nyt tastatur (flad model)
Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-06-05 23:24

lige nu har jeg et zippy 720 men det har bare det problem at hvis man
trykker pil op + pil venstre + space i bund samtidig så begynder maskinen og
bippe og tastaturet fryser og det har jeg læst at det er der flere med samme
tastatur der har problemer med så er der nogen der kan andbefale et der ikke
fryser når man holder flere taster nede på en gang.

jeg har kigget på dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50512
men er der nogle af jer der kender til det??

mvh. thomas

Fra : Esben

Dato : 25-06-05 01:14

"Thomas Hansen" <hej.med.dig@viggo.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har kigget på dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50512
> men er der nogle af jer der kender til det??

Ja, det er et ret lækkert tastatur - et af de bedste Logitech har lavet. Det
findes iø også med USB-tilslutning nu.

--
Esben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-06-05 01:31

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, det er et ret lækkert tastatur - et af de bedste Logitech har lavet.
> Det findes iø også med USB-tilslutning nu.

okay jeg tror helt sikkert også det bliver det men hvor sælges det med usb??
og kan man trykker pil op + pil venstre + space i bund samtidig uden det
begynder at spasse ud?? jeg spiller en del need for speed ug2 så det er
vigtigt for mig :) og findes disse modeller "flade taster" ikke i trådløse?

mvh thomas

Fra : Esben

Dato : 26-06-05 02:14

> okay jeg tror helt sikkert også det bliver det men hvor sælges det med
> usb??

Det er underligt nok et OEM produkt, så det har aldrig været så udbredt -
men søg efter 967493-0107, så skulle der dukke et par resultater op.

> og kan man trykker pil op + pil venstre + space i bund samtidig uden det
> begynder at spasse ud?? jeg spiller en del need for speed ug2 så det er
> vigtigt for mig :)

Jeg har ikke oplevet det problem (med ps/2), men jeg kan selvfølgelig ikke
udelukke at det er din PC den er gal med. Har du prøvet andre tastaturer?

> og findes disse modeller "flade taster" ikke i trådløse?

Jo, Logitech diNovo og diNovo notebook edition har næsten de samme taster.

--
Esben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-06-05 06:22

> [...]
> Esben

udelukke at det er din PC den er gal med. Har du prøvet andre tastaturer?

jo jeg havde et trådløst logitech et eller andet (gammel model og med høje
taster)
og det havde jeg ingen problemer med, så det måtte jeg bruge når jeg skulle
spille
men det er jo ikke så fedt at have 2 tastature sat til, og det er også stået
af nu.
så det er der for jeg leder efter et der opfylder alle mine krav.

Logitech diNovo og diNovo notebook edition har jeg set på men jeg syntes
bare at der er mange der skriver de har problemer med dem, at de meget
hurtigt går i stykker og så koster de også en del.

mvh thomas

Fra : Thomsen

Dato : 25-06-05 09:26

> jeg har kigget på dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50512
> men er der nogle af jer der kender til det??
>
> mvh. thomas

Zitech har følgende tastatur med fladde taster som føles meget behagelige,
dog summer tastaturet en anelse når man slår lyset i tasterne til.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156411

mvh
Thomsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-06-05 13:20

Thomas Hansen skrev:

> jeg har kigget på dette
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50512 men er der nogle
> af jer der kender til det??

Jeg er enig med Esben i, at det nok er et af de bedste tastaturer,
som Logitech har lavet. Jeg har stadig mit, men har udlånt det til
en kammerat, da jeg foretrækker at bruge et trådlåst tastatur for
tiden (er træt af ledninger!).

Hvis Logitech kom med en trådløs udgave af UltraX, ville jeg blive
meget glad.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-06-05 15:18

Thomas G. Madsen wrote:
> Hvis Logitech kom med en trådløs udgave af UltraX, ville jeg blive
> meget glad.

