MS Windows
briani 27239
Vigtigt! Mine tanker om hvordan MS kan løs~
Fra : BART

Dato : 25-06-05 01:39

Hej med jer.

Jeg kopierer lige mit indlæg fra en mail tidligere i denne gruppe for jeg
synes alle her skal have en chance til at "fange" og læse mit indlæg som jeg
meget gerne vil høre jeres mening og måske starte en debat om hvordan MS kan
bekæmpe piratkopering af deres softwarreprodukter f.eks. windows xp og
office m.v.

Vh. BART

KOPI FRA MAIL Saturday, June 25, 2005 2:31 AM
Subject: Re: Hvorfor aktivere windows xp via tlf?:

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "BART" <bart-d@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det er fordi de pirat udgaver ofte er corporate udgaver der ikke kræver
> registeringer da man ikke vil belaste store virksomheder med den slags...
>
> Og ja det kan virke trivielt at gøre men for den gennemsnitlige bruger er
> problemet nok ikke ret stort da de nok ikke skifter HW ligeså tit som dig
> men forstår da godt at du syntes det kunne være bedre..
>
> Men har du selv en bedre ide de har nok tænkt en del over hvordan de kunne
> sikre deres software

Jeg synes det bedste vil/ville være at MS indfører en effektiv procedure mod
piratkopiering af deres softwareprodukter f.eks. windows xp:

Når piraterne henter kopi af f.eks. windows xp hjem fra nettet og finder
serienummer via google til at installere kopien med. Så synes jeg at alle
MS´ softwareprodukter f.eks. windows xp IKKE kræver aktivering og
registering af f.eks. windows xp-kopi. Så når piraterne forsøger hente
opdateringer via windows update eller på anden måde tjekker MS´ servere med
opdateringer om det er tale om een kopi med det samme serienummer eller
flere kopier m ed det samme serienummer - når det er tale om mere end een
kopi på det samme serienummer spærres adgangen til opdateringerne totalt og
for altid. Det vil sige at det omtalte serienummer gøres ubrugelig så ville
MS være helt sikker på at det er umuligt for piraterne at hente de vigtige
opdateringer og dermed gøre piraternes windows xp der er tale om meget mere
usikre dvs. ormene strømmer til og andre ting der derfor vil gøre piraternes
windows xp ubrugelig på lang sigt.

Når piraterne endelig får fat i et originalt serienummer fra en person og
MS´ servere kan se det er tale om f.eks. to eller flere kopier på det samme
serienummer og spærrer adgangen til opdateringer - den personmed original
serienummer bliver ramt af spærring kan personen kontakte MS og få et nyt
originalt serienummer mod at give dem original lap med serienummer som
f.eks. står klistret på cover med cd med f.eks. windows xp.

Hvad mener I til ovenstående som jeg forestiller m ig vil løse alle MS´
problemer med piratkopiering?

Jeg synes også MS skal tilbyde deres trofaste kunder at blive medlem af Club
Microsoft og få et rigtigt flot medlemskort i bedste kvalitet med
medlemsnummer hvor man kan få store rabatter ved køb af nye produkter og
to-tre års gratis telefonsupport og flot medlemsblad med masser af
informationer og tilbud på produkter m.v. og nyhedsbreve via mails hvor man
selv kan vælge hvilken kategorier man er interesseret i f.eks. virus/orm
advarsler, info og tilbud af nye produkter m.v.

Kunder med oem-produkter kan få det samme dog uden telefonsupport og få
rabatter på oem produkter mod forevisning af medlemskortet og ved køb af ny
hardware hos forhandlere der er godkendt af MS... Eller kan kunderne med oem
bestille nye oem produkter på MS´ hejemmesiden under Club Microsoft...

Så ville MS tjene endnu mere på det fordi mange millioner af flere trofaste
kunder og medlemmer af Club Microsoft

Jeg tror jeg vil skrive en lang mail til MS´ direktør og foreslå
ovenstående.

