hvor gamle bliver fisk??
Fra : Pizzabager

Dato : 24-06-05 20:23

hvor gamle bliver de fleste fisk egentlig..??

har lige mistet en malle (normal sugemalle, ved ikke hvad den hedder) og den
er vist kun 2-3 år gammel, der ser ikke ud til at være sygdom i akvariet..
de andre maller har det fint.. ligesom de andre fisk.. så måske den bare er
død af alderdom?

Kasper

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 24-06-05 22:01

Nu er der ikke noget som hedder normal sugemalle, men hvis du har haft den
fra unge vil jeg mene den skulle kunne blive mere end 2-3 år, men lige som
hos os mennesker, dør fisk af forskellige ting, kan jo være den bare har
haft en svaghed, som har gjort at den er død tidlig.
Jeg har nogle ancistrus maller, som er 4 år eller der over, den ene af dem
har faktisk en stor hul i hovedet, men den ser ud til at trives fint med
det, om den har ondt ved jeg ikke, for hvem kan udtale sig om hvordan fisk
føler smerte ?, så indtil den begynder at vise tegn på den ikke skal være i
akvariet mere, får den lov at blive.
Nogle vil måske mene det er ondt, men vi kan ikke alle have den samme
holdning.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 21:49

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er vist kun 2-3 år gammel, der ser ikke ud til at være sygdom i
> akvariet.. de andre maller har det fint.. ligesom de andre fisk.. så måske

Jeg har hørt om en der har fejret 25 års jubilæum med en malle af en eller
anden art....
Siamesiske algeædere har jeg læst kan blive over 10 år. Ellers ville mit bud
også være omkring 3-4 år for alm. selskabsfisk - men alt i alt er det nok
meget individuelt.

MvHans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-06-05 22:05

PyroStorm_DK skrev:

> Siamesiske algeædere har jeg læst kan blive over 10 år.

Jeg har, eller rettere havde, for den går ude hos en snegleplaget
kammerat lige nu, en pragtsmerling, som er 15 år og "still going
strong". Det er klart den største og flotteste pragtsmerling, jeg
nogensinde har set, men den har også levet et godt liv med masser
af snegle.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 22:06

> [...]
> strong". Det er klart den største og flotteste pragtsmerling, jeg
> nogensinde har set, men den har også levet et godt liv med masser

LOL - så kan det være min dværg botia vokser sig fra dværg titlen....

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-06-05 00:24

PyroStorm_DK skrev:

> LOL - så kan det være min dværg botia vokser sig fra dværg
> titlen....

Hvem ved? :)

--
Hilsen