Det her minder lidt om UltraX keyboardet:
http://www.logitech.dk/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTENTID=9575

Jeg er også stor fan af UltraX, specielt at tasterne næsten er lydløse
at trykke på og føles dejligt behagelige som dem man kender fra bærbare
PCer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-06-05 15:43

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Det her minder lidt om UltraX keyboardet:
> http://www.logitech.dk/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTENTID=9575

Det gør det nemlig og det tastatur har jeg faktisk også, men den
venstre Shift-tast virkede desværre ikke for godt, så jeg sendte
det retur til forhandler for ca. 3 uger siden for at få en
ombytter, men jeg tror desværre aldrig, at jeg ser det tastatur
og ej heller pengene igen. Forhandleren er nemlig getmore.dk. :(

> Jeg er også stor fan af UltraX, specielt at tasterne næsten er
> lydløse at trykke på og føles dejligt behagelige som dem man
> kender fra bærbare PCer.

Min erfaring er blot at den slags taster desværre ikke holder så
længe. Mit gamle diNovo (som jeg bruger lige pt.) har også et par
taster, som ikke fungerer for godt og det er knapt to år gammelt.

Hvis følgende tastatur var trådløst, så ville jeg nok springe på
det i stedet, for det skulle efter sigende være kram med ekstremt
gode taster: <http://www.daskeyboard.com/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-06-05 17:27

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> ombytter, men jeg tror desværre aldrig, at jeg ser det tastatur
> og ej heller pengene igen. Forhandleren er nemlig getmore.dk. :(

Det er ikke sikert, nej.

[UltraX]
> Min erfaring er blot at den slags taster desværre ikke holder så
> længe. Mit gamle diNovo (som jeg bruger lige pt.) har også et par
> taster, som ikke fungerer for godt og det er knapt to år gammelt.

Okay, det kender jeg ikke til.

> Hvis følgende tastatur var trådløst, så ville jeg nok springe på
> det i stedet, for det skulle efter sigende være kram med ekstremt
> gode taster: <http://www.daskeyboard.com/>.

Puha, jeg kan ikke lide designet. Specielt ikke dets tykkelse.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-06-05 19:32

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Hvis følgende tastatur var trådløst, så ville jeg nok springe på
> det i stedet, for det skulle efter sigende være kram med ekstremt
> gode taster: <http://www.daskeyboard.com/>.

Hvor er det da fedt :D Sådan et må jeg eje hvis det
kommer i en trådløs version. Når man først har vænnet
sig til det kan man ikke undvære det - og slet ikke når
tastaturet skal slæbes andre steder hen i rummet.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : TS

Dato : 26-06-05 11:11

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvis følgende tastatur var trådløst, så ville jeg nok springe på
> det i stedet, for det skulle efter sigende være kram med ekstremt
> [...]

Hejsa
Det er da magen til de gamle IBM tastaturer - det har bare fået 'windows'
taster - ellers er det samme form, lysene sidder de samme steder; jeg kan
faktisk ikke se forskel bortset fra farven og manglende print på tasterne.
Det kan selvfølgelig være at det ikke klikker ligeså voldsomt som et IBM -
det ville være rart.

/TS

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-06-05 11:51

"TS" <tosch9@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan selvfølgelig være at det ikke klikker ligeså voldsomt som et IBM -

Hej alle
prøv at se her
http://www.dangaard-el.com/shopfront.aspx?action=login&ShopURL=http://www.shop4all.dk/butik.aspx%3fid=185
det er godtnok ikke et af de anerkendte mærker men bruger det selv og synes
det er udmærket.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-06-05 19:01

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Puha, jeg kan ikke lide designet. Specielt ikke dets tykkelse.

Heller ikke her, men jeg har efterhånden købt så utallige mange
"smarte" tastaturer alene pga. udseendet, og det har ikke været
nogen succes, da de ikke kan holde til at blive brugt. Derfor
er jeg fristet til at gå efter kvalitet i stedet for, for man
kan tilsyneladende ikke få begge dele. Jeg vil ikke just kalde
diNovo-udgaverne fra Logitech for kvalitet. Ikke ud fra de
erfaringer jeg har med dem i hvert tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-06-05 19:46

Lars Gjerløw Jørgensen skrev:

> Hvor er det da fedt :D

Jeg vil også langt hellere have det end et flødefarvet i samme
design, for det er vel egentlig bare det meget gamle tastatur-
design, men så bare i sort for at gøre det en smule mere moderne
at se på.

Det er dog primært de forskelligt vægtede taster, jeg går efter,
for de er vist rigtig gode (okay, jeg indrømmer også gerne, at
de blanke taster lokker lidt, for det kan man da kalde nørdet :).

> Sådan et må jeg eje hvis det kommer i en trådløs version.

