Min stakkels lille Puck
Fra : Lady

Dato : 25-06-05 08:57

I går opdagede jeg, at min hankat Puck på 11 mdr. havde problemer med at
komme af med noget i bakken. Jeg sendte ham ud og lege for at få gang i
maven igen, og han løb rundt som ingenting resten af dagen og spiste sin mad
til aften.

Her til morgen lå han helt mat og havde ondt i maven, når jeg rørte ved den,
så kl. 6 ringede jeg til dyrlægen og tog straks derud.

Det viste sig, at hans blære var helt fyldt, og hun kunne ikke engang presse
noget ud. Til sidst måtte hun bedøve ham og trække urinen ud med en kanyle.
Urinen var fyldt med BLOD!

Urinen blev testet for krystaller, men umiddelbart ser det rimelig normalt
ud. Der var ingen tydelige tegn på, at det var problemet. De får også fint
foder med minimalt magnesium.

Puck fik noget antibiotika og noget, der skulle hjælpe på en evt. hævelse,
så han forhåbenligt selv kommer til at tisse, men nu her for lidt siden gik
han vaklende i bakken og kunne ikke tisse:(

Har ringet til dyrlægen, der siger, at han SKAL tisse ind midt eftermiddag,
så jeg krydser bare fingre for, at det hele kommer i gang igen men er dog
lidt modløs lige nu.

Dyrlægen spurgte for øvrigt, om han kunne have fået rottegift! da det kan
give lidt samme symptomer. For pokker jeg håber ikke, at det er sådan noget.
Naboerne er godt nok ikke for imponeret over, at de er begyndt at gå ude,
men nu har vi sat hegn op over det hele, og de sidste par dage har de kun
været i vores have. Kan folk virkeligt være så onde?

Kryds fingre for min stakkels lille mis, der har så ondt, at han ikke engang
vil kæle.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 25-06-05 09:49

Ej det lille pus, jeg krydser arme og ben for at det ikke er noget slemt
og at Puck snart kan komme på dass igen.

Pøj Pøj siger min kat :)

Med venlig hilsen
Mikkel Wangsgaard

Fra : PuntoFisken

Dato : 25-06-05 14:20

> Kryds fingre for min stakkels lille mis, der har så ondt, at han ikke
> engang vil kæle.

Stakkels mis - der krydses poter og ben og arme og fingre herfra!

Mvh. Trine

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 25-06-05 14:45

Jeg synes lige jeg ville dele min lignende oplevelse, Jeg har to katte
Stribe og Sorteper.

Sorteper som er en 4 årig sort/hvid huskat Kasteret om lidt
overvægtig, fik den 8. maj store problemer med at komme af med urinen
og slikkede sig voldsomt i bagdelen. Jeg blev noget bekymret og ca. 1
time senere blev det for alvor slemt og han klagede sig højlydt, så
jeg ringede omgående til Dyrlægen og han sagde straks at han ville
hente ham og kigge på det. Han mente helt bestemt at det kunne være
blæresten, og da han et par timer senere kom tilbage med en helt
bevidstløs kat, han ville normalt ikke udskrive en så svækket kat, men
da det var søndag og han netop var blevet kaldet ud til endnu et akut
tilfælde, mente han godt den kunne komme hjem.

Han havde tømt Sortepers blære for urin med kateter og der var kommet
en mængde forskellige krystaller ud samtidigt og så havde han fået
noget pencilin, hvis der skulle være opstået noget betændelse. Jeg fik
selvfølgelig en del instrukser om hvordan jeg dels skulle ligge ham og
være årvågen, jeg var selvfølgelig noget bekymret over hans tilstand.

Han fik desuden ordineret noget specialfoder (tørkost) Hill´s
Prescription Diet s/d. Nøje afvejet 65 gram pr. døgn.
Når han så havde fået dette i godt en måned, så skulle han levere en
vandprøve, som skulle analyseres nærmere.
Det gik også vældig fint og tilsyneladende fik han det bedre og da
tiden var gået afleverede jeg den urinprøve på klinikken. Svaret lød
at der stadig var en del krystaller, men de havde ændret karakter, så
blev der ordineret en ny kur vådkost igen et af Hill´s produkter
Precription Diet x/d hakket kylling 176 gram, og han skulle have 1
dåse i døgnet.
Det gik tilsyneladende fint han blev hurtig sig selv igen, og jeg
troede nu gik det nok.
Men så den 22. juni kl 23. 20 så blev det meget slemt igen, han
klagede sig igen højlydt og jeg ringede omgående til dyrlægen, som var
en anden der havde vagt, og hun sagde at jeg kunne få ham indlagt og
så ville de kigge på ham om morgenen, det var jeg noget vred over, da
jeg første gang havde fået at vide at det kunne være livstruende, men
hun lovede højt og helligt at hun ville holde ham smertefri og de
straks ville tage fat på ham om morgenen.
Så blev jeg ringet op lidt efter kl. 10 formiddag og det var så
dyrlægen fra aftenen før, hun kunne fortælle at de nu havde kigget på
røngtenbillederne og havde konstateret at der var 2 runde sten
placeret i urinrøret, som sad ganske godt fast og de havde forgæves
forsøgt at skylle dem ud, pludselig sagde hun at nu skete der et eller
andet med Sorteper og der blev en kort afbrydelse inden hun atter kom
i røret og sagde at hun desværre måtte meddele at Sorteper var afgået
ved døden.
Jeg blev noget chokeret og spurgte hvad der var sket, hun mente at det
var nyrerne der var sat ud og havde forårsaget et eller andet, som
havde fået hjertet til at sætte ud.
Jeg måtte så kort tid efter hente ham på klinikken, så han kunne komme
hjem og blive begravet.

