512/256 Kbit ADSL
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-06-05 12:35

CC vil ikke levere en 512/256 Kbit ADSL linie til private - kun til
erhverv - hvilket jeg er lidt træt af.

TDC kræver et fastnetabonnement ved siden af - og så kan jeg ligeså
godt tage en større linie hos CC.

Er der ingen seriøse udbydere der kan levere 512/256 til en ordentlig
pris og uden en masse mærkelige krav og restriktioner ? (f.eks. lukkede
porte)

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-06-05 12:44

Henrik Stidsen wrote:

> CC vil ikke levere en 512/256 Kbit ADSL linie til private - kun til
> erhverv - hvilket jeg er lidt træt af.

Jeg betaler 399kr for 2048/256 hos Cybercity.

Martin.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-06-05 13:09

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i

> CC vil ikke levere en 512/256 Kbit ADSL linie til private - kun til
> erhverv - hvilket jeg er lidt træt af.

Så skal du bare sende dette til deres kundeservice!!

Det er fra Peter Herman Kamph, kommunikationsmedarbejder hos CC.

Citat:

"Kære Claus Tersgov,

Du har i dag fået en tilbagemelding fra vores kundeservice om, at vi
ikke kan tilbyde dig ADSL Pro, samt en bekræftelse på din opsigelse.

Tilbagemeldingen om ADSL Pro var beklageligvis ikke korrekt. Vi kan
tilbyde alle privatkunder ADSL Pro, uanset om de har CVR-nummer eller
ej.

Vi beklager meget, at du er blevet fejlinformeret, samt den ulejlighed,
som det har medført for dig."

Citat slut

Og deres kundeservice skriver endvidere til mig:

Citat:

"Hej Claus

Tak for dit svar.

Ja, du kan godt få ADSL PRO 4096/768.

Konverteringen (eller nedgraderingen, som der reelt er tale om, da det er et
skift til et billigere abonnement end det du har nu) sker til udløb af
senest fremsendte fakturaperiode, i dit tilfælde betyder det at du får din
nye båndbredde pr. d. 13/8-05.

Der vil ikke være nedetid i forbindelse med ændringen, udover de 30-60
sekunder hvor forbindelsen ændres på centralen.

Da du får abonnementet på privatvilkår, vil der ikke være ændringer i
abonnementsbetingelserne, heller ikke hvad bindingsperiode angår. Du
pålægges altså ikke yderligere bindingsperiode.

Herudover får du, i kraft af ADSL PRO-abonnementet, adgang til vores
Erhvervssupport.

Der er dog pt. registreret en opsigelse af dit nuværende abonnement.
Ovenstående ændringer vil ikke kunne effektueres, med mindre denne opsigelse
annulleres. Jeg skal derfor, for en god ordens skyld, bede dig bekræfte at
du ønsker at annullere din opsigelse, og gå videre med ændringen til ADSL
PRO.

Jeg afventer dit svar"

Citat slut.

Så du skal bare gå til dem, og evt spørge, hvorfor der er forskel fra kunde
til kunde!

Jeg har opgivet deres kundeservice og skriver nu direkte til Peter Herman
Kamph hver gang. Før eller siden må det vel gå op for CC, at der er noget
skingrende galt i deres kundepolitik!

Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-06-05 23:51

Claus Tersgov expressed precisely :

> Så skal du bare sende dette til deres kundeservice!!

Kanon - det vil jeg gøre.

Jeg har dog lige her til aften skrevet til dem og spurgt hvorfor de
ikke vil levere samme hastigheder til alle kunder i og med det jo må
være samme udstyr der servicerer begge kundetyper. Afventer svar på det
før jeg gør mere.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-06-05 16:01

Henrik Stidsen skrev

> [...]
> ikke vil levere samme hastigheder til alle kunder i og med det jo må
> være samme udstyr der servicerer begge kundetyper. Afventer svar på

I tilfælde af at du ikke får alverden ud af det, og du bor i midt/vest
jylland, så se struer.net. Jeg har pt. 512/512 hos dem til 330/måned uden
krav om fastnet. Denne pris gælder vistnok for alle :)

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-06-05 17:51

on 26-06-2005, Sune Storgaard supposed :

> I tilfælde af at du ikke får alverden ud af det, og du bor i midt/vest
> jylland, så se struer.net. Jeg har pt. 512/512 hos dem til 330/måned uden
> krav om fastnet. Denne pris gælder vistnok for alle

Nu ved jeg ikke lige hvor deres grænse for "vestjylland" går, jeg bor i
Esbjerg og skulle da mene det er det vestlige Jylland :)

Vil kigge lidt på deres site og se hvad de kan tilbyde.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-06-05 14:03

Henrik Stidsen presented the following explanation :

> Kanon - det vil jeg gøre.