Så ville MS´ produkter blive endnu mere populært og udbredt

Det samme gælder jo også alle andre firmaer som kan gøre det samme som
ovenstående f.eks. Symantec og Adobe!

Jeg savner faktisk rabatter ved køb af MS og Adobe produkter ved medlemskab
af CLub MS/Adobe. Jeg ved godt at man kan få studentrabat på visse produkter
hos MS men det er ikke så smart fordi man som medlem af Club af MS kan jo få
større rabatter på fulde og oem versioner (alle ligemeget hvilket produkt)
ved at bevise at man er student og hvor længe man er student når man bliver
medlem af Club MS.

Jeg glemte at alt ovenstående gælder kun ved frivillig registration af MS
produkter f.eks. windows xp som man SELV klikker på på et sted i
start-menuen uden at foreslå autoamtisk når man installerer f.eks. windows..

Hvad synes I om alt ovenstående??

Vh. BART

Fra : Myt

Dato : 25-06-05 03:37

> [...]
> produkter f.eks. windows xp som man SELV klikker på på et sted i
> start-menuen uden at foreslå autoamtisk når man installerer f.eks.

Hvis det nu var så simpelt at stoppe piraterne, tror du så helt ærligt ikke
det var sket ?
Hvis en eller anden nu har en kopi at Win XP, så vil du have han skal
udelukkes fra opdateringer. Hvad så med andre, der er legale og henter disse
opdateringer, de filer kan jo deles med dem der har kopier, såhh.

Myt

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 09:26

In article <42bca793$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, bart-
d@post.cybercity.dk says...
> Hvad mener I til ovenstående som jeg forestiller m ig vil løse alle MS?
> problemer med piratkopiering?

Personligt er jeg da fløjtende ligeglad med piratkopiering af MS
produkter, kan virkelig ikke se at det er mit problem som bruger.

Måske de skulle overveje en mere realistisk prissætning af deres
produkter.

Uden piratkopiering intet MS monopol som de lever kæmpefedt af.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ivan olsen

Dato : 25-06-05 10:27

BART skrev:
> [...]
> produkter f.eks. windows xp som man SELV klikker på på et sted i
> start-menuen uden at foreslå autoamtisk når man installerer f.eks. windows..

jeg er også fløjtende ligeglad med pirater, lavere pris, mindre
piratkopiering, og jeg vil heller ikke betale MS. overpris for et
styresystem der ikke virker. Fordi jeg bruger xp-home er kun fordi det
kræver mit firma til min hjemme-pc.
jeg bruger kun opensource software, f.eks. open office, mozilla firefox,
mozilla thunderbird, da det er gratis og funker.
Alt MS office, outlook og explorer etc. der lå præinst. da jeg modtog
pcen, var det første jeg afinst.
Min absolutte mening er MS. sucks,de er for dyre i licenser, men der er
da andre af anden menig, og det skal de da have lov til, ligesom jeg har
min.
PS
Har du prøvet Linux ??, her sparer du mange penge !!
Ivan !

Fra : preben nielsen

Dato : 25-06-05 11:15

"ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet Linux ??, her sparer du mange penge !!

Linux er kun gratis hvis du ikke vurderer tid som værende
værdifuldt

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 11:34

In article <42bd2eba$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
prel@post.tele.dk says...

> Linux er kun gratis hvis du ikke vurderer tid som værende
> værdifuldt

Det må så være et statement fra en som ikke fatter linux, og ikke kan se
at nøjagtig det samme kan siges om MS produkter inden (og nogen gang
også efter) man har lært dem at kende.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 25-06-05 22:03

preben nielsen wrote:
> Linux er kun gratis hvis du ikke vurderer tid som værende
> værdifuldt

Jeg kan sætte en komplet PC op med Linux og alverdens programmer hurtigere
end installation af en PC med Windows med diverse gængse programmer på.

Og driftsmæssigt spares en meget stor del tid, da en linux baseret maskine
kører betydeligt mere stabilt.