Det tvivler jeg nu bare på, at det gør, men man har jo da lov
at håbe.

> Når man først har vænnet sig til det kan man ikke undvære det -
> og slet ikke når tastaturet skal slæbes andre steder hen i
> rummet.

Enig. Et andet problem her er, at jeg bruger både Mac og PC til
daglig og har derfor to tastaturer på mit skrivebord. Det bliver
noget værre rod, hvis de har ledning, så jeg foretrækker trådløs.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-06-05 23:01

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:d9kfqs.3c0.1
@tgm.dyndns.dk:

> Det er dog primært de forskelligt vægtede taster, jeg går efter,
> for de er vist rigtig gode (okay, jeg indrømmer også gerne, at
> de blanke taster lokker lidt, for det kan man da kalde nørdet :).

Nørdfaktoren er slet ikke at kimse ad :) Jeg har byttet
rundt på nogle af mine taster så der står "lars" på den
øverste linie - rart til LAN's (som jeg dog ikke rigtig
dyrker længere) så man kan kende sit tastatur - men det
giver altid sjove reaktioner når gæster skal låne pc'en

:D

Angående vægtningen er jeg meget tilfreds med mit gamle
Logitech comfort-bræt. Det er lige tilpas til mig - jeg
kan ikke holde ud når der er for lidt modstand - som fx
mange billige tastaturer - man kan ikke "mærke" når man
har trykket tasterne ned - og så bliver det simpelthen
anstrengende at skrive :(

> Enig. Et andet problem her er, at jeg bruger både Mac og PC til
> daglig og har derfor to tastaturer på mit skrivebord. Det bliver
> noget værre rod, hvis de har ledning, så jeg foretrækker trådløs.

Jeg bruger projektor når jeg spiller - og der skal man ligesom
kunne slæbe tastatur+mus hen til - det ville umuligt fungere
med snoretræk. Det er ved at være 10 år siden jeg skiftede
til trådløst - vil _aldrig_ have ledning på igen!

/hilsner

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-06-05 23:18

Lars Gjerløw Jørgensen skrev:

> Nørdfaktoren er slet ikke at kimse ad :)

Nej, den skal respekteres. :)

> [...]
> dyrker længere) så man kan kende sit tastatur - men det giver
> altid sjove reaktioner når gæster skal låne pc'en

Sikkert. :D

> [...]
> man kan ikke "mærke" når man har trykket tasterne ned - og så
> bliver det simpelthen anstrengende at skrive :(

Jeg kan godt lide de der blærbare-agtige tastaturer som f.eks.
UltraX og diNovo-tasterne, da de for det første ikke larmer så
meget og for det andet er behagelige at skrive på (jeg skriver
_meget_), men det tyder så desværre bare på, at de ikke er så
holdbare som "almindelige" taster. Det er i mine øjne for dårligt,
at et tastatur til over 2.000 kr (diNovo) ikke engang kan holde
i to år.

> Jeg bruger projektor når jeg spiller - og der skal man ligesom
> kunne slæbe tastatur+mus hen til - det ville umuligt fungere
> med snoretræk.

Ja, det ville være noget bøvl.

> Det er ved at være 10 år siden jeg skiftede til trådløst - vil
> _aldrig_ have ledning på igen!

Jeg vil nu også helst undgå det. Det gælder i øvrigt også for mus.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-05 12:07

TS skrev:

> [...]
> 'windows' taster - ellers er det samme form, lysene sidder de
> samme steder; jeg kan faktisk ikke se forskel bortset fra farven

Som skrevet i <news:d9kfqs.3c0.1@tgm.dyndns.dk> så er det et ret
gammelt tastaturdesign ja. Jeg var blot ikke klar over, at det var
IBM, som oprindelig har lavet det design, men det er vist brugt
af mange producenter gennem tiden.

> Det kan selvfølgelig være at det ikke klikker ligeså voldsomt
> som et IBM - det ville være rart.

Jeg er ikke klar over, hvor meget det larmer, men det skulle være
ret så behageligt at skrive på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : hansen

Dato : 26-06-05 14:12

> [...]
> af mange producenter gennem tiden.

> Jeg er ikke klar over, hvor meget det larmer, men det skulle være

Ja, og da tasterne er tomme, kan man samtidig øve sig på blindskrift.