problemer med a8n-e
Fra : Lars K.

Dato : 24-06-05 18:18

jeg har et problem med subj. det er helt nyt, når jeg tænder for maskinen
kommer der bare et langt beep, det tænder overhovedet ikke for skærm kortet
( asus extreme 6600gt 128mb pci e ), alle blæsere starter op, hd' spinder
op, men derud over sker der intet, hvad skal jeg kikke efter?

Fra : Madsen

Dato : 24-06-05 22:25

On Fri, 24 Jun 2005 19:17:45 +0200, "Lars K." <Ingen@adgang.dk> wrote:

> [...]
>( asus extreme 6600gt 128mb pci e ), alle blæsere starter op, hd' spinder
>op, men derud over sker der intet, hvad skal jeg kikke efter?

Er begge strømstik sat i bundkortet?
Det glemte jeg nemlig for 14 dage siden da jeg byggede en
PC over præcis samme bundkort og den reagerede på
nøjagtig samme måde.

Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,

Fra : Lars K.

Dato : 25-06-05 05:21

"Madsen" <madsen@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er begge strømstik sat i bundkortet?
> Det glemte jeg nemlig for 14 dage siden da jeg byggede en
> PC over præcis samme bundkort og den reagerede på
> nøjagtig samme måde.

Ja begge strømstik er sat på, men er der ikke et eller andet med rammen
skal sidde lidt specielt?

Fra : Madsen

Dato : 25-06-05 13:15

On Sat, 25 Jun 2005 06:21:00 +0200, "Lars K." <Ingen@adgang.dk> wrote:

>Ja begge strømstik er sat på, men er der ikke et eller andet med rammen
>skal sidde lidt specielt?

Jo, det står på den side i manualen der omhandler isætning af RAM.
Det kommer an på hvor mange RAM moduler du har.

Har desværre ikke lige manualen her, så jeg kan ikke tjekke.

Mvh Mads

Fra : Lars K.

Dato : 25-06-05 20:28

Så fandt jeg ud af det, det var en 512 mb ram klods der ikke ville arbejde
sammen med de 2 * 256 mb jeg havde

Takker for hjælpen

Fra : Hans

Dato : 26-06-05 12:35

Lars K. wrote:
> Så fandt jeg ud af det, det var en 512 mb ram klods der ikke ville
> arbejde sammen med de 2 * 256 mb jeg havde

Nej - Dit bundkort supporterer kun 1, 2 eller 4 moduler, ikke 3 som du har
prøvet.

Hans