Bricanyl
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-11-00 16:02

Min datter hoster meget om natten og har fået udskrevet en recept fra lægen
på noget Bricanyl.(Undskyld, Brandt, hvis det er stavet forkert!:)

Jeg har selv fået bricanyl i en periode, mod astma, men fik voldsomme
rysteture af det. Derfor er jeg heller ikke glad for at gi' det til min
datter, før jeg har hørt om der er nogen her inde, der har erfaring med
det?!

Rinnie Ilsøe

(PS. Det ser' heldigvis ud til at vi alligevel ikke får brug for det i denne
omgang, da hun sov uden et host hele natten!:)

Fra : Carsten Frederiksen

Dato : 25-11-00 18:51

Hej Rinnie.

Flydende Bricanyl kan give nogle forfærdelige bivirkninger så som rysteture,
dårlige soverytmer m.m. Vi har været igennem det med vores knap 2årige
datter.
Vi har istedet fået en NES SPACER med forstøver
(Du kan evt låne en hos din læge inden du køber selv,ca.300 kr.).
Det er stadig Bricanyl, men måden det optages i kroppen(lungerne) på virker
meget bedre, ved MEGET mindre mængder.
Held og lykke og god bedring.

Hilsen Carsten

"Rinnie Ilsøe" <cherryIM-REPORTING-SPAM-NO-MATTER-WHAT!!@paradis.dk> skrev i
en meddelelse news:8vokkv$f1r$1@news.inet.tele.dk...

Fra : N/A

Dato : 25-11-00 20:36

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-11-00 20:36

> Prøv at kontakte astma og allergi forbundet, de må kunne findes på
> nettet, du er også velkommen til at spørge løs.

Nårja, det fremgik vist lidt uklart... Grunden til at min datter hoster, er
en simpel forkølelse og heldigvis ikke Astma, -jeg er det eneste astma-offer
under 70 i familien!:)

Grunden til at jeg er imod at gi' hende Bricanyl er netop, at det jo bare
er en forkølelse hun har. Da min søn var 1½ fik han en super hostesaft, men
jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad den hed. Min nye læge sværger så
åbentbart til Bricanyl. Man kan vel få noget andet mod hoste i håndkøb til
børn?! Evt. nogen naturmidler?

Rinnie Ilsøe

Fra : Tomas O.

Dato : 25-11-00 22:58

"Rinnie Ilsøe" <cherryIM-REPORTING-SPAM-NO-MATTER-WHAT!!@paradis.dk>

Hej Rinnie

Paradryl med efedrin.. håndkøb.

Det virker dæmpende så barnet kan få sovet om netten og få den vhile der
er nødvendig for at kroppen kan klare den fornaskede forkølelse.

Eller kan man på recept uden videre få en slags brystdråber.. kan ikke
huske hvad de hedder.. der er morfin/opium i og der skal doseres halvt
til et barn under 12. Dæmper hosten så barnet for hvilet og vejret.

Jeg har selv være ude for det med hoste. Min søn Lasse har jeg kørt på
skadestue et par gange midt om natten når han i det sene efterår 4 år i
træk hostede ved hver eneste vejrtrækning og til sidst ikke kunne få
vejret. På skadestuen gav de ham en mild histamin indsprøjtning for at
få slimhinderne til at falde så han holdt op med at hoste. Var til
lægen med ham utallige gange men de fandt aldrig ud af hvad det var. Nu
hvor han er 8½ er det gudskelov et overstået kapitel.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 26-11-00 13:19

Min datter på 3 år har fået to forskellige pennicilin behandlinger og er nu
igang med sin 3. flaske Bricanyl uden nogen som helst bivirkninger, det
eneste det gør er at stoppe hosten og når hun stopper med Bricanylen får hun
efter et døgn store hosteanfald med åndenød. Lægen mener stadig at det er
eftervirkninger efter en særdeles ondartet kold lungebetændelse.
Min datter trives fint, hun spiser og sover normalt, og får 5 ml. Bricanyl 3
gange dagligt.
Venlig hilsen og god bedring Nina Hald.

Fra : HKL

Dato : 26-11-00 13:38

Det er også kun når min søn er forkølet, at hoster i et væk. Jeg fik
anbefalet, sidst min datter var syg, og hvad fået det medicin, vi var istand
til at tilbyde hendes krop, Dexofan til natten, og en mucomyst opløst i vand
om morgenen. Dexofan beroliger lungerne. Mocomyst får slimen til at løsne
sig. Det hele kan købes på apoteket.

Hilsen Lynnerup

Rinnie Ilsøe <cherryIM-REPORTING-SPAM-NO-MATTER-WHAT!!@paradis.dk> skrev i
en nyhedsmeddelelse:8vp4nt$ape$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 28-11-00 21:48

Min datter (11 mdr) fik flydende bricanyl mod en forkølelse, der bare ikke
ville gå væk. LORTET VIRKER IKKE! (Jf. vores sundhedsplejerske og kolding
sygehus børneafdeling.)
Ud over ikke at virke gør det purken hyperaktiv, så hvis hun fik det om
aftenen kunne man godt glemme at sove lige med det første.
Hun fik det værre og værre, så senere fik vi at vide, at det var asmatisk
bronkitis(ikke rigtigt noget med atsma at gøre, men en svær betegnelse som
læger bruger for at lungerne "rasler").
SÅ fik vi en NES-spacer, med tilhørende bricanyl(den hurtigtvirkende) og
spirocort(den der behander over tid), og den virkede - nu er vi nede på et
pust spirocort om dagen og stopper forhåbenligt til foråret.

Bendt