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 26-06-05 10:29

Hans B. wrote:
> [...]
> ikke få forbindelse med telefonen. Softwaren melder offline.
> Datakabelet er en serieelt kabel og originalt

Jeg har et serielt datakabel (uoriginalt) til min X480 og det virker
fint under Windows XP. Er du sikker på, din serielle port virker? Kan du
evt. prøve en anden port?

/Kjeld

Fra : Hans B.

Dato : 27-06-05 06:47

"Kjeld Borch Egevang" <kjeldSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> fint under Windows XP. Er du sikker på, din serielle port virker?

W2K siger at porten virker fint og den anden port ligeså. Jeg har forsøgt
dem begge uden held, den kan bare ikke få kontakt med telefonen. Det er
somom der skal indstalleres en driver på selve porten? Men det er rigtig
nok, at når jeg starter internetprogrmammet kan den ikke finde porten.

/hans

ld

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 27-06-05 20:30

Hans B. wrote:
> [...]
> somom der skal indstalleres en driver på selve porten? Men det er rigtig
> nok, at når jeg starter internetprogrmammet kan den ikke finde porten.

Jeg havde et problem der lignede lidt med min label-printer. Den kunne
ikke forstå, at mine port ikke hed COM1, COM2 og COM3.

For Windows 2000: Prøv at kigge i "Device Manager", "Properties" for
porten. Under "Advanced" er der en selector der hedder "COM Port
Number". Er den sat til COM1? Prøv evt. at ændre den til COM2 eller
COM3. Ellers prøv med "Uninstall" for porten og installér den igen.

/Kjeld

Fra : mwesth

Dato : 10-07-05 11:25

Der er under "setup" et sted hvor du kan vælge com-port, prøv at skifte der.
Det virkede uden problemer på min XP-opsætning. Men softwaren lader en del
tilbage at ønske )-:

Morten

Fra : Hans B.

Dato : 11-07-05 09:15

Mange tak. Jeg synes jeg har prøvet det hele igen og igen. Både porte og
hastigheder, men jeg er sikker på at du har ret.. det er et softwareproblem
men det vil samsung nødigt indrømme
Mvh
Hans