/A

Fra : Jack

Dato : 26-06-05 10:15

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og driftsmæssigt spares en meget stor del tid, da en linux baseret maskine

Hvorfor er det lige, at vi altid skal høre på det Linux crap i en ms gruppe
?? Over 90 % bruger windows, og er temmelig sikkert tilfredse med det, lav
en Linux gruppe and stay there

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 26-06-05 10:59

Jack wrote:
> Hvorfor er det lige, at vi altid skal høre på det Linux crap i en ms
> gruppe
> ?? Over 90 % bruger windows, og er temmelig sikkert tilfredse med det,
> lav en Linux gruppe and stay there

Jeg forstår dig, og beklager. Jeg skulle nok kun have fremhævet min mening
omkring MS-windows uden at sammenligne, eller udtrykke mine erfaringer med
andre produkter sammenholdt mod MS-produkter.
Så bliver det også godt og ensidigt - "The MS way"

/A

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 14:49

In article <42be71f6$0$63609$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
gopot****@hotmail.com says...

> Hvorfor er det lige, at vi altid skal høre på det Linux crap i en ms gruppe
> ?? Over 90 % bruger windows, og er temmelig sikkert tilfredse med det, lav
> en Linux gruppe and stay there

Det skader da aldrig at få udvidet horisonten lidt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jack

Dato : 25-06-05 11:45

> [...]
> PS
> Har du prøvet Linux ??, her sparer du mange penge !!

Nu er det jo ikke alt der alene drejer sig om penge, og indtil der er en
eller anden der finder noget der er lige så brugervenligt som windows, så
ændre deres priser sig nok ikke. Jeg mener heller ikke, der er belæg for, at
sige de er for dyre, hvis ikke man skifter styresystem ud hele tiden er det
ikke mange basseøre at give for et styresystem.

Personligt syntes jeg, at Ferrari skulle deles gratis ud, da jeg jo gerne
ville eje sådan en... men realistisk bliver jeg nok nød til, at drømme om
det

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-06-05 12:28

Jack skrev:

> der finder noget der er lige så brugervenligt som windows

Windows er ikke brugervenligt, windows er begyndervenligt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kenzo

Dato : 26-06-05 02:06

> Windows er ikke brugervenligt, windows er begyndervenligt.

Definere ?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 26-06-05 08:28

kenzo wrote:

> Definere ?

Windows er en hel samling af såvel OS som grafisk brugerflade og hjælpe
programmer. Alt er "The MS way".

Linux er et OS, hvorpå du har frihed til at lægge hvad du ønsker af grafisk
brugerflade og hjælpeprogrammer.

Så brugervenligheden (og begynder venligheden) afhænger meget af den
distribution der benytes. Men de distributioner jeg har set, er alle
extremt brugervelige. Det er ikke som i "gamle dage" hvor man man skulle
lave et større benarbejde med afhænigheder for at få en applikation til at
køre.

At Windows er begyndervenligt tror jeg kun skyldes at det er så udbredt som
det er (præinstalleret på nye computere). Så en ny bruger føler sig tryg -
det ligner det han/hun har set før.

/A

Fra : Rado

Dato : 25-06-05 13:15

On Sat, 25 Jun 2005 12:45:02 +0200, "Jack" <gopot****@hotmail.com>
wrote:

>Personligt syntes jeg, at Ferrari skulle deles gratis ud, da jeg jo gerne
>ville eje sådan en... men realistisk bliver jeg nok nød til, at drømme om
>det

Hvis de kunne kopiere dem på samme måde som man kopierer software
kunne de sikkert også sælge dem til en pris du kunne betale...

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jack

Dato : 25-06-05 17:53

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 25 Jun 2005 12:45:02 +0200, "Jack" <>
> Hvis de kunne kopiere dem på samme måde som man kopierer software
> kunne de sikkert også sælge dem til en pris du kunne betale...

