VIRUS! VIRUS! VIRUS! VIRUS! arkivalieronli~
Fra : Erling Nielsen

Dato : 23-06-05 22:48

Hej.
Er der andre der har observeret virus på AO???
Jeg har sendt dem to mail nu og fortalt at de tilsyneladende har virus i
deres system, men de har intet gjort endnu.
---
Detaljer: Forsøg på indtrængen "MS IE Malformed IFRAME/EMBED BO" i
computeren blev konstateret og blokeret
Indtrængende: www.arkivalieronline.dk(80.166.227.194)(http(80))
Risikoniveau: Høj
Protokol: TCP
Angrebet IP: 0.0.0.0.
Angrebet port: 3194

Klik på adressen for at spore angriberen
Du kan finde detaljerede oplysninger om dette angreb på Symantec
Security Response

Detaljer: Indtrængen registreret og blokeret. Al kommunikation
med www.arkivalieronline.dk(80.166.227.194) er blokeret i 30 minutter.
Klik på adressen for at spore angriberen
Du kan få detaljerede oplysninger om dette angreb på Symantec
Security Response

--
Venlig hilsen
Erling Nielsen

Fra : A.Bruun

Dato : 24-06-05 16:01

"Erling Nielsen" <eahn@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Klik på adressen for at spore angriberen
> Du kan få detaljerede oplysninger om dette angreb på Symantec

Er det ikke det offentlige du skriver til. Derfor tager det lang tid.

Fra : baertel

Dato : 24-06-05 17:04

Er du nu helt sikker? Jeg er jævnligt på AO og har ikke observeret noget.

Fra AO:

24/6-2005
Virus
Der er nogle brugere, der har henvendt sig, angående virus på vores
web-server. Vi har derfor undersøgt sagen, og har konstateret, at det ikke
er virus på vores web-server. Problemet skyldes til gengæld et sikkerhedshul
i Internet Explorer, som visse virus checkere finder (Bl.a. Norton), der kan
give adgang til virus angreb.

Beskrivelse på Symantec.

Vi anbefaler derfor at I opdaterer jeres Internet Explorer, med de seneste
opdateringer, det skulle forhåbentlig løse disse problemer.

Vores web-server har installeret Sophos Antivirus.