Har løst noget af problemet.
Fra : Monty

Dato : 24-06-05 22:26

Som tidligere omtalt har jeg nogle problemer med at få mit netværk til at
fungere. Jeg har fået det til at virke sådan.

Når jeg piller min Aethra starvoice 1020 router fra og kører direkste via
min hub så fik jeg hul igennem. Jeg prøvede så med at sætte min router til
igen men i en anden port og så var den galt igen. Maskinerne kunne ikke se
hinanden men fint gå på nettet.

Jeg kører med en 5 ports hub fra Zonet.(ZFS3005) Er det ligemeget hvordan
man fordeler indgangene på sådan en router. Jeg tænker på her om routeren
skal gå ind i port nr 1 ect eller om det er ligemeget?

Det vil altså sige at min router blokere for de andre. Nogen forslag til
hvad og hvor jeg skal ændrer i min router opsætning. Jeg har ledt allle
mulige steder på CC hjemmeside men kan ikke rigtig finde noget svar.

Monty

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-06-05 11:14

Monty <team6011@mail.adsl.dk> skrev 2005-06-24:
> [...]
> hvad og hvor jeg skal ændrer i min router opsætning. Jeg har ledt allle
> mulige steder på CC hjemmeside men kan ikke rigtig finde noget svar.

Du er nødt til at komme med mere information.

Er computerne sat op via DHCP eller fastip, hvilken IP adresse osv får
du?

Hvordan prøvet du at tilgå de andre computere?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Monty

Dato : 29-06-05 21:28

> [...]
> du?
>
> Hvordan prøvet du at tilgå de andre computere?

Maskinen kører med at den får tildelt en ip adresse automatisk. Jeg har
prøvet med at køre med en fast men det virkede heller ikke.

Monty

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-06-05 03:46

"Monty" <team6011@mail.adsl.dk> wrote:

> [...]
>hvad og hvor jeg skal ændrer i min router opsætning. Jeg har ledt allle
>mulige steder på CC hjemmeside men kan ikke rigtig finde noget svar.

Det er næppe router opsætningen, men kablingen der er problemet - Du
skriver at 'routeren blokerer', det kan næsten kun betyde at du har
computere 'på begge sider' af routeren...

Vi skal bruge lidt flere oplysningen om ip-adresser, gateway, etc...

Prøv at køre IPCONFIG /ALL på en kommandolinie på alle maskinerne, og
kom tilbage hertil med oplysningerne.

Og meget gerne oplysninger både fra den opsætning uden router der
fungerer, og den opsætning med router der ikke fungerer...

Tip: Hvis du kører som IPCONFIG /ALL >C:\DUMMY.TXT lægges udskriften i
tekstfilen dummy.txt som du let kopierer over i din news reader.

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-06-05 04:05

> [...]

>hvad og hvor jeg skal ændrer i min router opsætning. Jeg har ledt allle
>mulige steder på CC hjemmeside men kan ikke rigtig finde noget svar.

Har kigget din tidligere tråd igennem....

Lyder som een af to ting:

1) Den ene af maskinerne (formentlig 10.0.0.2) ligger i DMZ

Check DMZ indstillingen i router opsætningen..

Prøv evt bare at skifte ip-adresser: Enten ved at få routeren til at
uddele lidt højere op i segmentet, eller ved at give maskinerne faste
ip-adresser.

Brug f.eks adresserne 10.0.0.100 og 10.0.0.101 - Husk samtidig at sætte
DNS-servere og Standardgateway (her kan du med fordel bruge routeren,
dvs 10.0.0.1).

2) Routeren er syg

Så må du i byen efter en ny...

<mlr>