Nu er det jo produktudvikling der er dyrt, med biler som så meget andet

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 14:07

In article <42bd35aa$0$63605$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
gopot****@hotmail.com says...

> Nu er det jo ikke alt der alene drejer sig om penge,

Hvad for en pris tager du udgangspunkt i her ?? Selvfølgelig kan du lave
noget oem køb. Men hvis du tager ren pris på en winxp proff så er det
sg. dyrt.

Men man kan da lave noget oem køb, foriøvrigt en latterlig
forretningsstategi at man skal lave sådanne krumspring fatter ikke lige
formålet.

> eller anden der finder noget der er lige så brugervenligt som windows, så
> ændre deres priser sig nok ikke.

Fnis, der er skam alternetiver. System 10.4 til apple koster vist
omkring 800 kr. Et MEGET mere moderne styresystem. Alternativet er der
skam, men langt de fleste er bundet af traditioner kombineret med
uvidenhed og frygt for at prøve noget nyt. Personligt er jeg spændt på
at se hvad der sker når apple flytter til intel platformen.

> Personligt syntes jeg, at Ferrari skulle deles gratis ud, da jeg jo gerne
> ville eje sådan en... men realistisk bliver jeg nok nød til, at drømme om

Nu er det nok lidt flot at kalde xp en ferrari, en facelifted fiat er
nok et mere passende billede.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 25-06-05 19:49

> Nu er det nok lidt flot at kalde xp en ferrari, en facelifted fiat er
> nok et mere passende billede.

Det er vel også en ganske udemærket bil. Jeg er da i hvert fald godt
tilfreds med min. Der findes selvfølgelig dårligere biler, men så sandelig
også bedre.

Jesper

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 14:48

In article <42bda727$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>,
jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk says...

> Der findes selvfølgelig dårligere biler, men så sandelig
> også bedre.

Lige præcis :0), sådan er det også med xp og MS i det hele taget. Jeg
bruger selv for det meste xp, men hvor det dog ligner en gammel
kalkknæet gumpetung krikke med gulsot og lopper når man kigger lidt på
den nyeste tiger fra apple :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 25-06-05 21:56

ivan olsen wrote:
> [...]
> piratkopiering, og jeg vil heller ikke betale MS. overpris for et
> styresystem der ikke virker. Fordi jeg bruger xp-home er kun fordi det

Du lyder som en der kunne bruge http://www.colinux.org/ til noget.

/A

Fra : Jens G

Dato : 26-06-05 10:40

On Sat, 25 Jun 2005 11:27:14 +0200, ivan olsen <enghavevej@tiscali.dk>
wrote:

>jeg bruger kun opensource software, f.eks. open office, mozilla firefox,
>mozilla thunderbird, da det er gratis og funker.

Jeg har også prøvet firefox, og var i starten meget begejstret. Men
efterhånden kom nogle irritationsmomenter til, som gjorde at IE kom
tilbage som min default browser.

Har du prøvet at bruge digital signatur med Firefox? Er der en eller
anden hemmelighed man skal bruge, for at få lov til at indtaste
password? Jeg bryder mig ikke om at man kan logge ind med min DS, uden
at skulle skrive password. Så er der jo ligesom ikke meget idé i at
have fundet på et langt, kompliceret password.

Når jeg bruger ctrl+n med IE, åbner et nyt vindue som er en kopi af
det jeg var på. Med Firefox åbner et nyt vindue med min startside.
Hvordan får jeg den til at gøre som IE?

Når jeg vil formattere en tekst i et phpbb indlæg, kan jeg med IE
markere tekst jeg f.eks vil vise fed, trykke på koden, og så
kommer der [b]
omkring det jeg har markeret. Med firefox bliver
det bare droppet i bunden.

Til gengæld kan firefox udnytte muligheder i min Linksys WRT54GS
routers Sveasoft opsætning, som ikke fungerer med IE.
Åbning af sider i faneblade, synes jeg også er rigtigt godt.

