Er dette ok til prisen?
Fra : LL

Dato : 24-06-05 16:31

Hej.
Jeg er ved at købe lidt nyt hardware, og har fundet følgende - ser det ok ud
til prisen?

Bundkort:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310773

CPU:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320947

Køler:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320574

Grafikkort:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340823

....eller er der nogen der kan finde noget tilsvarende eller bedre til samme
pris eller billigere? Gode råd modtages gerne...

Jeg har ram hardisk osv - så jeg mangler bare ovenstående for at få lidt
mere knald på min computer... En anden ting er: Vil en 400w psu være nog
til at trække ovenstående?

LL

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-06-05 17:04

LL wrote:
> ...eller er der nogen der kan finde noget tilsvarende eller bedre til
> samme pris eller billigere? Gode råd modtages gerne...

Er der en speciel grund til at du har valgt socket 754 løsningen? Jeg ville
klart foretrække socket 939. Desuden ville det være rart, hvis du skrev
navnet på hardwaren, det gør det lidt nemmere at overskue.

Spørgsmålet om din PSU giver ikke så meget mening, når du ikke skriver hvad
resten af din hardware er. Her tænker jeg på grafikkort og antal harddiske
mv. Men umiddelbart burde en 400W fint kunne trække en Athlon 64, næsten
uanset hvad grafikkort du har.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : LL

Dato : 24-06-05 17:20

> Er der en speciel grund til at du har valgt socket 754 løsningen? Jeg
> ville
> klart foretrække socket 939.

Næh ikke nogen speciel grund... FIndes der nogler fornuftige alternativer
med s939 til samme pris?

> [...]
harddiske
> mv. Men umiddelbart burde en 400W fint kunne trække en Athlon 64, næsten

Som skrevet i den oprindelige meddelelse, så skal jeg også have nyt
grafikkort... Et Asus - EN6600GT/TD/128MB, nVidia GeForce 6600GT, PCI-E
var
planen...

Ellers sidder der énhad, en dvd brænder og et almindelig dvd drev. Ellers
er
der vist ikke noget ud over det sædvanlige...

Men for en god ordens skyld kommer der lige navn på tingene:

Bundkort: Asus - K8N4-E/Deluxe
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310773

CPU: AMD - Athlon64 3200+, 2.0 GHz,1MB cache, Bulk
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320947

Køler: ThermalTake - Silent Boost K8, AMD K8
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320574

Grafikkort: Asus - EN6600GT/TD/128MB, nVidia GeForce 6600GT, PCI-Express
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340823

Alternativer der yder bedre, er mere "fremtidssikret" - larmer mindre osv.
til samme pris eller billedere modtages gerne...

LL

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-06-05 01:51

LL skrev:
> Næh ikke nogen speciel grund... FIndes der nogler fornuftige
> alternativer med s939 til samme pris?

Ja. F.eks. Asus A8N-E (næh, hov! Det er 2 kroner dyrere.)

CPU'en er dog et par hundrede kroner dyrere, men så må du overveje at nøjes
med en 3000+. Det system ville jeg foretrække.

mvh
Jeppe Seidelin Dam