n6230 - Email - Telmore
Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-06-05 18:46

Jeg har forsøgt at sætte min 6230 op til email. Jeg har GPRS og det virker
til de andre ting - samt jeg har sat GPRS op til denne "nye" telefon med at
få tilsendt service besked osv. Jeg har gennemgået Telmores guide og sat den
op med alle min udbyders indstillinger.
Når jeg så forsøger at få det til at virke og skal have forbindelse kommer
den frem til meddelelsen:
"Opret abbonement på GPRS".

Jeg kunne ikke få andet ud af chatsupporteren ved Telmore, end at han ikke
kunne hjælpe mig med detaljerne med min mailudbyder, og at det var det der
var galt, inden han loggede af uden videre og uden en løsning på problemet.

Jeg har flere POP mailkonti som jeg har sat op på flere computere uden
problemer - og jeg mener osse at fejlmeddelelsen ikke rigtigt indikerer
problemet ligger her.

Men på den anden side - det kommer jeg jo ikke videre med. Så jeg ville høre
om der var nogen der var klogere på det her en jeg?

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 21:06

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op med alle min udbyders indstillinger.
> Når jeg så forsøger at få det til at virke og skal have forbindelse kommer

Det problem har min kæreste også men med Wap på GPRS. Hendes udbyder hedder
M1 men bruger ligeledes TDC´s netværk. Hendes telefon er en Nokia 3510i.

Det virker som om at tilmeldingen til GPRS ikke rigtig vil "slå igennem" fra
M1. MMS virker mærkeligt nok nu men stadig ikke Wap via GPRS.

> [...]
> kunne hjælpe mig med detaljerne med min mailudbyder, og at det var det der
> var galt, inden han loggede af uden videre og uden en løsning på

Næh jeg har også talt med dem for nylig vedrørende min egen mobil og de
virkede ikke særlig engagerede. Jeg skulle tale med Nokia - hmmm.... det
kunne jeg jo nok finde ud af af mig selv men nu var det jo altså dem jeg
spurgte

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-06-05 21:30

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede ikke særlig engagerede. Jeg skulle tale med Nokia - hmmm.... det
> kunne jeg jo nok finde ud af af mig selv men nu var det jo altså dem jeg

Ok - de er vidst dygtige til at sende den videre.

Så vidt jeg kunne læse mig til skal man under SMTP forbindelsesindstillinger
og POP ditto indstille gprs bærer til "internet" - det kan man bare ikke på
min mobil - den tillader simpelthen ikke at man redigere den. Det skulle
være sjov at lige netop min mobil ikke kan finde ud af dette. Men hvis der
er nogen der ved hvorledes man kan redigere denne når man ikke kan så .
Min fæle mistanke er nu at service beskeden fra Telmore sætter disse ting op
og derefter låser indstillingen - nå ja det ved jeg jo ikke.

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 23:52

> [...]
> på
> min mobil - den tillader simpelthen ikke at man redigere den.

Du skal oprette en ny "tom" forbindelse fra listen og så kan du ændre det
ene og andet.

Her er lige et saks fra en meddelelse her i gruppen fra sidste år (ved ikke
hvordan man linker direkte til en meddelelse):

opsætning af 6230 email

Man skal have GPRS abb. for det virker!!!

1. vælg beskeder - beskedindstilling. - E-mail-beskeder.

2. vælg aktive e-mail-indstillinger

3. vælg en tom

4. vælg Rediger aktive e-mail-indstillinger

5. sæt Postkasse navn til det navn man ønsker den aktive indstilling
skal have.

6. sæt E-mail-adresse til ja E-mail (eks. minmail@domæne.dk)

7. Sæt Navn til det navn man ønsker stå som afsender

8. Sæt smtp serveren (for tdc/telmore smtp.mail.dk)

9. sæt type for server til POP3 eller IMAP

10. sæt serveren til indgående mails (eks. mail.domæne.dk)

11. sæt pop3-brugernavn til username for postkassen

12. sæt pop3-adgangskoden til password'et for postkassen

13. Vælg Andre indstillinger

14. sæt brug SMTp-godkendelse til Nej (for TDC/Telmore)

15. sørg for SMTP-brugernavn er tomt

16. sørg for SMTP-adgangskode er tomt

17. vælg SMTP-forbindelsesindstillinger

18. sæt datadærer til GPRS

19. vælg indstillinger for bærer

20. sæt GPRS-adgangspunkt til: internet

21. sæt godkendelsestype til: Normal

22. sæt logintype til Automatisk

23. tryk to gange tilbage

24. vælg POP3-forbindelsesindstillinger

25. sæt databærer til GPRS

26. vælg indstillinger for bærer

27. sæt GPRS-adgangspunkt til: internet

28. sæt godkendelsestype til: Normal

29 . sæt logintype til Automatisk

Alle andre punkter skal blive til det de er sat til med mindre andet
er beskrevet fra ens udbyder.

Håber det hjælper.

Ellers kig ind på www.telmore.dk:
På forsiden vælger du "Hjælp", så "Telefon manualer" - Nokia - 6230 og i
søgefeltet skriver du "email". Så vælger du "Indstil email-konto til GPRS".

--
Hilsen Jakob

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-06-05 02:28

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På forsiden vælger du "Hjælp", så "Telefon manualer" - Nokia - 6230 og i
> søgefeltet skriver du "email". Så vælger du "Indstil email-konto til

Tak for hjælpen - det hjalp lige som det skulle.
Så var problemet jo egentligt bare at jeg brugte den af Telmore tilsendte
servicebesked? Hvor jeg istedet skulle starte fra en tom.

Fra : Pia

Dato : 26-06-05 21:51

> Tak for hjælpen - det hjalp lige som det skulle.

Selv tak - fik selv hjælp til samme problem her i gruppen.

> Så var problemet jo egentligt bare at jeg brugte den af Telmore tilsendte
> servicebesked? Hvor jeg istedet skulle starte fra en tom.

Jep... Enkelt egetlig...

--
Hilsen Jakob

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-06-05 23:55

"Pia" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Selv tak - fik selv hjælp til samme problem her i gruppen.

> Jep... Enkelt egetlig...

Det burde jo få mig til at tænke at det er Telmore skyld - og at jeg har
været lidt til grin med at prøve at overbevise en telmore supporter om at
det ikke var mig der havde kikset med email udbyderens detaljer - og måske
lidt sur over at være kappet brat af supporten uden videre?