Diarre og opkast min 2 gange dagligt i 1 u~
Fra : :O\)DaWebman\(O:

Dato : 25-11-00 01:07

Hejsa..

Vores søn på 9 mdr har været ramt af det meget aktiv sygdomepedimi for tiden
med diarre og opkast stort set
hver dag den 1 1/2 uges tid, vi har både været ved Lægevagten + egen læge 2
gange nu, og har fået "Flemoxin" og "Premicilin" til ham, men det har ikke
hjulpet på det ;O(

Da vores tålmodighed snart er brugt op over alle de "Det skal nok gå "
svar vi har fået, bliver vores søn smerter ikke mindre af, så vores
spørgsmål er flg:

1. Er der noget naturmedicin der hjælper hurtigt, istedefor alt det
kunstige L... ?? og hvordan kan man lave det rigtige (mad&drikke)
til ham, så han tager lidt på igen (har tabt ca 2 1/2 kg)

2. kan det virkelig være modermælken, der forusager forsat fremkaldesen
af bakterier og diarren ?

Vi håber meget at der er nogen der har en god løsningen, da vi har meget
ondt af ham, lægerne har kun en ting og sige " vi må ser tiden an.." :O/
det kan vi ikke rigtig bruge til noget.

Med Venlig Hilsen
Et fortvilt par

PS: mail meget gerne svar på Email også - på forhånd tak
--
dawebman@cyberdude.dk
Tjek nyheder og en god samling links

Fra : Millie

Dato : 25-11-00 01:47

Hvad med at insistrere på at få lavet en analyse af hans afførring med
henblik på at få konstateret, hvilken bakterie, der laver ravage?
Det er frygtelig synd for jer alle.
Hvilken kost får han?
Kan det være en allergisk reaktion på et fødeemne, I har introduceret for
nylig?
Jeg håber, I finder en løsning snart, før han bliver helt dehydreret!
Hilsen Millie

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 25-11-00 12:17

Jeg ville hvis det var mig der stod i den situation simpelthen tage alt mad
fra ham og kun byde ham kold kogt vand med salt og sukker ( i forholdet 1
liter vand, 1 teske salt og 2 spiseskeer sukker) Derudover vil jeg amme, da
det er hvad han er vant til.
Hvis vandet kommer op med det samme, så nøjes med en teskefuld med ca. 10
minutters mellemrum, eller dyp sutten i vandet, hvis han bruger sut.
Når maven er faldet til ro ,efter ca.3 døgn, vil jeg starte med havregrød og
andre blide ting, ingen mælkeprodukter. Ingen frugt og kartofler eller
rugbrød.
Underernærede børn kan leve af en liter vand om dagen i op til en måned, så
du kan ikke skade ham.
Jeg mener ikke man skal/bør give medicin ved problemer med selve spisemaven,
men ved store smerter kan I give panodil stikpiller. Det har virket de gange
min egen datter har været ramt af diarre og/eller opkast.

Venlig hilsen og god bedring Nina Hald.

Fra : ulrikke

Dato : 25-11-00 20:08

Hej.

Mine sønner på knapt 1 år har lige været i gennem næsten det samme, dog havde de
kun opkast i et døgn men de har/havde dårlige mave i 1½ uge. Vi fik det råd at
give dem drikke cultura fordi der er nogen bakterier i der åbenbart er gode for
dårlige maver. De har nu fået det et par gange dagligt og de har fået det
væsentligt bedre. Fordelen ved culturen er at det smager sødt og dejligt, vi har
brugt den med jordbær smag, så de vil gerne have det modsat andre gode råd og
sukker/salt opløsning som absolut ikke smager godt.
Håber I kan bruge rådet til noget

Venlig Hilsen Rikke

Fra : Gysse

Dato : 13-12-00 21:24

prøv at give kamillethe med kartoffelmel eller johannesbrødkernemel i, det
er lidt besværligt at røre op uden at det bliver til gele, men kan i få det
i ham er det utroligt effectivt.

Fra : :O\)DaWebman\(O:

Dato : 19-12-00 23:34

Hejsa..

Tusind tak for aller de gode råd, nu er det lige lidt tid siden, men han er
kommet på bennen igen ! ))

Med Venlig Hilsen
Jack