Hvilken udbyder tilbyder hurtigst upload?
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 24-06-05 12:01

Hej alle

Jeg har idag 2048-512 fra tdc, og regner snart med at blive opgraderet til
4096/768. Da jeg bl.a. skal hoste en spilserver kunne jeg godt tænke mig at
min upload blev en del større. Hvad muligheder har jeg?

Venligst

Bo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-06-05 12:56

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev

> [...]
at
> min upload blev en del større. Hvad muligheder har jeg?

Ingen, hvis vi taler om ADSL. Indtil videre får de såvidt jeg ved ikke
tilladelse til at sætte UL op, da det tilsyneladende støjer mere på
telenettet.

Ellers skal du kigge på SHDSL eller hvad det nu hedder. CC har netop nogle
tilbud, hvor der er gratis oprettelses. Men vi taler jo også ca 2000,- pr
måned...

Alternativet er noget bolignet eller måske FWA.

Claus

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 24-06-05 14:10

Den Fri, 24 Jun 2005 13:56:24 +0200. skrev Claus Tersgov:
> [...]
> måned...
>
> Alternativet er noget bolignet eller måske FWA.

Vores elselskab tilbyder i øjeblikket Internet med 2500/2500 som er fint
til en lille spilserver. Se om ikke de gør det hvor du bor...

MVH
Bjørn Andersen

Fra : Thomas H.

Dato : 24-06-05 14:41

> Ingen, hvis vi taler om ADSL. Indtil videre får de såvidt jeg ved ikke
> tilladelse til at sætte UL op, da det tilsyneladende støjer mere på
> telenettet.

Det har intet med støj at gøre, det er en ADSL forbindelsen der ikke kan
køre stærkere end de 768 Kbit/s i upstream.

Ellers prøv med et fast kredsløb, der kan man få både 34 og 155 Mbit/s..

MVh
Thomas H.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-06-05 21:27

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> wrote in message

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Det har intet med støj at gøre, det er en ADSL forbindelsen der ikke kan
> køre stærkere end de 768 Kbit/s i upstream.

Det er jo netop pga strøj i nettet at de ikke går højere end de 768 da
upload af whatever reason laver mere støj i linierne end download..

Så ovenstående passer ikke, adsl som sådan kan sagtens køre mere end 768...

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-06-05 22:02

Flemming Lynggaard wrote:

> [...]
> upload af whatever reason laver mere støj i linierne end download..
>
> Så ovenstående passer ikke, adsl som sådan kan sagtens køre mere end

Tja, der er jo lavet en standard der beskriver ADSL, og her er den
maksimale upload hastighed 1 Mbit/s. Så ADSL kan ikke uploade
med mere end 1 Mbit/s. Ellers ville forbindelsen pr
definition ikke længre være ADSL.
http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl

Martin.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-06-05 13:09

"Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> wrote in message
> [...]

> maksimale upload hastighed 1 Mbit/s. Så ADSL kan ikke uploade
> med mere end 1 Mbit/s. Ellers ville forbindelsen pr

Hvilket så også er mere end 768 ikke?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-06-05 12:09

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev

> Det har intet med støj at gøre, det er en ADSL forbindelsen der ikke kan
> køre stærkere end de 768 Kbit/s i upstream.

Det er ikke rigtigt. Problemet er, at da upload kører ved nogle andre
frekvenser, så har telestyrelsen lagt loft ved 768. ADSL kan sagtens køre
hutigere, men der sker så noget med det generelle støjniveau på nettet.

Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-06-05 14:13

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> skrev 2005-06-24:
> [...]
> 4096/768. Da jeg bl.a. skal hoste en spilserver kunne jeg godt tænke mig at
> min upload blev en del større. Hvad muligheder har jeg?

Det eneste "landsdækkende" er SHDSL men det er en del dyre. Der kan du
få 2,3 mbit begge veje.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-05 16:58

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> 4096/768. Da jeg bl.a. skal hoste en spilserver kunne jeg godt tænke mig
> at min upload blev en del større. Hvad muligheder har jeg?

ved DSL, tilbyder TDC og Cybercity jo SDSL

cybercity 2600,- om måneden for 2,3/2,3Mbit TDC ca. det samme men der koster
der oprettelse..