Så min løsning er blevet at have begge browsere installeret, og så
bruge den bedst egnede i situationen.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 15:05

In article <42be7427.4449109@dtext.news.tele.dk>,
jens@no.spam.for.me.pls says...

> Så min løsning er blevet at have begge browsere installeret, og så
> bruge den bedst egnede i situationen.

Ja det IE crap er jo heller ikke til at få hevet ud ;0). Seriøst jeg
ryger da også på IE en MEGET sjælden gang når der er noget der ikke
funger. I 99 % af tilfældende sker det hos en eller anden skod side
lavet i frontpage der er så langt fra alt der hedder standarder som Pia
K. er fra at åbne et halalslagteri.

Det jeg synes er supercool ved firefox er at den er meget mere plastisk.
Man er ikke bundet op på de ideer som MS tilfældigvis finder smarte, men
kan benytte sig af alle de plugins der dukker op. Det bedste der er sket
for mig på browserfronten er helt sikker addblock som støvsuger sider
for reklamer en gang for alle, genialt. Derudover mousegestures som også
er afhængighedsskabende.

Jeg har lige surfet lidt og fundet et plugin til firefox som kan give
dig den funktionalitet du mangler med at åbne en kopi af det vindue du
er i. Kig efter "clone window" her

http://www.pikey.me.uk/mozilla/#cw

Det med php koden har jeg ikke så meget begreb om, bruger du IE som
editor ?? Du kan garanteret finde et plugin, det fede er jo at hvis du
oplever en mangel er der garanteret en nørd derude der har oplevet det
samme og fikset det :0), den form for udvikling sker bare ikke med IE.

Nå alt det var et sidespring men hvad gør man ikke for at holde folk på
vognen :0), nu er 50 % af dine irritationsmomenter da fjernet (eller var
det 33 :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens G

Dato : 26-06-05 15:28

On Sun, 26 Jun 2005 16:04:55 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Jeg har lige surfet lidt og fundet et plugin til firefox som kan give
>dig den funktionalitet du mangler med at åbne en kopi af det vindue du
>er i. Kig efter "clone window" her

Her er det så jeg tænker:"Hvis IE er så elendig, og Firefox så god,
hvorfor skal jeg så bruge en masse tid på at få Firefox til at kunne
det jeg vil bruge."

Det med digital signatur der ikke spørger om password i Firefox, synes
jeg ikke jeg har kunnet finde en løsning til? Jo,- dvs at man kan
sætte et password op som den vil spørge efter hver gang der bruges
certifikater, meeen det vil kun være til besvær sådan.

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 15:42

In article <42beba70.22442343@dtext.news.tele.dk>,
jens@no.spam.for.me.pls says...

> Her er det så jeg tænker:"Hvis IE er så elendig, og Firefox så god,
> hvorfor skal jeg så bruge en masse tid på at få Firefox til at kunne
> det jeg vil bruge."

Det er da ikke smart med en gigant gumpetung browser med en millard
funktioner hvis man aldrig bruger dem. Jeg finder det noget mere elegant
at man kan tilføje den funtionalitet man mangler og så få en browser der
er skruet sammen præcis til ens egne behov.

Og jeg siger ikke at IE er "så elendig", men en af de ting jeg virkelig
hader ved MS produkter er at de er så omklamrende og properitære. Og så
bliver man nødt til at nøjes med de funktioner som MS finder smarte, og
de har så ikke ligefrem være fremsynede. Hvis du ser på deres browsere
så er der jo stort set ikke sket noget på den front, jo de har vist
tilføjet mulighed for tabbed browsing.

Firefox er i mine øjne bedre, mere plastisk, mindre omklamrende, mere
sikker og gratis. Det er godt nok til mig :0).

> [...]
> sætte et password op som den vil spørge efter hver gang der bruges
> certifikater, meeen det vil kun være til besvær sådan.

Ok det ved jeg intet om da jeg ikke bruger DS.

