Javascript i tabel
Fra : Christian Bach Ander~

Dato : 25-06-05 14:29

Hej jeg vil gerne spørge om det er muligt at have en dropdown
menu i en tabel,så menuen altid er i tabelen selv om tabelen er
centret.Jeg regner med at jeg skal henvise til menuen og ikke
indsætte den direkte i tabelen, men det vil ikke lykkes. Menuen
har jeg hentet hos CoffeeCup Free DHTML Menu Builder, jeg ved at
jeg burde lave siden i CSS men jeg laver den alså med tabel.
med venlig hilsen Christian Bach Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 26-06-05 16:45

"Christian Bach Andersen" <X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg hentet hos CoffeeCup Free DHTML Menu Builder, jeg ved at
> jeg burde lave siden i CSS men jeg laver den alså med tabel.

Det her spørgsmål forstår jeg ikke, prøv en gang til og gerne med et link.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Christian Bach Ander~

Dato : 26-06-05 21:26

> [...]

>Johnny Winther Ronnenberg
Det her spørgsmål forstår jeg ikke, prøv en gang til og gerne med et link.

jeg har lavet et link http://www.tranehoej.dk/test_3.htm .Det jeg mener er at
jeg gerne vil have Javascriptet er i tabellen og ikke udenfor tabellen øm
håber det er god nok forklaring ellers sig til og jeg må prøve at forklare
det lidt nærmer
hilsen Christian

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 27-06-05 09:09

> [...]
> håber det er god nok forklaring ellers sig til og jeg må prøve at forklare

Så vidt jeg lige umiddelbart kan se er der intet der forhindrer dig i at
simpelthen kopiere hele scriptet ind i cellen direkte. Men scriptet er langt
og mine øjne hænger nede på knæene, for jeg har været på arbejde hele
natten, så der kan godt være noget jeg har overset.

Script i den størrelse bør egenlig placeres i en selvstændig fil og
inkluderes.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-06-05 09:19

Christian Bach Andersen skrev:

> jeg har lavet et link http://www.tranehoej.dk/test_3.htm .Det jeg mener er at
> jeg gerne vil have Javascriptet er i tabellen og ikke udenfor tabellen

Hvilken effekt ønsker du at opnå med din menu? Sådan som den står nu,
kan det laves langt, langt simplere alene med html og css.
Se evt. menuen her:
<http://www.thorsenholm.dk/webdesign/fancynoappletmenu.html>

Hvis du skal have egentlige menufunktioner - fold ud/fold ind,
træstruktur mv. - kan du prøve at kigge her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/>

Den menu du anvender nu, bruger absolut positionering til at sætte sig
på et bestemt sted på siden. Det er et dårligt udgangspunkt hvis du vil
have menuen til at "følge med" når siden skalerer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bach Ander~

Dato : 28-06-05 07:54

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvilken effekt ønsker du at opnå med din menu? Sådan som den står nu,
> kan det laves langt, langt simplere alene med html og css.
> [...]

jo den skal fold ud/fold ind og er noget stører end i linket

> [...]
> på et bestemt sted på siden. Det er et dårligt udgangspunkt hvis du vil
> have menuen til at "følge med" når siden skalerer

her gik der et lys op for mig, engligt ret indlysende når du siger det.
Så resultatet er at jeg har købt AllWebMenus, den store pakke kan nemlig følge med
en tabel. Det er måske lidt plat for som du siger burde jeg lave siden og menuen i
css men jeg fatter det desværer ikke, som jeg jo nævnete i første indlæg.
Men tusiende tak for hjælpen og tak for de lærerig atrikler du har skrevet
hilsen christian