Hvilken strømforsyning?
Fra : Arne Johansen

Dato : 24-06-05 22:16

Hej,

jeg har kannibaliseret nogle servere af den ældre slags og har nu puttet et
ASUS P2B-D ind i et gammelt kabinet med en 350w strømforsyning.......det
virker vist ikke heeelt optimalt...eller hvad siger I?

Altså: Hvor stor en strømforsyning skal der til et bundkort med 2 x 600MHz
cpu, som belastes moderat......også så der kan køre en ekstra blæser i dette
varme sommervejr..??

Venligst

Arne

Fra : Arne Johansen

Dato : 24-06-05 23:14

> Altså: Hvor stor en strømforsyning skal der til et bundkort med 2 x 600MHz
> cpu, som belastes moderat......også så der kan køre en ekstra blæser i
> dette
> varme sommervejr..??

hhmm, så lige denne selv, men jeg er dælme skeptisk:
http://newz.dk/forum/item/24695/

Deler I min skepsis for PSU' ens størrelse..??

Fra : Jens G

Dato : 25-06-05 07:31

On Fri, 24 Jun 2005 23:16:29 +0200, "Arne Johansen"
<via@hjemmeside.dk> wrote:

>Altså: Hvor stor en strømforsyning skal der til et bundkort med 2 x 600MHz
>cpu, som belastes moderat......også så der kan køre en ekstra blæser i dette
>varme sommervejr..??

Det må være PIII, og så trækker de hver mellem 16W og 35W, alt efter
hvilken model det er. Se http://users.erols.com/chare/elec.htm#intel

350W strømforsyning burde være nok, men lidt ekstra luftudsugning er
måske en meget god ide, hvis det er de meget effektslugende CPU'er du
har.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Arne Johansen

Dato : 25-06-05 10:39

> [...]
>
> 350W strømforsyning burde være nok, men lidt ekstra luftudsugning er
> måske en meget god ide, hvis det er de meget effektslugende CPU'er du

Hej Jens G,

det lader vist til at der skulle være nok power tilgængelig i en 350'er.
Også selvom der skal bruges lidt til en ekstra kabinetblæser.

Takker!

Venligst

Arne