Jeg er ikke notorisk MS hader, kører xp på mine maskiner, men finder det
lidt komisk når folk med næb og klør vil forsvare MS, og mener at de
virkelig sætter standarden mht brugervenlighed og innovation, og det var
vel i virkeligheden også det denne tråd i sit udgangspunkt var
udsprunget af.

For mig er MS altid et skridt bagefter, stjæler med arme og ben fra
opensource og apple, og lever fedt på et monopol der opstod ved et
tilfælde og som de nu forsvarer med lukkede standarder og lobbyarbejde
overfor skoler og beslutningstagere.

Så for at komme tilbage til trådens start så melder jeg mig ikke ind i
"folkefronten til MS beskyttelse" som Bart åbenbart vil stifte (hvis det
hele da ikke var ironisk ment, man har da lov at håbe) men gør hellere
mit til at få mere reel konkurrence til gavn for alle ved at udbrede
opensource hvor det er muligt :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 26-06-05 17:25

"Jakob" skrev i en meddelelse

> Ja det IE crap er jo heller ikke til at få hevet ud ;0).

Joo..hvis du da absolut vil:
http://majorgeeks.com/download4324.html

Mvh John

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 18:50

In article <42bed6cb$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nogen@pladderballe.ok says...

> Joo..hvis du da absolut vil:
> http://majorgeeks.com/download4324.html

Ok den kendte jeg ikke, men jeg tør sgu ikke når selv det at fjerne
opdateringer men MS egne værktøjer kan rive et system ned tør jeg ikke
bruge en 2 parts udgave :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 26-06-05 19:25

"Jakob" skrev i en meddelelse

> Ok den kendte jeg ikke, men jeg tør sgu ikke

Kylling! :))

Mvh John

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 21:39

In article <42bef309$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nogen@pladderballe.ok says...

> Kylling! :))

Hvor har du ret, men når man først har været igennem en tvungen
reinstallation fordi man troede at det var problemløst at fjerne en
update via tilføj fjern programmer såååå bliver men sgu nervøs ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 26-06-05 22:33

"Jakob" skrev i en meddelelse

> Hvor har du ret, men når man først har været igennem en tvungen
> reinstallation fordi man troede at det var problemløst at fjerne en
> update via tilføj fjern programmer såååå bliver men sgu nervøs ;0)

Jeps, jeg skal heller ikke ha' noget klinket..:)... men du virker ellers
enestående skråsikker (frelst?) i dine øvrige indlæg, så jeg troede bestemt
du ville blive utrolig glad og taknemlig for endelig at kunne fjerne den
_gruuufulde_ IE....

Mvh John

Fra : Jakob

Dato : 27-06-05 07:25

In article <42bf1f02$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nogen@pladderballe.ok says...

> Jeps, jeg skal heller ikke ha' noget klinket..:)... men du virker ellers
> enestående skråsikker (frelst?) i dine øvrige indlæg

Sådan er det når man har set lyset :0), og lotterielementet der er i at
pille system elementer ud af det OS er jo heller ikke ligefrem en ros
til det system :0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-05 17:18

Jakob skrev:

> Jeg bruger selv for det meste xp, men hvor det dog ligner en
> gammel kalkknæet gumpetung krikke med gulsot og lopper når man
> kigger lidt på den nyeste tiger fra apple :0)

Hvis man udelukkende kigger på udseendet af brugerfladen, så er
jeg enig, men funktionsmæssigt og stabilitetsmæssigt, har jeg
svært ved at få øje på de store fordele ved OS X frem for WinXP
og ja; jeg bruger dem begge til daglig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-06-05 12:27

> [...]
> jeg meget gerne vil høre jeres mening og måske starte en debat om hvordan
> MS kan bekæmpe piratkopering af deres softwarreprodukter f.eks. windows

Og hvad er det lige her du mener er så vigtigt?

Flemming Nielsen

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 13:57

In article <e0426$42bd3f78$3e3d90fb$28643@news.arrownet.dk>, nn@nn.nn
says...