Det blev så ikke nødvendigt. Snakkede med en vældig flink sælger hos
CC, det blev en 512/512 privat linie istedet da han så kunne love mig
at jeg fik den opgraderet til en 2048/512 om en måneds tid. Så var
valget ikke så svært :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-05 07:48

> [...]

> CC, det blev en 512/512 privat linie istedet da han så kunne love mig
> at jeg fik den opgraderet til en 2048/512 om en måneds tid. Så var

Hvad kommer du til at betale?

Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 13:04

Claus Tersgov was thinking very hard :

> Hvad kommer du til at betale?

499

Fra : Falcon

Dato : 29-06-05 17:55

On Wed, 29 Jun 2005 14:03:48 +0200, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Claus Tersgov was thinking very hard :

>499

Jeg har en 2048/256 til kr 379, og har lige fået brev fra CC idag at
jeg bliver opgraderet til 2048/512 til samme pris.

mvh Falcon

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 18:06

on 29-06-2005, Falcon supposed :

> Jeg har en 2048/256 til kr 379, og har lige fået brev fra CC idag at
> jeg bliver opgraderet til 2048/512 til samme pris.

Hvad har du så købt den til ?
Nu til dags får man en 2048/128 for den pris og de bliver så vidt vides
ikke opgraderet.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-06-05 22:37

On Wed, 29 Jun 2005 18:54:31 +0200, Falcon <falcon1@email.dk> wrote:

>Jeg har en 2048/256 til kr 379, og har lige fået brev fra CC idag at
>jeg bliver opgraderet til 2048/512 til samme pris.

Jeg har 512/512 til 395, har ikk fået et brev endnu men hvis du bliver
opgraderet så gør jeg velsagtens også...

Så nu er der altså mindst 3 priser på 2048/512 (379, 395, 499) (Det
er 1440 kroner om året i forskel...)

Besynderligt med de der priser hos CC.

De kan da også om nogen bringe blandede følelser frem i folk.

Jeg sidder jo lige nu og er glad for at jeg får det til 395 istedetfor
499 men skuffet over at andre får det ENDNU billigere..

Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-05 22:51

Henrik Madsen explained :

> Jeg har 512/512 til 395, har ikk fået et brev endnu men hvis du bliver
> opgraderet så gør jeg velsagtens også...

Man kan aldrig vide, men en ting er sikkert, jeg skal nok brokke mig
hvis ikke det passer :)

> Så nu er der altså mindst 3 priser på 2048/512 (379, 395, 499) (Det
> er 1440 kroner om året i forskel...)

> Besynderligt med de der priser hos CC.

Ja det er jo ikke til at finde ud af, må være en måde at belønne folk
for "lang og tro tjeneste"...

Fra : Falcon

Dato : 01-07-05 09:29

On Wed, 29 Jun 2005 23:50:38 +0200, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

> [...]

Det håber jeg du gør.

>Man kan aldrig vide, men en ting er sikkert, jeg skal nok brokke mig
>hvis ikke det passer :)

>Ja det er jo ikke til at finde ud af, må være en måde at belønne folk
>for "lang og tro tjeneste"...

Ja, det kan godt se sådan ud. Da jeg startede hos CC, vel omkring 2 år
siden, købte jeg en 512/128 til kr 399. Efterhånden opgraderede de den
til først 1024/128, så 2048/128, dernæst satte de prisen ned til kr
379. Næste gang satte de upload up til 256, og så endelig nu har de
sat den op igen så jeg som sagt får en 2048/512 til kr 379

En anden sjov ting er at jeg på et tidspunkt fik problemer med at
connecte og efter udskiftning af 2 routere, kunne de godt se at det
ikke var der problemet lå, men at jeg var fra centralen, så efter lidt
frem og tilbage snak flyttede de mig til en TDC central der er ca 200m
fra mig, og siden har det kørt som smurt. MEN det sjove er at en
kammerat der bor på samme vej som mig ( og faktisk nærmere CC
centralen) og med samme connect problem kunne IKKE blive flyttet til
TDC centralen, så han valgte at flytte fra CC til TDC.
Så alt i alt kan jeg kun sige jeg har haft possitive oplevelser med
CC.

mvh Falcon

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-05 14:56

Falcon explained :

> [...]
> 379. Næste gang satte de upload up til 256, og så endelig nu har de
> sat den op igen så jeg som sagt får en 2048/512 til kr 379

Bare de selv kan holde styr på hvem der betaler hvad :)

Egentlig undrer det mig at de ikke tilbyder at man selv kan kombinere
hastighederne direkte fra deres hjemmeside - når man ringer til dem kan
de tilsyneladene tilbyde en hvilken som helst hastighedskombination.