Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udlejning i forhold til min forskudsopgøre~
Fra : Jesper Christensen

Dato : 24-06-05 01:16

r spørgsmål i forbindelse med, at jeg udlejer min
ejerlejlighed, da jeg selv opholder mig andetsteds pga. af studie.

Lidt overordnet info:
Personfradrag: 37.600
Trækprocent: 40
Skattefrit fradrag pr. måned: 1.570

Jeg har opgivet at jeg har et overskud af virksomhed/udlejningsvirksomhed på
36.000kr årligt.
Af det beløb skal jeg så betale skat hvilket jeg udregner til 36.000 * 0,40
= 14.400.
Bliver de 14.400 så trukket fra mit personfradrag, således at det årligt
bliver reduceret med 14.400 kr.?

Omvendt har jeg så under punktet "Renteudgifter, gæld til
realkreditinstitut" en post på -44.000
Hvad er det værd i mennesekepenge, set i forhold til mit personfradrag vil
det vel være med til at hæve mit personfradrag? Men hvor meget, det er jo
ikke 44.000, det ses jeg tydeligt (selv for mig).

Som jeg forstår det ville jeg, lidt forenklet sat op, skulle have et
skattefrit fradrag pr. måned på 37.000/12 = 3083, hvis jeg ikke havde
overskud af udlejningsvirksomhed?
Hvis jeg så sammenholder det med min indtægt på udlejningen bliver mit
regnskab noget i retning af: 37.600 - 14.400 = 23200/12 = 1933 som så skulle
være mit skattefrie fradrag, dette har jeg dog ikke og det er endda uden
"værdien" af mine renteudgifter er taget i betragtning.. Regner jeg helt
galt eller er der en fejl på min forskudsopgørelse?

Til sidst, i forbindelse med mine udlejningsindtægter kan jeg så trække
24.000 som jeg ikke skal opgive således at jeg blot burde opgive 12.000, det
er nemlig lidt den fornemmelse jeg får når jeg kigger på nedenstående link:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=204782&vID=200592&i=4#i2047
82

Håber I kan hjælpe mig med lidt forståelse af sammenhængen.
Hvis flere oplysninger skal bruges vil jeg gerne oplyse derom.

Med venlig hilsen
Jesper