Han blev kun 4 år gammel...

Jeg vil blot sige til dig, at du skal være opmærksom og ikke lade dig
spise af med at dyrlægen siger det går nok, for det gjorde det ihvert
fald ikke i Sortepers tilfælde.

Jeg er bare så ked af det, da det var en fantastisk dejlig kat og hans
bror virker ganske frusteret og går rundt og søger efter ham overalt.

med venlig hilsen

Martin Haubro Jensen
Aalestrup

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 14:36

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> wrote in message
-klip-
> Mvh. T. Jakobsen

Krydser hvadsomhelst her for at mislingen kommer sig, og kommer sig hurtigt.
Skriv og lad høre hvordan det går.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Lady

Dato : 26-06-05 16:31

Først kan jeg fortælle, at Puck er i bedring - heldigvis.
Det så dog ikke godt ud i går eftermiddags. Han lå og skreg og kunne slet
ikke komme af med vandet.
Til sidst ringede jeg til dyrlægen og sagde, at nu kom jeg altså, for nu
kunne jeg ikke holde det ud mere.

Hun bedøvede ham men inden sagde hun, "hvis jeg ikke kan presse noget ud af
ham, skal han væk!"
Da han bedøvede ham, troede jeg helt ærligt, at det var sidste gang, jeg
skulle se ham i live, da dyrlægen om formiddagen ikke havde kunnet presse
noget ud men måtte bruge kanyle.

Efter at have vasket ham lidt for neden løb det lige så fint ud, og der kom
meget, rigtig meget urin og blod.

Hun fik lagt et kateter - kunne de ikke om morgen pga. hævelse, og så kunne
det heldigvis bare løbe ud af sig selv.

Jeg fik Puck med hjem igen, og halv 3 i nat vågnede jeg og tjekkede ham, og
der sad han storspindende og spiste på bryggersgulvet. Jeg må indrømme, at
jeg fik tårer i øjnene, for endelig så det lyst ud.

Her til morgen spiste han mere og rendte frisk rundt. Jeg kan dog ikke have
ham til at løbe rundt i hele huset, når han drypper, så han er i løbegården
indtil i aften. Der klager han sig godt nok lidt, men det er fordi alle de
andre dyr jo bare løber løs:)

Kateteret skal jeg tage ud i morgen, og så håber jeg bare, at det er klar
urin der kommer.
Dyrlægen mente, at han har fået et spark eller slag på maven, der har givet
en blødning, som er stoppet men bare skal renses ud.
Jeg håber, at hun har ret. Røntgenbillederne viste heldigvis ingen sten, og
urinprøven viste ikke krystaller.

Nu krydser jeg bare på, at han i morgen selv kan tisse, for ellers er vi
lidt på røven, men mon ikke han kan det.

Tak for alle jeres opmuntrende ord og tanker. Det hjalp:)

Mvh. T. Jakobsen

Fra : PuntoFisken

Dato : 26-06-05 16:50

> Jeg fik Puck med hjem igen, og halv 3 i nat vågnede jeg og tjekkede ham,
> og der sad han storspindende og spiste på bryggersgulvet. Jeg må indrømme,
> at jeg fik tårer i øjnene, for endelig så det lyst ud.

Nej hvor lækkert at høre det går bedre

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 18:27

> [...]

> der sad han storspindende og spiste på bryggersgulvet. Jeg må indrømme, at
> jeg fik tårer i øjnene, for endelig så det lyst ud.

Dejligt og høre, at det går fremad med Puck.
Det gør altid ondt på en, når ens dyr har det skidt...
Fortsat god bedring med Puck.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Kate

Dato : 28-06-05 16:29

> Jeg fik Puck med hjem igen, og halv 3 i nat vågnede jeg og
> tjekkede ham, og der sad han storspindende og spiste på
> bryggersgulvet. Jeg må indrømme, at jeg fik tårer i øjnene, for
> endelig så det lyst ud.

Kender følelsen. Da Lante var en tur igennem maskinen i Okt/Nov 2004
var jeg også ved at fælle en tåre da han endelig kom frisk ud på den
anden side.

Fortsat god bedring til Puck. Det lyder dog voldsomt hvis han er blevet
sparket, den lille stakkel

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-06-05 10:24

> [...]
> været i vores have. Kan folk virkeligt være så onde?
>
> Kryds fingre for min stakkels lille mis, der har så ondt, at han ikke

Hej jeg er meget ked af at høre det med din lille mis håber det er gået
i orden i

Med venlig hilsen
Jesper Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar