VPN til W2K terminal server
Fra : BJ Denmark

Dato : 24-06-05 12:01

Jeg forsøger at oprette en forbindelse over I-net til en W2K server fra en
W2K pro arbejdsstation.

Jeg kan godt lave forbindelsen fsva. jeg kan logge på med VPN (Netværk -
Opret ny forbindelse - Opret forbindelse til privat netværk via internet -
Indledende opkald - IP - osv.). Jeg får ikon i processlinien, der siger, at
jeg er logget på - men hvad så...?

Hvordan får jeg et "skrivebord" frem på skærmen, så jeg kan arbejde med den
server, jeg har fået forbindelse til?

Jeg indrømmer, at jeg er på tynd is, men manden der hoster serveren er på
ferie, så jeg kan ikke spørge ham....

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : ///M

Dato : 24-06-05 12:23

BJ Denmark wrote:
> [...]
>
> Jeg indrømmer, at jeg er på tynd is, men manden der hoster serveren
> er på ferie, så jeg kan ikke spørge ham....

Når din VPN er etableret skal du starte "Remote Desktop Connection" - I
WinXP er det indbygget, i W2K mener jeg du lige selv skal installere det -
kan bl.a. downloades fra Microsoft - søg på google. Når installeret mener
jeg det ligger under "Accessories" - "Communication"
Deri skal du angive hvilken pc på VPN-siden du vil overtage. Hvis jeres DNS
er korrekt opsat, så kan du blot angive navnet på den, ellers skal du bruge
dens IP-adresse.

///M