Opret forbindelse mellem stationær og bærb~
Fra : Christoffer

Dato : 24-06-05 17:09

Hej! jeg sidder med det problem at jeg ikke kan få min bærbare og
stationære til at finde hinanden. Begge computere er tilkoblet det samme
trådløse netværk, og tilmeldt arbejdsgruppen "mshome". Har prøvet at få dem
til at finde hinanden gennem netværk, og siden med cross-over kabel og
direkte-kabel.
Hva pokker skal man gøre for at få 2 computere til at finde hinanden? Troede
det var nok at forbinde de computere med et cross-over kabel.

--
Christoffer

Fra : StoneWare

Dato : 24-06-05 19:06

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hva pokker skal man gøre for at få 2 computere til at finde hinanden?
> Troede det var nok at forbinde de computere med et cross-over kabel.

Med det væld af nyttige oplysninger du giver er det jo pære nemt.....nåe nej
, du skriver jo intet om det er win3.1 eller 3.11..........måske winxp
home...eller winxp pro ???

Fra : Christoffer

Dato : 24-06-05 19:19

> Med det væld af nyttige oplysninger du giver er det jo pære nemt.....nåe
> nej
> , du skriver jo intet om det er win3.1 eller 3.11..........måske winxp
> home...eller winxp pro ???
Tak for den usandsynlige varme måde at gøre mig at opmærksom på det. Kan dog
sige at det drejer som XP home edition.

--
Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 24-06-05 19:12

Efter hjælp fra Hans Otto om at installere protokollen NETBUEI snakker mine
computere sammen over det trådløse.

Har dog stadig problemer med at de 2 computere ikke snakker sammen med et
cross-over kabel, men udelukkende søger efter netværksadresse og til sidst
kommer frem med at jeg har begrænset eller ingen forbindelse til
internettet.

--
Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 25-06-05 13:14

Problemet løst, installerede rigtige drivere og angav Ip på begge pc'er.

--
Christoffer