Ellers er det vel bare om at gå i krig med at gå sammen med sine naboer, og
få installeret rigtig bredbånd. Ikke for at virke heldig men jeg har 6/6Mbit
for 110,- om måneden og det køre bare.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-06-05 13:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Ellers er det vel bare om at gå i krig med at gå sammen med sine naboer,
> og få installeret rigtig bredbånd. Ikke for at virke heldig men jeg har
> 6/6Mbit for 110,- om måneden og det køre bare.

Som jo netop ofte ikke er ret godt til serverarbejde, men er surf linier du
ikke kan kontrollere..

Nu kender jeg naturligvis ikke din forbindelse, men kan du selv 100% styre
porte routere mv?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-06-05 15:22

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Som jo netop ofte ikke er ret godt til serverarbejde, men er surf linier
> du ikke kan kontrollere..

Hvad mener du?

Der er da et sådan nogenlunde hul ud mod nettet

Tracing route to serv002.games.inet.tele.dk [80.160.78.196]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.53
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.22
5 1 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
6 1 ms 1 ms 1 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
[195.215.109.41]

7 1 ms 1 ms 1 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[83.88.12.77]

8 6 ms 6 ms 5 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk [83.88.13.9]
9 5 ms 5 ms 5 ms pos4-0.2488M.sbytdi4nxg1.ip.tele.dk
[83.88.13.6]

10 6 ms 5 ms 5 ms ge1-2.1000M.u1.opa.tdk.net [193.163.158.169]
11 6 ms 5 ms 6 ms ge1-1.1000M.d7.opa.tdk.net [62.243.72.98]
12 ge1-1.1000M.d7.opa.tdk.net [62.243.72.98] reports: Destination net
unreach
able.

Trace complete.

> Nu kender jeg naturligvis ikke din forbindelse, men kan du selv 100% styre
> porte routere mv?

ømh ja har 2 globale IP´er

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-06-05 09:13

> ømh ja har 2 globale IP´er

At du kan trace rundt omkring giver dig ja en god surf forbindelse, det jeg
ofte oplever på kabeltv mv forbindelser at de er ikke gode at hoste servere
fra ..

At du har globale ip adresser siger mig jo ikke meget om hvem der styrer
routningen af dem mht nat osv langt de fleste bredbåndsfirmaer tilbyder
ikke at du selv styrer det komplet - måske din gør det er jo fint så

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-05 22:46

> [...]

> At du kan trace rundt omkring giver dig ja en god surf forbindelse, det
> jeg ofte oplever på kabeltv mv forbindelser at de er ikke gode at hoste

Hvorfor bliver du ved med at snakke om det surf forbindelse? Hvis man har
god ping til rundt omkring har man vel også en god surforbindelse og
omvendt.

Kabel-tv internet forbindelser kan vel også være okay, bare de er lavet til
den båndbredde der efterspørges vel.. Hvis nettet ikke har pakketab, og der
er lav ping, er det vel bedre end fx adsl.

Her fx lidt ping igen...

Ping statistics for 130.226.1.2:
Packets: Sent = 150, Received = 150, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 5ms, Average = 0ms

Dettte er uden belastn ing..

Downloader og uploader jeg med fuld knal
(http://bjarke.comxnet.dk/grafik/billeder/downloadupload.png)

ser det lidt anderledes ud men stadigt forholdvis lav ping.. dvs forbindelse
går ikke i knæ selvom fx der er belastning på webserveren e.l

Ping statistics for 130.226.1.2:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 39ms, Average = 27ms

> [...]
> routningen af dem mht nat osv langt de fleste bredbåndsfirmaer
> tilbyder ikke at du selv styrer det komplet - måske din gør det er jo fint

Globale faste Ip, med direkte farlighed ud mod nettet....

Fra : TBC

Dato : 25-06-05 13:21

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4096/768. Da jeg bl.a. skal hoste en spilserver kunne jeg godt tænke mig
> at min upload blev en del større. Hvad muligheder har jeg?

- Vente på næste ADSL generation

- Skifte til SHDSL (det er dog relativt dyrt)

- Skifte til webspeed (hvis du har OnCable) som tilbyder 4096/1024 til 594
kr/md

- Skifte til en evt. lokal bredbåndsløsning hvis en sådan findes og fungerer
fint.

TBC

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 27-06-05 08:29

Takker for Jeres svar. Jeg kigger på det.

Bo