> Og hvad er det lige her du mener er så vigtigt?

Ha ha ja det overvejde jeg sgu også, men man får da næsten tårer i
øjnene over den produktloyalitet, der skulle sendes en gratis
officepakke i hans retning :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jack

Dato : 26-06-05 10:19

Linux er for nørder der har opgivet at finde ud af Windows !!

Siden da har de undskyldt sig med, at det er de over 90 % andre pc brugere
der ikke fatter en skid af, hvor geniale de er !!

Dybest set er de dybt frustrede nørder, der mener det var dem der skulle ha´
tjent alle Bill Gates penge !!

Misundelse er en grim ting !!

Forsat god Weekend

Fra : ivan olsen

Dato : 26-06-05 14:36

Jack skrev:
> [...]
> der ikke fatter en skid af, hvor geniale de er !!
>
> Dybest set er de dybt frustrede nørder, der mener det var dem der skulle ha´

Aldrig har jeg hørt magen til sludder.
også god weekend til dig
Ivan.

Fra : Jakob

Dato : 26-06-05 14:51

In article <42be72fc$0$63632$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
gopot****@hotmail.com says...

> Linux er for nørder der har opgivet at finde ud af Windows !!
>
> Siden da har de undskyldt sig med, at det er de over 90 % andre pc brugere
> der ikke fatter en skid af, hvor geniale de er !!

Det er sgu nogle dybe statements der bliver smidt på banen der. Altid
godt med en fed generalisering baseret på fordomme krydret med lidt
uvidenhed :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jack

Dato : 26-06-05 15:22

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er sgu nogle dybe statements der bliver smidt på banen der. Altid
> godt med en fed generalisering baseret på fordomme krydret med lidt

Ikke mere generalisering end de udtalelser der kommer i denne tråd om MS
Og så var det mere en provokation, end uvidenhed... Hvis folk her inde
spørger om noget vedr. Windows, så er det de har brug for nok ikke : " Linux
er meget bedre, Windows sucks osv" det er en smule skudt ved siden af, da de
jo nok spørger fordi de har Windows... Det forventes de så at smide ud
eller hvad ?? Jeg referere ikke alene til denne tråd.
Jeg har nu haft Windows siden 3.1 , bruger nu XP Pro sp2 og det virker, det
er hurtigt nok til mig og det har endnu ikke været gået ned... Det er så
muligt, at det ikke dækker alles behov, så må de jo bruge noget andet. Jeg
tror godt jeg tør påstå, at 99 % af alm. pc brugere er dækket meget godt ind
med den som regel medfølgende Windows når man køber en pc, som efterhånden
kan købes for så latterligt et beløb, at jeg ikke engang gider tænke på hvad
jeg gav for mine første to pcére.

Jeg savner ikke min Norton Comander og DSI på Dos, jeg har bedre ting at
bruge min tid på

Grillen kalder...

Fra : Denn!s H

Dato : 27-06-05 08:39

"BART" <bart-d@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> problemer med piratkopiering?

> Det samme gælder jo også alle andre firmaer som kan gøre det samme som

Grunden til at der findes pirat kopier er at produktet er for dyrt (gælder
ikke kun software).
Sælg softwaren til 1/5 og producenten vil sælge 5 gange så mange programmer.

Tvivler at nogen gad at rode med piratkopi af WinXP hvis de kunne købe en ny
for 200 kr.

I mange år har jeg brugt tegne programmet Paint Shop Pro 800 kr.
For et par uger siden brugte jeg Adobe PhotoShop CS2 6000 kr.

Programmerne kan tæt på det samme, bortset fra at PhotoShop er r..
irriterende, da det har en paranoia generator indbygget, så man hele tiden
skal svar ja eller ok to gange ("positiv" knappen er ikke altid til
venstre - flot!). Enormt besværligt at lave sin egen værktøjslinier og
bruger flader (relativt til PSP).

--
vh
Denn!s H